GAZİANTEP İSLAM BİLİM VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN

EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına ve yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Merkez (GİBTUZEM): Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezini,

b) Müdür: Merkezin Müdürünü,

c) Rektör: Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Rektörünü,

ç) Senato: Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Senatosunu,

d) Üniversite: Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesini,

e) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları

Merkezin amaçları

MADDE 5 – (1) Merkezin amaçları şunlardır:

a) Üniversitede bilgi iletişim teknolojilerine dayalı olarak uzaktan eğitim yoluyla yapılacak olan sürekli eğitim, ön lisans, lisans tamamlama, lisans, lisansüstü eğitim-öğretim programı ve faaliyetleri kapsamındaki plan, program, eşgüdüm ve uygulamaları yürütmek.

b) Üniversite bünyesinde bulunan diğer birimlerin hazırlayıp planladığı proje, eğitim, protokol, hizmet alımı ve benzeri faaliyetlerde ilgili birimin talebi üzerine gerekli olan altyapı ve her türlü desteği vermek ve faaliyetlerin yürütülmesini sağlamak.

c) Yükseköğretimin zaman ve mekân sınırlılığını gidererek yeni öğrenci kitlelerine yayılmasını sağlamak.

ç) Üniversitedeki akademik birimler arasında etkileşim, yardımlaşma ve işbirliğini desteklemek.

d) Üniversite ile ulusal ve uluslararası üniversiteler, kurum ve kuruluşlar arasında etkileşim, yardımlaşma ve işbirliğine katkı sağlamak.

e) Uzaktan eğitim için gerekli olan altyapıyı kurmak ve işletmek, e-öğrenme temelli ders içeriklerini üretmek ve uzaktan eğitim ile ilgili araştırma-geliştirme ve uygulama çalışmaları yapmak.

f) Her türlü bilimsel çalışmaların geliştirilmesine katkı sağlamak, kamu ve özel sektördeki kurum, kuruluş ve kişilerin uzaktan eğitim ihtiyaçlarını değerlendirmek, analiz etmek, programlar önermek, geliştirmek ve uygulanmasını sağlamak.

Merkezin faaliyet alanları

MADDE 6 – (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:

a) Uzaktan eğitim ile ilgili donanım ve yazılım gereksinimlerini belirlemek, altyapıyı oluşturmak.

b) Üniversitenin tüm birimlerinin kamu, özel sektör ve ulusal, uluslararası kurum, kuruluş ve kişiler için hazırlayıp yürüttüğü eğitim, öğretim, proje, protokol, sözleşme ve benzeri faaliyetleri yürütmek.

c) Kurs, seminer, konferans, dersler ve programlara kabul, kayıt, sınav, başarı, ders geçme ve ilgili mevzuat çerçevesinde sertifika ve benzeri işlemleri gerçekleştirmek.

ç) Kurs, seminer, konferans ve ders veren öğretim üyelerini belirlemek ve eşgüdümü sağlamak.

d) Uzaktan eğitim konularında araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak.

e) Üniversite tarafından yürütülmekte olan internet destekli öğretim çalışmaları için Merkez ve Üniversitenin diğer birimlerinin hazırlamış olduğu ders içeriklerini uzaktan eğitime uygun hale getirmek, uzaktan eğitim programları ile ilgili çevrimdışı ders içeriklerini temin etmek; ders içerikleri ile ilgili standartları ve kuralları belirlemek; ders içerikleri üretimini yapmak, öğrencilerin ve öğretim elemanlarının kullanabilmesi için sistemde hazır hale getirmek.

f) Üniversite içi ve Üniversite dışı projelerde ihtiyaç duyulan yazılım otomasyonlarını, ders içeriklerini, akreditasyonları uzaktan eğitime uygun hale getirmek, bu konularda danışmanlık yapmak ve gerekli koordinasyonu sağlamak.

g) Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma ve uygulamalarda yerli ve yabancı kuruluşlarla işbirliği yapmak ve  bu konularda Rektöre önerilerde bulunmak.

ğ) Merkezde yürütülmekte olan uzaktan eğitim-öğretim çalışmalarının etkililik ve verimlilik düzeylerini ortaya çıkarmaya yönelik ölçme-değerlendirme ve araştırmalar yapmak, bu araştırmaları bilim dünyası ile paylaşmak.

h) Uzaktan eğitim programlarına kayıtlı öğrenciler, ilgili öğretim elemanları ve idari personel gibi uzaktan eğitim ile ilgili paydaşların uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik tutumlarını belirlemeye yönelik araştırmalar yapmak ve bu araştırmaları bilim dünyası ile paylaşmak.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri

Merkezin yönetim organları

MADDE 7 – (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:

a) Müdür.

b) Yönetim Kurulu.

Müdür

MADDE 8 – (1) Müdür, Rektör tarafından Üniversitenin aylıklı öğretim üyeleri arasından üç yıl için görevlendirilir. Görev süresi dolan Müdür yeniden görevlendirilebilir. Müdür; görevlendirildiği usul ile görevden alınabilir. Müdürün altı aydan fazla görevi başında bulunamaması durumunda görevi sona erer. Müdürün geçici olarak görevinden ayrılması halinde yerine müdür yardımcısı, o da bulunmadığı zamanlarda ise en kıdemli olanından başlamak üzere Yönetim Kurulu üyelerinden biri vekalet eder.

Müdürün görevleri

MADDE 9 – (1) Müdürün görevleri şunlardır:

a) Yönetim Kuruluna başkanlık etmek.

b) Yönetim Kurulunun hazırladığı çalışma programını ve aldığı kararları uygulamak.

c) Merkez birimlerini Merkezin amaçları doğrultusunda yönetmek.

ç) Merkezin faaliyet alanında çalışmalar yapmak, fakülteler, enstitüler, meslek yüksekokulları, Üniversitenin diğer birimleri, uygulama ve araştırma merkezleri ve Rektörlüğe bağlı bölümlerde uygulanan Merkez programları ve faaliyetlerine ilişkin eşgüdümü sağlamak.

d) Her yıl sonunda hazırlayacağı faaliyet raporunu ve bir sonraki yıla ait çalışma programını Yönetim Kurulu onayından sonra Rektöre sunmak.

e) Her yıl sonunda Merkezin çalışmaları hakkında Rektöre rapor vermek.

Müdür yardımcıları

MADDE 10 – (1) Müdür, çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere Yönetim Kurulu Üyelerinden en çok üç kişiyi müdür yardımcısı olarak görevlendirilmek üzere Rektörün onayına sunar. Müdürün görevi sona erdiğinde müdür yardımcılarının görevi de sona erer. Müdür, yokluğunda yardımcılarından birini vekil tayin eder.

Yönetim Kurulu

MADDE 11 – (1) Yönetim Kurulu; Müdür ve müdür yardımcıları dahil yedi kişiden oluşur. Müdür ve müdür yardımcıları dışındaki üyeler, öğretim elemanları arasından Rektör tarafından üç yıl süre ile görevlendirilir. Görev süresi biten üyeler tekrar görevlendirilebilir. Üyeliğin herhangi bir nedenle boşalması halinde kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye görevlendirilebilir. Müdür, Yönetim Kurulunun başkanıdır. Yönetim Kurulu, Müdürün daveti üzerine en az üç ayda bir kez olağan olarak salt çoğunlukla toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır. Oyların eşitliği halinde Müdürün oyu yönünde karar alınmış sayılır.

Yönetim Kurulunun görevleri

MADDE 12 – (1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:

a) Merkezin yönetimi ile ilgili kararlar almak.

b) Rektöre sunulacak faaliyet raporunu görüşmek.

c) Merkeze gelen iş ve proje tekliflerini değerlendirip önerilerde bulunmak.

ç) Merkez için gerek duyulan çalışma grupları ve komisyonları kurmak.

d) Araştırıcı ve uygulayıcı elemanların, uzaktan eğitim ile ilgili araştırma, yayın ve bilimsel toplantılara katılmak için yapacakları mali destek isteklerini değerlendirmek.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Merkezin birimleri

MADDE 13 – (1) Merkezin çalışma konularıyla ilgili eğitimin verimliliğini ve etkinliğini artırmak üzere sürekli veya geçici birimler oluşturulabilir. Birimler, Merkez adına bir bölüm başkanı veya bir Yönetim Kurulu üyesi sorumluluğunda çalışmaları planlamak, koordine etmek ve yürütmek üzere, Üniversite birimlerindeki ilgili personelden oluşur. Hangi bölümlerde ve programlarda eğitim verileceği fakülte dekanlığı, enstitü ve meslek yüksekokulu müdürlüklerinin teklifi ve Rektörün onayıyla belirlenir. Birimler, ilgili başkan veya Müdürün görevlendireceği kişi başkanlığında toplanır ve yapılan çalışmalarla ilgili olarak Müdüre önerilerde bulunur. Bu birimlerde yer alan elemanlar, Yönetim Kurulunca öngörülen süreler için görevlendirilirler. Müdür, birimlerin faaliyetlerini izler ve denetler. Görev süresi dolan birim elemanları Yönetim Kurulunca yeniden görevlendirilebilir.

Demirbaş, alet ve ekipman

MADDE 14 – (1) Merkez tarafından desteklenen araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında alınan her türlü alet, ekipman ve demirbaşlar Merkezin kullanımına tahsis edilir.

Personel ihtiyacı

MADDE 15 – (1) Merkezin akademik, idari ve teknik personel ihtiyacı 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca Rektör tarafından görevlendirilen personel tarafından karşılanır.

Harcama yetkilisi

MADDE 16 – (1) Merkezin harcama yetkilisi Rektördür. Rektör bu yetkisini kısmen veya tamamen Müdüre devredebilir.

Hüküm bulunmayan haller

MADDE 17 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde, ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Senato ve Yönetim Kurulu kararları uygulanır.

Yürürlük

MADDE 18 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 19 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Rektörü yürütür.