ARDAHAN ÜNİVERSİTESİ
KARİYER PLANLAMA VE MEZUN İZLEME
UYGULAMA VE ARAŞTIRMA
MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve
Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1)
Bu Yönetmeliğin amacı; Ardahan Üniversitesi Kariyer Planlama ve Mezun
İzleme Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına,
yönetim organlarına ve bu organların görevlerine ilişkin usul ve esasları
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik; Ardahan Üniversitesi Kariyer Planlama ve Mezun İzleme
Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim
organlarına, yönetim organlarının görevlerine ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile
14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma
Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Merkez
(KARMER): Ardahan Üniversitesi Kariyer Planlama ve Mezun İzleme Uygulama ve
Araştırma Merkezini,
c) Müdür:
Merkezin Müdürünü,
ç) Rektör:
Ardahan Üniversitesi Rektörünü,
d) Üniversite:
Ardahan Üniversitesini,
e) Yönetim
Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve
Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5 –
(1) Merkezin amaçları şunlardır:
a) Üniversitenin
ilgili birimlerinin ve tüm akademik programlarının iş birliğiyle kariyer
danışmanlığı alanında araştırmalar yapmak.
b) Üniversite
öğrencilerinin kariyer planlamalarına; liseden Üniversiteye, Üniversiteden
çalışma yaşamına uyum sağlayabilmelerine ve mezuniyet sonrasında kendi
özelliklerine uygun işlere yerleşmelerine, kariyer psikolojik danışmanlığı
yoluyla yardımcı olmak.
c) Ardahan
Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ile iş birliği
içinde Üniversitenin öğrencilerine ve mezunlarına, mesleki yeterliklerini
artırmalarına ve alanlarındaki yeni gelişmeleri takip etmelerine yönelik
eğitimler vermek.
ç) Üniversite adaylarına
ilgi ve yeteneklerini tanıtıp özellikleriyle uyumlu lisans programları
hakkında bilgiler vererek Üniversitenin tercih edilebilirliğini artırmayı
sağlamak.
d) Üniversite
mezunlarının kariyer gelişim süreçlerine ilişkin izleme çalışmalarını
yapmak.
e) Kamu ve özel
kurum ve kuruluşlar ile iş birliğini geliştirmek suretiyle Üniversite
öğrencilerinin staj yapabilecekleri kurum sayısını artırarak, öğrencilerin
staj yapabilecekleri kurumlarla bağlantılar kurmalarını sağlamak.
f) Ulusal ve
uluslararası düzeyde Üniversite mezunlarının istihdamını sağlamak.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 –
(1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Yurt içinde ve
yurt dışında, kamu ve özel kurum ve kuruluşlarla kariyer danışmanlığı
alanında uygulama, araştırma, inceleme yapmak, projeler hazırlamak,
yapılmakta olan çalışmalara katılmak ve bu tür çalışmaları desteklemek.
b) Eğitim ve
istihdam alanında analizler yaparak, üniversite giriş sınavlarında öğrenci
tercihlerini belirlemeye yönelik çalışmalar yapmak.
c) Üniversiteye
giriş sınavları sonrasında öğrencilere yüz yüze veya internet üzerinden
tercih rehberliği yapmak.
ç) Kariyer
danışmanlığı alanında ulusal ve uluslararası düzeyde kurslar, seminerler,
konferanslar, kongreler, sempozyumlar, eğitimler sunmak ve benzeri faaliyetler
düzenlemek.
d) Üniversiteye
yeni başlayan öğrencilerin kariyer uyumlarını artırmaya dönük çalışmalar
planlamak ve uygulamak.
e) Üniversite
öğrencilerinin bireysel özelliklerini tanımalarında gerekli olabilecek test
ve teknikleri uygulamak, sonuçlarını yorumlamak, öğrencilerin bu doğrultuda
kariyer basamakları oluşturmalarına yardımcı olmak.
f) Kariyer
günleri ve kariyer fuarları düzenlemek ve sivil toplum örgütleri ile iş
birliği içerisinde, bu etkinliklere çeşitli kurum ve kuruluşlarda görev
yapan Üniversite mezunlarının da katılımlarını sağlamak.
g) Üniversite
öğrencileri, personeli ve ailelerine yönelik internet üzerinden kariyer
psikolojik danışma hizmeti sunmak.
ğ) Mezunlar ile
öğrencileri bir araya getirecek toplantılar düzenlemek, öğrencilerin iş
yaşamı ve kariyer seçenekleri hakkında daha fazla bilgi edinmelerine katkı
sağlamak.
h) Yurt içi ve
yurt dışı eğitim olanaklarıyla ilgili burs ve staj günleri düzenleyerek
öğrencileri bu konularda bilgilendirmek ve yönlendirmek.
ı) Faaliyet
alanlarına yönelik, basılı yayınların yanı sıra, e-dergi, e-broşür,
e-bülten ve benzeri yayımlar yapmak.
i) Hizmetlerin
planlaması ve sunulmasında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil
toplum örgütleriyle iş birliği yapmak.
j) Kariyer
danışmanlığı konusunda çalışma yürüten ulusal ve uluslararası kariyer
merkezleri ile iletişim ağı kurmak ve ortak çalışmalar yürütmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları
ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 – (1)
Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim
Kurulu.
c) Danışma
Kurulu.
Müdür
MADDE 8 –
(1) Müdür, Merkezin faaliyet alanı ile ilgili Üniversitenin öğretim üyeleri
arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Süresi biten Müdür
yeniden görevlendirilebilir.
(2) Müdürün
önerisi ile Müdüre çalışmalarında yardımcı olmak üzere, Merkezin faaliyet
alanı ile ilgili Üniversitede görevli öğretim elemanları arasından iki
kişi, üç yıl için Rektör tarafından müdür yardımcısı olarak
görevlendirilir. Rektör gerektiğinde aynı usulle Müdür yardımcılarını
değiştirebilir.
(3) Müdür görevi
başında bulunmadığı zamanlarda yardımcılarından birini vekil olarak
bırakır. Vekâlet on iki aydan fazla sürerse yeni müdür görevlendirilir.
Müdürün görevi sona erdiğinde yardımcılarının da görevi sona erer.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 –
(1) Müdür; Merkezin amaçları doğrultusundaki çalışmaların düzenli bir
şekilde yürütülmesinden, Merkezin tüm etkinliklerinin gözetim ve
denetiminden ve bu konularda gerekli önlemlerin alınmasından Rektöre karşı
sorumludur.
(2) Müdürün görevleri
şunlardır:
a) Merkezi
temsil, Yönetim Kuruluna ve Danışma Kuruluna başkanlık etmek.
b) Merkez
çalışmalarının gerektirdiği görevlendirmeleri yapmak.
c) Her öğretim
yılı sonunda ve istenildiğinde Merkezin genel durumu ve işleyişi hakkındaki
raporunu Yönetim Kurulunun görüşünü de aldıktan sonra Rektöre sunmak.
ç) Yönetim
Kurulunun aldığı kararları uygulamak.
d) Yıllık plan ve
program önerilerini hazırlayarak Yönetim Kuruluna ve kabul edilen şekli ile
Rektörün onayına sunmak.
e) Merkezin
faaliyet raporlarını Yönetim Kuruluna ve kabul edilen şekli ile Rektörün
onayına sunmak.
Yönetim Kurulu
MADDE 10 –
(1) Yönetim Kurulu; Müdür, müdür yardımları ve Merkezin faaliyet alanı ile
ilgili Üniversite öğretim elemanları arasından Rektör tarafından üç yıl
için görevlendirilen dört üye olmak üzere toplam yedi üyeden oluşur. Süresi
biten üye yeniden görevlendirilebilir. Herhangi bir nedenle görevinden
ayrılan üyenin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni bir
üye görevlendirilir.
(2) Yönetim
Kurulu başkanlığını Müdür yapar. Yönetim Kurulu yılda dört kez olağan ve
gerektiğinde olağanüstü olarak Müdürün yazılı çağrısı üzerine salt
çoğunlukla toplanır ve kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile
alınır.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11 –
(1) Yönetim Kurulu, Merkezin yönetimi ile ilgili konularda aşağıdaki
görevleri yapar:
a) Merkezin
eğitim, öğretim, bilimsel araştırma, danışmanlık, yayın faaliyetleri ve bu
faaliyetlerle ilgili esasları kararlaştırmak.
b) Merkezin
çalışmalarıyla ilgili plan ve programların hazırlanmasını ve uygulanmasını
sağlamak.
c) Merkez
elemanlarının eğitim, uygulama, araştırma, danışmanlık ve yayım
konularındaki isteklerini değerlendirip karara bağlamak.
ç) Gerekli
hallerde Merkezin faaliyetleri ile ilgili geçici çalışma grupları kurmak ve
bunların görevlerini düzenlemek.
d) Yurt içi ve
yurt dışındaki kamu ve özel kuruluşlar ile ortaklaşa yürütülecek
çalışmaların temel ilke, esas ve usullerini tespit etmek.
e) Danışma
Kurulunun görüş ve önerilerini değerlendirerek karara bağlamak.
f) Müdürün,
Merkezin yönetimi ile ilgili getireceği konuları değerlendirerek karara
bağlamak.
g) Merkezin
yıllık faaliyet ve raporlarını değerlendirip karara bağlamak.
Danışma Kurulu
ve görevleri
MADDE 12 – (1)
Danışma Kurulu; Müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları ile Merkezin
faaliyet alanlarında deneyimli Üniversitenin veya diğer üniversitelerin
öğretim elemanları ile istekleri halinde ilgili kurum ve kuruluşlardaki
uzman kişiler arasından Yönetim Kurulunun önerisi üzerine Rektör tarafından
üç yıllığına görevlendirilen on üye olmak üzere toplam on üç üyeden oluşur.
Boşalan üyeliklerin yerine kalan süreyi tamamlamak için aynı usulle yeni
üye görevlendirilir. Süresi biten üye yeniden görevlendirilebilir.
(2) Danışma
Kurulu; Müdürün çağrısı üzerine yılda iki kez salt çoğunlukla olağan olarak
toplanır. Müdür, gerekli gördüğü takdirde Danışma Kurulunu olağanüstü
olarak toplantıya çağırabilir.
(3) Danışma
Kurulunun görevleri; Merkezin faaliyetleri ile ilgili olarak Yönetim
Kurulunun ihtiyaç duyduğu konularda değerlendirmeler yapmak ve istişari
nitelikte görüş ve önerilerde bulunmaktır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personel
ihtiyacı
MADDE 13 – (1)
Merkezin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun
13 üncü maddesine göre Rektör tarafından görevlendirilecek personel
tarafından karşılanır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 14 –
(1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat
hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 15 –
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16 –
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Ardahan Üniversitesi Rektörü yürütür.
|