OSMANİYE KORKUT ATA
ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM
UYGULAMA VE ARAŞTIRMA
MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve
Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Uzaktan Eğitim
Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim
organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin
usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama
ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim
organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin
hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile
14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Harmanlanmış
eğitim: Aynı programda derslerin bir kısmının uzaktan, bir kısmının ise
örgün eğitimle yapıldığı eğitim öğretimi,
b) Merkez
(OKÜUZEM): Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve
Araştırma Merkezini,
c) Müdür:
Merkezin Müdürünü,
ç) Rektör:
Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Rektörünü,
d) Senato:
Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Senatosunu,
e) Uzaktan
eğitim-öğretim: Öğretim elemanı ve öğrencilerin aynı mekânda olmaksızın,
bilgi ve iletişim teknolojilerine dayalı olarak yapılan eğitim ve öğretimi,
f) Üniversite:
Osmaniye Korkut Ata Üniversitesini,
g) Yönetim
Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve
Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5 –
(1) Merkezin amaçları, Üniversitenin uzaktan eğitim-öğretim programları ile
uzaktan verilebilecek derslerinin yürütülmesi kapsamında, uzaktan
eğitim-öğretim alanındaki tüm faaliyetlerin etkin ve verimli bir şekilde
yapılmasını temin etmek, bu alanlarda faaliyet gösteren ulusal veya
uluslararası diğer birimlerle işbirliği yapmak ve bu alanlarda araştırma,
geliştirme, altyapı hazırlama ve koordinasyon çalışmaları yapmaktır.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 –
(1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Uzaktan
eğitim-öğretim konularında araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak.
b) Uzaktan
eğitim-öğretimle ilgili her türlü eğitim, öğretim, araştırma ve
uygulamaları teşvik etmek, desteklemek ve bunlardan kamu kurumları, özel
kuruluşlar ve kişilerin yararlanmasını sağlamak.
c) Uzaktan
eğitim-öğretim ile ilgili bilimsel ve teknolojik araştırmaları planlamak,
strateji geliştirmek, gerektiğinde Merkezin amacına uygun uygulamaları
gerçekleştirmek ve özendirmek.
ç) Kamu kurumları
ve özel kuruluşların ihtiyacı olan uzaktan eğitim-öğretim sistemlerinin
oluşturulmasında danışmanlık hizmetleri vermek ve sistem analizi yapmak,
talep edilmesi halinde teknik servis ve büro hizmetleri sağlamak.
d) Bilgi ve
iletişim teknolojilerine dayalı uzaktan eğitim-öğretim veya harmanlanmış
eğitim-öğretim şeklinde yapılan Üniversite içindeki ön lisans, lisans,
lisans tamamlama ve lisansüstü programlar ile uzaktan eğitim-öğretim
yoluyla ulusal ve uluslararası kurum, kuruluş ve kişiler için hizmet içi
eğitim-öğretim, dersler, kurslar, sertifika programları, seminerler,
konferanslar ve benzeri faaliyetleri planlamak, açmak, yürütmek ve bu
faaliyetlerin eşgüdümünü ve koordinasyonunu sağlamak.
e) Uzaktan
eğitim-öğretim şeklinde verilen kurs, seminer, konferans, ders, program ve
bölümler için içerik ve eğitim-öğretim programları belirlemek,
kredilendirmek, eğitim-öğretim türüne göre sertifika, katılım belgesi, ders
geçme belgesi ve benzerlerini vermek; kayıt, kabul, sınav, başarı, ders
geçme ve benzeri işlemler için usul ve esasları belirlemek, düzenlemek ve
sunmak, görev alacak öğretim elemanlarını belirlemek, görevlendirmek,
işbirliği ve koordinasyonu sağlamak.
f) Gerek
Üniversite içi, gerekse Üniversite dışı projelerde ihtiyaç duyulan ders
içeriklerini belirlemek, akreditasyonları için çalışma yapmak, bu konularda
danışmanlık yapmak ve gerekli koordinasyonu sağlamak.
g) Uzaktan
eğitim-öğretim ile ilgili araştırma ve uygulamalarda yerli ve yabancı
kuruluşlarla işbirliği yapmak ve uluslararası ve millî organizasyonlara
katılmak.
ğ) Uzaktan
eğitim-öğretim ile ilgili konularda Üniversitenin bütün birimlerine ait
laboratuvar, kütüphane, akıllı sınıf, derslik, stüdyo ve diğer
eğitim-öğretim imkânlarından yararlanmak veya bunların oluşumuna katkıda
bulunmak.
h) Uzaktan
eğitim-öğretim ile ilgili ulusal ve uluslararası araştırmalar yapmak,
bildiri, makale ve kitaplar yayımlamak, akademik dergi, konferans, kongre,
sempozyum ve benzeri faaliyetler gerçekleştirmek, ulusal ve uluslararası
proje desteklerine başvurmak ve bu faaliyetleri teşvik etmek.
ı) Lisansüstü
eğitimde enstitüler bünyesinde açılacak uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans
programlarının eğitim-öğretimini planlamak ve bu programların uygulanmasına
yönelik eşgüdümü ve koordinasyonu sağlamak.
i) Yönetim
Kurulunun kararlaştıracağı diğer faaliyetlerde bulunmak.
j) Uzaktan eğitim
uygulaması olarak gerçekleştirilecek ders, seminer ve kurslar için web
tabanlı öğretim materyalleri geliştirmek ve uygulamaya koymak.
k) Web tabanlı
uygulamalı ve teorik sınavlar yapabilmek, değerlendirmek ve benzeri
konularda destek sağlamak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları
ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 –
(1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim
Kurulu.
Müdür
MADDE 8 –
(1) Müdür; Üniversitenin öğretim elemanları arasından Rektör tarafından üç
yıl süre ile görevlendirilir. Görev süresi sona eren Müdür yeniden
görevlendirilebilir. Müdüre çalışmalarında yardımcı olmak ve gerektiğinde
Müdüre vekâlet etmek üzere Üniversitenin öğretim elemanları arasından iki
kişi, Müdürün önerisi üzerine Rektör tarafından müdür yardımcısı olarak
görevlendirilir. Görev süresi dolan veya dolmadan görevinden ayrılan müdür
yardımcılarının yerine aynı usulle, Rektör tarafından yeniden görevlendirme
yapılır. Müdürün görevi bitince müdür yardımcılarının görevi de sona erer.
Müdürün katılamadığı toplantılara, Müdürün görevlendirdiği müdür yardımcısı
başkanlık eder.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 –
(1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil
etmek.
b) Yönetim
Kurulunu toplantıya çağırmak, toplantılara başkanlık etmek ve alınan
kararları uygulamak.
c) Merkezin
çalışma, hedef ve planları ile yıllık faaliyet raporunu
hazırlamak/hazırlatmak ve Yönetim Kurulunun görüşünü aldıktan sonra Rektöre
sunmak.
ç) Merkezin idari
ve mali işlerini yürütmek, personel ihtiyacını belirlemek ve Rektöre
sunmak.
d) Yurt içi ve
yurt dışındaki uygulama ve araştırma merkezleri ile işbirliği yapmak.
Yönetim Kurulu
MADDE 10 –
(1) Yönetim Kurulu, Müdür ve müdür yardımcıları dâhil yedi kişiden oluşur.
Müdür ve müdür yardımcısı dışındaki üyeler, öğretim elemanları arasından
Rektör tarafından üç yıl süre ile görevlendirilir. Görev süresi biten
üyeler tekrar görevlendirilebilir. Üyeliğin herhangi bir sebeple boşalması
halinde kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye görevlendirilebilir. Yönetim
Kurulu, gerektiğinde Müdürün daveti üzerine salt çoğunlukla toplanır ve
kararlar oy çokluğu ile alınır. Oyların eşitliği halinde Müdürün oyu
yönünde karar alınmış sayılır.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11 –
(1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkezin
yönetimi ile ilgili kararlar almak, planlamalar yapmak, çalışma usul ve
esasları belirlemek.
b) Merkezde
yürütülecek faaliyetlerle ilgili önerilerde bulunmak ve yapılan
faaliyetleri denetlemek.
c) Rektöre
sunulacak faaliyet raporunu görüşmek.
ç) Merkez
personelinin, Merkezin faaliyet alanları ile ilgili araştırma, yayın ve
bilimsel toplantılara katılmak için yapacağı mali destek isteklerini
değerlendirmek.
d) Merkeze gelen
iş, proje ve işbirliği tekliflerini değerlendirip önerilerde bulunmak.
e) Merkez için
gerek duyulan çalışma grupları ve komisyonları kurmak.
f) Senato
tarafından açılmasına karar verilen uzaktan eğitim-öğretim veya
harmanlanmış eğitim-öğretim şeklinde yürütülecek kurs, ders, sertifika
programı, ön lisans, lisans tamamlama, lisans ve lisansüstü eğitim-öğretim
programlarını uygulamak.
g) Ulusal ve
uluslararası işbirliği faaliyetlerine onay vermek.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personel
ihtiyacı
MADDE 12 –
(1) Merkezin akademik, idari ve teknik personel ihtiyacı, 2547 sayılı
Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca Rektör tarafından görevlendirilen personel
tarafından karşılanır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 13 –
(1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat
hükümleri ve Senato kararları uygulanır.
Harcama
yetkilisi
MADDE 14 –
(1) Merkezin harcama yetkilisi Rektördür. Rektör bu yetkisini rektör
yardımcılarından birine veya Müdüre devredebilir.
Yürürlük
MADDE 15 – (1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16 –
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Rektörü
yürütür.
|