İSTANBUL
KEMERBURGAZ ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ AĞIZ VE DİŞ
SAĞLIĞI
UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Rektörlüğüne
bağlı olarak kurulan İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Diş Hekimliği Ağız
ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyetlerine,
yönetim organlarına ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik; İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Diş Hekimliği Ağız ve
Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyetlerine,
yönetim organlarına ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile
14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Dekan: İstanbul
Kemerburgaz Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dekanını,
b) Diş Hekimliği
Fakültesi: İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesini,
c) İdari Direktör:
İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Diş Hekimliği Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama
ve Araştırma Merkezi İdari Direktörünü,
ç) Merkez
(Poliklinik): İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Diş Hekimliği Ağız ve Diş
Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezini,
d) Müdür
(Başhekim): İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Diş Hekimliği Ağız ve Diş Sağlığı
Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürünü,
e) Mütevelli
Heyet: İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Mütevelli Heyetini,
f) Rektör:
İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Rektörünü,
g) Tıbbi Direktör
(Başhekim Yardımcısı): İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Diş Hekimliği Ağız
ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi Tıbbi Direktörünü,
ğ) Üniversite:
İstanbul Kemerburgaz Üniversitesini,
h) Yönetim Kurulu:
İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Diş Hekimliği Ağız ve Diş Sağlığı
Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulunu
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Merkezin
Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin amacı
MADDE 5 –
(1) Merkezin amaçları şunlardır:
a) Öncelikli
olarak toplumun ağız ve diş sağlığını ilgilendiren konularda ileri tanı ve
tedavi yöntemlerini sunmak amacıyla bilimsel araştırma ve geliştirme
çalışmaları yapmak,
b) Çağın
gereklilikleri doğrultusunda ihtiyaç ve beklentilere uygun, hasta haklarına
saygılı, kaliteli ve modern bir teşhis ve tedavi hizmeti sunmak,
c) Üniversitenin
sağlık bilimleri alanında ön lisans, lisans, lisansüstü eğitim-öğretime
devam eden öğrencilerinin eğitim ve uygulamalarına akademik olarak katkıda
bulunmak,
ç) Her düzeyde tıp
ve sağlık personeli yetiştirilmesine katkı sağlamak amacıyla Diş Hekimliği
Fakültesi başta olmak üzere, Üniversite bünyesindeki diğer fakülte,
enstitü, yüksekokul, uygulama ve araştırma merkezleri ile ulusal ve
uluslararası kurumlarla işbirliği yaparak eğitim ve sağlık hizmetlerinde
verimliliğin arttırılmasını sağlamak.
Faaliyet alanı
MADDE 6 –
(1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Ağız ve diş
sağlığı ile ilgili alanlarda, 5 inci maddede belirtilen amaçların
gerçekleştirilmesi için gerekli araştırma ve uygulamalar yapmak ve bununla
ilgili programlar düzenlemek,
b) Toplumun ağız
ve diş sağlığı için teşhis ve tedavi hizmeti vermek, ağız ve diş sağlığı
konusunda bireylerin bilinçlendirilmesine yönelik projeler geliştirmek ve
sağlık politikalarına katkıda bulunmak,
c) Toplum
sağlığının korunması ve geliştirilmesi için ilgili kamu ve özel sektör
kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak, bu kurum ve kuruluşlara bilimsel
destek sağlamak,
ç) Sağlık alanında
ulusal ve uluslararası kurumların işbirliğinde hizmet içi kurslar, eğitim
programları, paneller, seminerler ve benzeri faaliyetler düzenlemek,
bilimsel görüşler sunmak ve katılımcılara sertifika düzenlemek,
d) Sağlık
hizmetleri alanında yapılan araştırma, eğitim ve uygulamalara destek olmak
üzere, Merkez bünyesinde uygulama birimleri veya üniteleri kurmak ve
işletmek,
e) Merkeze bağlı
olarak çalışan, kapsamlı sağlık hizmeti vermek üzere yataklı tedavi
hizmetlerinin yanı sıra, ağız ve diş sağlığı anabilim dallarında, ağız ve
diş sağlığı ile ilgili diğer alanlarda Merkez ünite ve poliklinik birimleri
kurmak ve işletmek, bu tesisleri satın almak, bağış veya sair suretlerde
devir almak ve işletmek, ağız ve diş sağlığı ile ilgili çeşitli sosyal
hizmet birimlerinin ve benzeri işletmelerin kurulmasını ve işletilmesini
desteklemek, gerekirse işletmek ya da bu konuda hizmet satın almak,
f) Üniversite
öğrencilerinin; sağlıklı yaşam bilinci kazanmalarını ve Merkez projelerinde
etkin görev almalarını sağlamak ve bu amaçla özendirici eğitsel
faaliyetlerde bulunmak,
g) Üniversite
bünyesinde faaliyet gösteren tıp ve sağlık personeli yetiştiren fakülte ve
diğer eğitim ve öğretim birimleri öncelikli olmak üzere sağlık uygulama ve
araştırma faaliyetlerine ilişkin alt yapıyı hazırlamak, ulusal ve
uluslararası bilimsel kongre, çalıştay, kurs ve seminerler düzenlemek,
ğ) Toplumun
sağlıklı yaşam konusunda bilgilendirilmesi ve eğitilmesi amacıyla, kitap,
dergi, broşür ve benzeri süreli ve süresiz yayınlar yapmak, yazılı ve
görsel basın organlarında programlar düzenlemek, bilimsel görüş sunmak,
h) Mütevelli
Heyeti, Rektör ve Merkez yönetim organlarının kararlaştıracağı diğer
faaliyetlerde bulunmak.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Merkezin
Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 –
(1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Yönetim Kurulu,
b) Müdür
(Başhekim),
c) Tıbbi Direktör
(Başhekim Yardımcısı),
ç) İdari Direktör.
Yönetim kurulu
MADDE 8 –
(1) Yönetim Kurulu; Müdür (Başhekim), Tıbbi Direktör (Başhekim Yardımcısı),
İdari Direktör ile Rektörün teklifi ve Mütevelli Heyet Başkanının onayı
üzerine iki yıllığına görevlendirilen Üniversitede görevli bilhassa ağız ve
diş sağlığı konusunda deneyimi olan iki öğretim elemanından oluşur. Görev
süresi sona eren üyeler tekrar görevlendirebilir.
(2) Yönetim
Kurulunun başkanı Müdürdür. Yönetim Kurulu; Müdür (Başhekim) başkanlığında
yılda dört kez, önceden belirlenen gündem ile toplanır. Müdür (Başhekim)
olmadığı zaman Tıbbi Direktör başkanlığa vekâlet eder. Müdür (Başhekim),
Yönetim Kurulunu olağanüstü toplantıya çağırabilir. Yönetim Kurulu salt
çoğunlukla toplanır ve kararlar oy çokluğuyla alınır, üyeler çekimser oy
kullanamazlar. Oyların eşitliği halinde Müdürün (Başhekim) oyu yönünde
çoğunluk sağlanmış sayılır. Kurulun raportörlüğünü, alınan kararların
uygulama ve takibini Tıbbi Direktör (Başhekim Yardımcısı) ve İdari Direktör
yapar.
Yönetim
kurulunun görevleri
MADDE 9 –
(1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkez
faaliyetlerinin verimli ve düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlamak,
b) Yönetim
organlarına bağlı birimlerce veya çalışma grubu ve komitelerce hazırlanan
raporları, teklif ve projeleri görüşerek karara bağlamak,
c) Yıllık akademik
faaliyet raporu, plan ve programları karara bağlamak,
ç) Merkez
bünyesinde kurulacak proje grubu, ünite, komite veya komisyonların çalışma
usul ve esaslarını belirlemek,
d) Kuruluş amacına
uygun çalışma alanlarında kararlar almak,
e) Ağız ve diş
sağlığı alanında yeni ünite veya birimlerin kurulması konusunda Mütevelli
Heyetinin onayına sunmak üzere teklif hazırlamak,
f) Merkezin yıllık
bütçesini, kadro ve personel ihtiyaçlarını ve yıllık faaliyet raporunu
hazırlayarak Rektöre ve Mütevelli Heyetine sunmak.
Müdür
MADDE 10 –
(1) Müdür (Başhekim) Rektörün önerisi üzerine Mütevelli Heyeti Başkanı
tarafından iki yıllık bir süre için görevlendirilir. Görev süresi biten
Müdür (Başhekim) yeniden görevlendirilebilir. Müdür (Başhekim) aynı zamanda
sağlıkla ilgili diğer ünite ve birimlerin de yöneticisidir. Müdür
(Başhekim), gerektiğinde Rektörün teklifi ve Mütevelli Heyetinin onayı ile
iki yıllık süre dolmadan da görevinden alınabilir. Müdür (Başhekim) görevi
başında olmadığı zaman Tıbbi Direktör (Başhekim Yardımcısı) kendisine
vekalet eder.
Müdürün
görevleri
MADDE 11 –
(1) Müdürün (Başhekim) görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil
etmek, Yönetim Kurulu toplantılarına başkanlık etmek ve Yönetim Kurulu
tarafından alınan kararların uygulanmasını sağlamak,
b) Merkezin
stratejik plan ve hedefleri doğrultusunda gelişmesi için gerekli tedbirleri
almak, gerekli düzenleme ve çalışmaları yapmak, belirli periyotlarda
Merkezin tüm hizmetlerini denetlemek veya denetlettirmek,
c) Merkezin insan
kaynakları ihtiyacını belirlemek, temin etmek ve gerekirse araştırma ve
proje çalışma ekiplerini kurmak,
ç) Tıbbi ve İdari
Direktörün görevlendirilmesi için Rektöre teklifte bulunmak,
d) Hastaların ve
sağlık personelinin ihtiyaç ve beklentilerine göre mevcut hizmetlerin
geliştirilmesini sağlamak ve bu amaçla sağlık teknolojisi alanındaki
değişen dinamiklerin Merkeze taşınmasına öncülük etmek,
e) Kamu kurum ve
kuruşları ve akademik çevrelerde Merkezi temsil etmek, hekimlerin mesleki
sorunlarını ve çalışma koşullarını iyileştirmek üzere projeler hazırlamak,
f) Merkezin
araştırma, sağlık, idari, teknik destek hizmet üniteleri ile bağlı
birimlerinin amaç ve hedefleri doğrultusunda düzenli, uyumlu, etkili,
sürekli ve verimli biçimde çalışmasını sağlamak,
g) Faaliyetleri
ile ilgili yıllık raporları Yönetim Kuruluna sunmak,
ğ) Merkez ve bağlı
birimlerinde oluşturulan proje grubu, ünite, komite ve komisyonların
işleyişini denetlemek,
h) Hekimlerin ve
sağlık personelinin rapor ve izin gibi sebeplerle geçici olarak görev
yapamadığı hallerde hizmetlerin aksamaması için gerekli planlamaları
yapmak,
ı) Diş Hekimliği
Fakültesi öğrencileri ve uzmanlık eğitiminde bulunanların eğitim ve
pratiklerini geliştirmek, Merkezdeki hizmetlere katkılarını arttırmak üzere
Dekanlık ve anabilim dalı başkanları ile ortak programlar düzenlemek,
i) Tıbbi kayıt ve
raporların bilimsel esaslara uygun olarak düzenlenmesini denetlemek,
j) Merkez ile
ilgili kendisine verilen diğer görevleri yapmak.
Tıbbi direktör
MADDE 12 –
(1) Tıbbi Direktör; Diş Hekimliği Fakültesi öğretim elemanları arasından,
Rektörün ve Müdürün (Başhekim) önerisi üzerine Mütevelli Heyet Başkanı
tarafından bir yıllık bir süre için görevlendirilir. Görev süresi biten
Tıbbi Direktör yeniden görevlendirilebilir. Tıbbi Direktör, gerektiğinde
Rektörün ve Müdürün (Başhekim) teklifi üzerine, Mütevelli Heyetinin onayı
ile bir yıllık süre dolmadan da görevinden alınabilir. Tıbbi Direktör
görevi başında olmadığı zaman Merkez bünyesinde kendisinin belirleyeceği
bir hekim vekalet eder.
Tıbbi
direktörün görevleri
MADDE 13 –
(1) Tıbbi Direktörün görevleri şunlardır:
a) Tıbbi
hizmetlerin politika, prosedür ve standartlarının oluşturulmasına ve
uygulamaya geçirilmesine yönelik çalışmalar yapmak,
b) Tıbbi
hizmetlerin hedef ve stratejilerini oluşturmak ve gerekli planlama,
koordinasyon ve bilgilendirmeyi gerçekleştirmek,
c) Bilimsel
veriler, klinik rehberler ve Merkezin amaçları doğrultusunda sunulan tıbbi
hizmetlerin performansını izleyerek yönlendirmek,
ç) Sunulan sağlık
hizmetlerinin altyapısının oluşturulmasına ve teknolojik ihtiyaçlarının
karşılanmasına katkı sağlamak,
d) Merkez
bünyesinde ve Merkeze bağlı birimlerde tıbbi hizmetlerin kalitesinin
sürekli geliştirilmesine katkı sağlamak,
e) Hizmetin
gerekleri doğrultusunda sağlık personelinin sevk ve idaresini sağlamak,
f) Merkez ile
ilgili kendisine verilen diğer görevleri yapmak.
İdari direktör
MADDE 14 –
(1) İdari Direktör; sağlık sektöründe deneyimli kişiler arasından Rektörün
ve Müdürün (Başhekim) önerisi üzerine Mütevelli Heyet Başkanı tarafından
iki yıllık bir süre için görevlendirilir. Görev süresi biten İdari Direktör
yeniden görevlendirilebilir. İdari Direktör, gerektiğinde Rektörün ve
Müdürün (Başhekim) teklifi üzerine, Mütevelli Heyetinin onayı ile iki
yıllık süre dolmadan da görevinden alınabilir. İdari Direktör görevi
başında olmadığı zaman Merkez bünyesinde kendisinin belirleyeceği idari
personel vekâlet eder.
İdari
direktörün görevleri
MADDE 15 –
(1) İdari Direktörün görevleri şunlardır:
a) Merkezin ve
Merkeze bağlı birimlerin altyapısının kurulmasına, işletilmesine,
ihtiyaçların giderilmesine, kısa, orta ve uzun vadeli amaçların
gerçekleştirilmesine yönelik çalışmaları yürütmek,
b) Personel sevk
ve idaresinde, yönetim ve denetimlerde, yıllık faaliyet raporunu
hazırlamak,
c) Merkezin
ödenek, kadro ihtiyaçları ve bütçe ile ilgili önerilerini gerekçeleri ile
birlikte hazırlamak,
ç) Merkezin
klinik, ameliyathane, hasta kabul ve taburcu, tıbbi dokümantasyon ve arşiv,
teşhis, tedavi, bakım ve diğer sağlık, idari, teknik destek hizmetleri
birimlerinin, Merkezin amaç ve hedefleri doğrultusunda düzenli, uyumlu,
etkin, sürekli ve verimli biçimde çalışmasını sağlamak ve bunun için
gerekli fiziki şartların oluşturulması, personel ihtiyacının tespiti ve
giderilmesi için gerekli planlama, koordinasyon ve denetimi sağlamak ve
hizmet içi eğitim alt yapı imkânlarını oluşturmak,
d) Merkeze bağlı
idari, sağlık ve teknik olmak üzere tüm Merkez personelinin yönetimi,
koordinasyon, denetim ve genel gözetimini yapmak,
e) Merkezin mesai
sonrası çalışma, nöbet ve yönetim hizmetleri ile ilgili düzenlemeleri
belirlemek ve uygulanmasını sağlamak,
f) Merkez
hizmetlerinin yürütülmesi için gerekli her türlü cari mal ve hizmet alımı
ile cihaz, diğer demirbaş ve sarf malzeme temin ve bakım-onarım ihtiyacı
ile bina bakım-onarım ihtiyacının tespiti, zamanında temin edilmesi ve
yapılması için gerekli tedbirleri almak, koordinasyonu sağlamak ve
girişimde bulunmak,
g) Merkeze
alınacak her türlü cari mal ve demirbaş malzemenin ilgili mevzuat hükümleri
çerçevesinde giriş ve çıkış, yılsonu devir ve düşüm işlemlerinin yapılması
ile kurulacak muayene kabul komisyonlarının görev ve işlemlerini izlemek,
ğ) İlgili mevzuat
hükümlerine uygun olarak mal ve hizmet satın alınmasını, hizmet satın alma
yolu ile yapılan sözleşmeleri hazırlamak, uygulanmasını ve denetimini
sağlamak,
h) Merkez ile
ilgili kendisine verilen diğer görevleri yapmak.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Çeşitli
ve Son Hükümler
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 16 –
(1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; ilgili mevzuat hükümleri ve
Senato kararları uygulanır.
Merkez
ünitelerinin ve bağlı birimlerinin çalışma usul ve esasları
MADDE 17 –
(1) Merkezde ve bağlı birimlerde bulunan ameliyathane, servis, poliklinik
veya laboratuvar hizmetleri ile Merkezin idari işlerinde görevli olanlar,
yürüttükleri hizmetler açısından Müdür (Başhekim), Tıbbi Direktör ve İdari
Direktöre karşı sorumludur.
(2) Merkezde
verimlilik ve hizmet kalitesinin arttırılması, hizmet kontrolünün
sağlanması ve değerlendirilmesi amacıyla proje grubu, kurul, komisyon ve komite
ya da bağlı birimler oluşturulabilir.
Yürürlük
MADDE 18 –
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19 –
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Rektörü
yürütür.
|