PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SOLUNUM SİSTEMİ GİRİŞİMSEL SİSTEMLER

UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Pamukkale Üniversitesi Solunum Sistemi Girişimsel Sistemler Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyetlerine, yönetim organlarına ve yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Pamukkale Üniversitesine bağlı olarak kurulan Solunum Sistemi Girişimsel Sistemler Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,

b) Merkez: Solunum Sistemi Girişimsel Sistemler Uygulama ve Araştırma Merkezini,

c) Müdür: Merkezin Müdürünü,

ç) Rektör: Pamukkale Üniversitesi Rektörünü,

d) Üniversite: Pamukkale Üniversitesini,

e) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları

Merkezin amaçları

MADDE 5 – (1) Merkezin amaçları şunlardır:

a) Göğüs hastalıkları ve göğüs cerrahisi tıpta uzmanlık öğrencilerinin yeterliklerini ve becerilerini üst düzeye çıkarmak.

b) Girişimsel pulmonoloji alanındaki gelişmeleri takip etmek ve bu konuda araştırma ve uygulamalar yapmak.

c) Hali hazırda tıp ve uzmanlık öğrencisi olanlarla, mezunlarına yönelik hizmet içi eğitim programları düzenlemek ve mesleki gelişimlerine katkı sağlamak.

ç) Bölgede ve Türkiye’de merkezin konularıyla ilgili hastalara etkin, hızlı ve güvenli tedavi olanakları sunmak.

d) Dünyadaki ve ülkemizdeki girişimsel pulmonolojideki gelişmeleri izleyerek, güncel ve standart uygulamaları sentezleyen tıp öğrencileri ve tıpta uzmanlık öğrencileri yetiştirmek.

Merkezin faaliyet alanları

MADDE 6 – (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:

a) Girişimsel pulmonoloji işlemleri ve alan yeterliği konularında ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim programları, kurslar, seminerler, sempozyumlar ve benzeri faaliyetler düzenlemek.

b) Yurt içinde ve yurt dışında öğretmenlik eğitimi, genel ve alan yeterlikleri ile ilgili araştırma ve incelemeler yapmak, yaptırmak, bu gibi çalışmalara katılmak ve desteklemek.

c) Halen mesleğini yürüten uzmanların genel ve alan yeterliklerini destekleyerek gelişimlerine katkı vermek amacı ile kurs, seminer, konferans, eğitim programları ve benzeri etkinlikleri düzenlemek.

ç) Amaçları doğrultusunda yayın yapmak ve yaptırmak.

d) Girişimsel pulmonoloji alanıyla ilgili kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunmak.

e) Girişimsel pulmonoloji ile ilgili kurs ve sertifika programları düzenlemek.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri

Merkezin yönetim organları

MADDE 7 – (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:

a) Müdür.

b) Yönetim Kurulu.

c) Danışma Kurulu.

Müdür

MADDE 8 – (1) Müdür; Merkezin faaliyet alanı ile ilgili çalışmalarda bulunan Üniversitede tam zamanlı çalışan öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından 3 (üç) yıl süre ile görevlendirilir. Süresi sona eren Müdür yeniden görevlendirilebilir. Müdürün altı aydan fazla süre ile görevi başında bulunamaması durumunda görevi sona erer. Yerine aynı usulle yeni bir müdür görevlendirmesi yapılır. Müdür, çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere Üniversitenin tam zamanlı çalışanları arasından en az bir kişiyi müdür yardımcısı olarak görevlendirmek üzere Rektörün onayına sunar. Görevi başında bulunmadığı zamanlarda müdür yardımcılarından birine vekâlet bırakır. Vekâletin süresi altı ayı geçemez. Merkez müdürünün görevi sona erdiğinde müdür yardımcılarının da görevleri sona erer.

Müdürün görevleri

MADDE 9 – (1) Müdürün görevleri şunlardır:

a) Merkezi temsil etmek.

b) Yönetim Kurulunu toplantıya çağırmak, gündemi hazırlamak, toplantıya başkanlık etmek.

c) Personel ihtiyacını belirlemek, Yönetim Kurulunun görüşünü aldıktan sonra Rektörün onayına sunmak.

ç) Merkezin çalışma programını hazırlayıp Yönetim Kuruluna sunmak.

d) Merkezin faaliyet raporunu hazırlamak, Yönetim Kurulunun görüşünü aldıktan sonra Rektöre sunmak.

e) Uygulama ve araştırma projelerinin düzenlenmesini, yönlendirilmesini ve denetimini sağlamak.

f) Uygulama, araştırma ve proje eğitim gruplarını kurmak.

Yönetim Kurulu

MADDE 10 – (1) Yönetim Kurulu; Müdür, müdür yardımcıları, Tıp Fakültesi’nin Göğüs Hastalıkları, Göğüs Cerrahisi ve merkezle ilgili branşlarda görev yapan öğretim elemanlarından Rektörün belirleyeceği dört kişi olmak üzere üç yıl süre ile görevlendirilen yedi üyeden oluşur. Süresi biten üye yeniden görevlendirilebilir. Üyeliğin herhangi bir nedenle boşalması halinde kalan süreyi tamamlamak üzere yeni bir üye görevlendirilir. Yönetim Kurulu her eğitim öğretim yılı başında ve sonunda olmak üzere iki kez salt çoğunluk ile toplanır. Kararlar oy çokluğu ile alınır. Müdür, gerekli gördüğü hallerde veya üyelerden üçünün yazılı talebi üzerine Yönetim Kurulunu ayrıca toplantıya çağırabilir. Üst üste üç kez Yönetim Kurulu toplantısına özürsüz katılmayan üyenin üyeliği kendiliğinden düşer.

Yönetim Kurulunun görevleri

MADDE 11 – (1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:

a) Merkezin çalışmalarını düzenlemek.

b) Merkezin Müdürü tarafından hazırlanan yıllık çalışma planını, gündemde bulunan araştırma ve eğitim projelerini görüşüp karara bağlamak.

c) Merkezin çalışmaları için gerekli görülen eğitim grupları ve komisyonları kurmak.

Danışma Kurulu

MADDE 12 – (1) Danışma Kurulu; Merkezin faaliyet alanlarında çalışan, tecrübesi olan, gerektiğinde bilgisine başvurulabilecek (yabancı uyruklular dâhil) kişiler arasından Rektör tarafından görevlendirilen en çok on üyeden oluşur. Danışma Kurulu üyelerinin görev süresi bir yıldır. Üyelik süresi sona erenler yeniden görevlendirilebilirler. Danışma Kurulu, yılda en az iki kez olmak üzere, Müdürün daveti üzerine toplanır. Müdür, gerektiğinde Danışma Kurulu üyelerini düşünce ve deneyimlerinden yararlanmak, görüşlerini almak ve faaliyetleri hakkında bilgi vermek üzere toplantıya çağırabilir.

Danışma Kurulunun görevleri

MADDE 13 – (1) Danışma Kurulunun görevi; bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinde belirtilen amaçlar doğrultusunda, Merkezin faaliyetlerine yönelik görüş ve önerilerini Müdüre ve Yönetim Kuruluna sunmaktır.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Personel ihtiyacı

MADDE 14 – (1) Merkezin akademik, idari ve teknik personel ihtiyacı 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 13 üncü maddesi uyarınca Rektör tarafından görevlendirilecek personel tarafından karşılanır.

Harcama yetkilisi

MADDE 15 – (1) Merkezin harcama yetkilisi Rektördür. Rektör bu yetkisini Müdüre devredebilir.

Hüküm bulunmayan haller

MADDE 16 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; ilgili diğer mevzuat hükümleri ve Üniversite Senatosu kararları uygulanır.

Yürürlük

MADDE 17 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 18 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Pamukkale Üniversitesi Rektörü yürütür.