GAZİANTEP İSLAM BİLİM VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN
EĞİTİM UYGULAMA VE
ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve
Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1)
Bu Yönetmeliğin amacı; Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Uzaktan
Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına,
yönetim organlarına ve yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline
ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1)
Bu Yönetmelik; Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Uzaktan Eğitim
Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına,
yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1)
Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547
sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin
birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1)
Bu Yönetmelikte geçen;
a) Merkez (GİBTUZEM): Gaziantep
İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma
Merkezini,
b) Müdür: Merkezin Müdürünü,
c) Rektör: Gaziantep İslam Bilim
ve Teknoloji Üniversitesi Rektörünü,
ç) Senato: Gaziantep İslam Bilim
ve Teknoloji Üniversitesi Senatosunu,
d) Üniversite: Gaziantep İslam
Bilim ve Teknoloji Üniversitesini,
e) Yönetim Kurulu: Merkezin
Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve
Faaliyet Alanları
Merkezin amaçları
MADDE 5 – (1)
Merkezin amaçları şunlardır:
a) Üniversitede bilgi iletişim
teknolojilerine dayalı olarak uzaktan eğitim yoluyla yapılacak olan sürekli
eğitim, ön lisans, lisans tamamlama, lisans, lisansüstü eğitim-öğretim programı
ve faaliyetleri kapsamındaki plan, program, eşgüdüm ve uygulamaları yürütmek.
b) Üniversite bünyesinde bulunan
diğer birimlerin hazırlayıp planladığı proje, eğitim, protokol, hizmet alımı ve
benzeri faaliyetlerde ilgili birimin talebi üzerine gerekli olan altyapı ve her
türlü desteği vermek ve faaliyetlerin yürütülmesini sağlamak.
c) Yükseköğretimin zaman ve mekân
sınırlılığını gidererek yeni öğrenci kitlelerine yayılmasını sağlamak.
ç) Üniversitedeki akademik
birimler arasında etkileşim, yardımlaşma ve işbirliğini desteklemek.
d) Üniversite ile ulusal ve
uluslararası üniversiteler, kurum ve kuruluşlar arasında etkileşim, yardımlaşma
ve işbirliğine katkı sağlamak.
e) Uzaktan eğitim için gerekli
olan altyapıyı kurmak ve işletmek, e-öğrenme temelli ders içeriklerini üretmek
ve uzaktan eğitim ile ilgili araştırma-geliştirme ve uygulama çalışmaları
yapmak.
f) Her türlü bilimsel
çalışmaların geliştirilmesine katkı sağlamak, kamu ve özel sektördeki kurum,
kuruluş ve kişilerin uzaktan eğitim ihtiyaçlarını değerlendirmek, analiz etmek,
programlar önermek, geliştirmek ve uygulanmasını sağlamak.
Merkezin faaliyet alanları
MADDE 6 – (1)
Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Uzaktan eğitim ile ilgili
donanım ve yazılım gereksinimlerini belirlemek, altyapıyı oluşturmak.
b) Üniversitenin tüm birimlerinin
kamu, özel sektör ve ulusal, uluslararası kurum, kuruluş ve kişiler için
hazırlayıp yürüttüğü eğitim, öğretim, proje, protokol, sözleşme ve benzeri
faaliyetleri yürütmek.
c) Kurs, seminer, konferans,
dersler ve programlara kabul, kayıt, sınav, başarı, ders geçme ve ilgili mevzuat
çerçevesinde sertifika ve benzeri işlemleri gerçekleştirmek.
ç) Kurs, seminer, konferans ve
ders veren öğretim üyelerini belirlemek ve eşgüdümü sağlamak.
d) Uzaktan eğitim konularında
araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak.
e)
Üniversite tarafından yürütülmekte olan internet destekli öğretim çalışmaları
için Merkez ve Üniversitenin diğer birimlerinin hazırlamış olduğu ders
içeriklerini uzaktan eğitime uygun hale getirmek, uzaktan eğitim programları
ile ilgili çevrimdışı ders içeriklerini temin etmek; ders içerikleri ile ilgili
standartları ve kuralları belirlemek; ders içerikleri üretimini yapmak,
öğrencilerin ve öğretim elemanlarının kullanabilmesi için sistemde hazır hale
getirmek.
f) Üniversite içi ve Üniversite
dışı projelerde ihtiyaç duyulan yazılım otomasyonlarını, ders içeriklerini,
akreditasyonları uzaktan eğitime uygun hale getirmek, bu konularda danışmanlık
yapmak ve gerekli koordinasyonu sağlamak.
g) Uzaktan eğitim ile ilgili
araştırma ve uygulamalarda yerli ve yabancı kuruluşlarla işbirliği yapmak ve bu konularda Rektöre önerilerde bulunmak.
ğ) Merkezde yürütülmekte olan
uzaktan eğitim-öğretim çalışmalarının etkililik ve verimlilik düzeylerini
ortaya çıkarmaya yönelik ölçme-değerlendirme ve araştırmalar yapmak, bu
araştırmaları bilim dünyası ile paylaşmak.
h) Uzaktan eğitim programlarına
kayıtlı öğrenciler, ilgili öğretim elemanları ve idari personel gibi uzaktan
eğitim ile ilgili paydaşların uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik tutumlarını
belirlemeye yönelik araştırmalar yapmak ve bu araştırmaları bilim dünyası ile
paylaşmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları
ve Görevleri
Merkezin yönetim organları
MADDE 7 – (1)
Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
Müdür
MADDE 8 – (1)
Müdür, Rektör tarafından Üniversitenin aylıklı öğretim üyeleri arasından üç yıl
için görevlendirilir. Görev süresi dolan Müdür yeniden görevlendirilebilir.
Müdür; görevlendirildiği usul ile görevden alınabilir. Müdürün altı aydan fazla
görevi başında bulunamaması durumunda görevi sona erer. Müdürün geçici olarak
görevinden ayrılması halinde yerine müdür yardımcısı, o da bulunmadığı
zamanlarda ise en kıdemli olanından başlamak üzere Yönetim Kurulu üyelerinden
biri vekalet eder.
Müdürün görevleri
MADDE 9 – (1)
Müdürün görevleri şunlardır:
a) Yönetim Kuruluna başkanlık
etmek.
b) Yönetim Kurulunun hazırladığı
çalışma programını ve aldığı kararları uygulamak.
c) Merkez birimlerini Merkezin
amaçları doğrultusunda yönetmek.
ç) Merkezin faaliyet alanında
çalışmalar yapmak, fakülteler, enstitüler, meslek yüksekokulları, Üniversitenin
diğer birimleri, uygulama ve araştırma merkezleri ve Rektörlüğe bağlı
bölümlerde uygulanan Merkez programları ve faaliyetlerine ilişkin eşgüdümü
sağlamak.
d) Her yıl
sonunda hazırlayacağı faaliyet raporunu ve bir sonraki yıla ait
çalışma programını Yönetim Kurulu onayından sonra Rektöre sunmak.
e) Her yıl
sonunda Merkezin çalışmaları hakkında Rektöre rapor vermek.
Müdür yardımcıları
MADDE 10 – (1)
Müdür, çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere Yönetim Kurulu Üyelerinden
en çok üç kişiyi müdür yardımcısı olarak görevlendirilmek üzere Rektörün
onayına sunar. Müdürün görevi sona erdiğinde müdür yardımcılarının görevi de
sona erer. Müdür, yokluğunda yardımcılarından birini vekil tayin eder.
Yönetim Kurulu
MADDE 11 – (1)
Yönetim Kurulu; Müdür ve müdür yardımcıları dahil yedi
kişiden oluşur. Müdür ve müdür yardımcıları dışındaki üyeler, öğretim
elemanları arasından Rektör tarafından üç yıl süre ile görevlendirilir. Görev
süresi biten üyeler tekrar görevlendirilebilir. Üyeliğin herhangi bir nedenle
boşalması halinde kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye görevlendirilebilir.
Müdür, Yönetim Kurulunun başkanıdır. Yönetim Kurulu, Müdürün daveti üzerine en
az üç ayda bir kez olağan olarak salt çoğunlukla toplanır ve kararlar oy
çokluğu ile alınır. Oyların eşitliği halinde Müdürün oyu yönünde karar alınmış
sayılır.
Yönetim Kurulunun görevleri
MADDE 12 – (1)
Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkezin yönetimi ile ilgili
kararlar almak.
b) Rektöre sunulacak faaliyet
raporunu görüşmek.
c) Merkeze gelen iş ve proje
tekliflerini değerlendirip önerilerde bulunmak.
ç) Merkez için gerek duyulan
çalışma grupları ve komisyonları kurmak.
d) Araştırıcı ve uygulayıcı
elemanların, uzaktan eğitim ile ilgili araştırma, yayın ve bilimsel
toplantılara katılmak için yapacakları mali destek isteklerini değerlendirmek.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Merkezin birimleri
MADDE 13 – (1)
Merkezin çalışma konularıyla ilgili eğitimin verimliliğini ve etkinliğini
artırmak üzere sürekli veya geçici birimler oluşturulabilir. Birimler, Merkez
adına bir bölüm başkanı veya bir Yönetim Kurulu üyesi sorumluluğunda
çalışmaları planlamak, koordine etmek ve yürütmek üzere, Üniversite
birimlerindeki ilgili personelden oluşur. Hangi bölümlerde ve programlarda
eğitim verileceği fakülte dekanlığı, enstitü ve meslek yüksekokulu
müdürlüklerinin teklifi ve Rektörün onayıyla belirlenir. Birimler, ilgili başkan
veya Müdürün görevlendireceği kişi başkanlığında toplanır ve yapılan
çalışmalarla ilgili olarak Müdüre önerilerde bulunur. Bu birimlerde yer alan
elemanlar, Yönetim Kurulunca öngörülen süreler için görevlendirilirler. Müdür,
birimlerin faaliyetlerini izler ve denetler. Görev süresi dolan birim
elemanları Yönetim Kurulunca yeniden görevlendirilebilir.
Demirbaş, alet ve ekipman
MADDE 14 – (1)
Merkez tarafından desteklenen araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında
alınan her türlü alet, ekipman ve demirbaşlar
Merkezin kullanımına tahsis edilir.
Personel ihtiyacı
MADDE 15 – (1)
Merkezin akademik, idari ve teknik personel ihtiyacı 2547 sayılı Kanunun 13
üncü maddesi uyarınca Rektör tarafından görevlendirilen personel tarafından
karşılanır.
Harcama yetkilisi
MADDE 16 – (1)
Merkezin harcama yetkilisi Rektördür. Rektör bu yetkisini kısmen veya tamamen
Müdüre devredebilir.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 17 – (1)
Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde, ilgili diğer mevzuat hükümleri ile
Senato ve Yönetim Kurulu kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 18 – (1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Rektörü yürütür.