TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL
ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ LİSANS
EĞİTİM VE ÖĞRETİM
YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve
Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1)
Bu Yönetmeliğin amacı; Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesinde
lisans eğitim-öğretimi ile sınavlarda uygulanacak esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1)
Bu Yönetmelik; Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesine öğrenci
kabulü, lisans eğitim-öğretim programlarının düzenlenmesi, sınavlar,
diploma ve ayrılma işlemlerine ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
14 üncü maddesi ile 44 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1)
Bu Yönetmelikte geçen;
a) Aktif eğitim:
Dönem I, II ve III’te uygulanan kliniğe erken giriş, bilim koridoru ve
sosyal tıp ve toplum hekimliği koridorunun oluşturduğu ders topluluğunu,
b) Dekanlık:
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanlığını,
c) Ders kurulu:
Dönem I, II ve III’te uygulanmakta olan entegre sistem içerisinde yer alan
uygulamalı, teorik ve seçmeli derslerin yer aldığı öğrenim aşamasını,
ç) Dönem: Tıp
Fakültesi eğitimindeki altı eğitim-öğretim yılının her birini,
d) Fakülte:
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesini,
e) Fakülte
Kurulu: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesi Fakülte Kurulunu,
f) Fakülte
Yönetim Kurulu: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesi Yönetim
Kurulunu,
g) Lisans
Eğitim-Öğretim Komisyonu: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesi
Lisans Eğitim-Öğretim Komisyonunu,
ğ)
Ölçme-Değerlendirme Komisyonu: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Tıp
Fakültesi Ölçme-Değerlendirme Komisyonunu,
h) ÖSYM:
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezini,
ı) Program
Değerlendirme Komisyonu: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesi
Program Değerlendirme Komisyonunu,
i)
Rektörlük: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Rektörlüğünü,
j) Senato:
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Senatosunu,
k) Üniversite:
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesini,
l) Üniversite
Yönetim Kurulu: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Yönetim Kurulunu,
m) YÖK:
Yükseköğretim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Öğrenci Kayıt ve Kabul
İşlemleri ve Yatay Geçişler
Öğretim dili
MADDE 5 – (1)
Fakültede eğitim-öğretim dili Türkçedir. YÖK’ün belirttiği özel durumlar
haricinde, Fakülteye kayıt aşamasında olan uluslararası öğrencilerin,
Senatonun belirlediği koşullarda dil sınavına alınarak yeterlilikleri
değerlendirilir. İki yıl içinde Türkçe düzeyini Senatonun belirlediği
düzeye getiremeyen öğrencilerin kayıtları silinir.
Öğrenci işleri
MADDE 6 – (1)
Öğrencilerin; kayıt, kayıt yenileme, ilişik kesme, nakil yoluyla kabul
edilme, intibak, bölüm değiştirme, derse yazılma, yatay ve dikey geçişler,
sınavlar, not işleri, mezun takibi ve benzer her türlü işlemleri öğrenci
işleri tarafından yürütülür. Bunlardan gerekli görülenler Rektörlükçe
merkezi olarak da yürütülebilir.
Kayıtla ilgili
genel esaslar
MADDE 7 – (1)
Kayıt işlemleri YÖK tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde, belirli
günlerde, Üniversite tarafından duyurulan belgeler ile bizzat başvurularak
yapılır. Ergin olmayan öğrenciler kaydını velisi ile birlikte yaptırmak
zorundadır. Bizzat başvuru yapamayanların kayıtlarının yapılabilmesi için
adayların kanuni temsilcisi başvuruda bulunabilir. Zamanında başvurmayan
veya kayıt için gerekli belgeleri tamamlamayan öğrenci kayıt hakkını
kaybeder. Kayıt için istenen belgelerin aslı veya Üniversite tarafından
onaylı örneği kabul edilir. Belirlenen tarihler arasında kesin kaydını
yaptırmayan adaylar herhangi bir hak iddia edemezler. Öğrencinin adrese
dayalı nüfus kayıt sisteminde yer alan adresi, tebligat adresi olarak kabul
edilir. Fakülteye öğrenci olarak kayıt yaptırabilmek için aşağıdaki
şartlardan biri aranır:
a) ÖSYM
tarafından yapılan sınavla Fakülteye yerleştirilmiş olmak.
b) Yatay geçiş
ile Fakülteye kabul edilmiş olmak.
c) İlgili mevzuat
hükümlerine göre yerleştirilmesine karar verilmiş uluslararası öğrenci
olmak.
(2) Kesin kayıt
yaptırmaya hak kazanmış adayların, ilan edilen süre içinde istenilen
belgeler ile ilgili kayıt bürosuna başvurmaları gerekir. Uluslararası
öğrencilerin Fakülteye kabul edilmesi ve kayıt işlemleri Senato tarafından
belirlenen esas ve usullere göre yapılır. Yalan beyan veya sahte belge
durumunda, öğrenci hakkında yasal işlem başlatılır.
Öğrenci katkı
payı/öğrenim ücreti
MADDE 8 – (1)
Öğrenciler her öğretim yılı başında kaydını yenilemek ve 2547 sayılı
Kanunun 46 ncı maddesi ve ilgili mevzuat hükümleri uyarınca belirlenen
katkı payını akademik takvimde belirlenen sürede ödemekle yükümlüdür.
Öğrenci katkı payını süresi içinde ödemeyen öğrencilerin kayıt yenileme
işlemleri yapılmaz. Bu öğrenciler, derslere ve sınavlara giremez ve
öğrencilik haklarından yararlanamazlar. Öğrencinin kayıt yenilemediği yıl
öğrenim süresinden sayılır.
Kayıt
yenileme, derslere yazılma ve kimlik kartı
MADDE 9 – (1)
Her eğitim yılı başında akademik takvimle belirlenen tarihlerde
öğrencilerin kayıtları yenilenir. Kayıt yenileme işlemleri Fakülte
tarafından ilan edilir. Kayıt yenileme işleminin geçerli olabilmesi için
danışman tarafından onaylanması ve varsa katkı payının/öğrenim ücretinin
ödenmiş olması gereklidir. Belirtilen süre içinde kayıtlarını yenilemeyen
ve derslere yazılmayan öğrenciler derslere ve sınavlara giremez. Akademik
takvimde belirtilen süre içinde derse kaydını yaptırmayan öğrencinin o yılı
öğrenim süresinden sayılır. Mazereti sebebiyle kaydını belirlenen zaman
içinde yenilemeyen öğrenci, mazereti Fakülte Yönetim Kurulunca kabul
edildiği takdirde bir ay içinde kaydını yenileyebilir.
(2) Üniversiteye
kesin kayıt yaptıran öğrenciye fotoğraflı bir kimlik kartı verilir. Öğrenci
kimlik kartı, öğrenim süreleri içerisinde geçerlidir. Kimlik kartını
kaybeden veya kimlik kartı kullanılamayacak kadar yıpranan öğrenci, öğrenci
işlerine yazılı olarak başvurması halinde, yıpranma durumunda ise eski
kimlik kartını iade etmesi koşuluyla kendisine yeni kimlik kartı verilir.
Kayıp veya yenileme durumunda kart bedelinin Üniversite tarafından
belirlenen esaslar çerçevesinde öğrenci tarafından ödenmesi gerekir.
Yatay
geçişler, intibak ve muafiyet işlemleri
MADDE 10 – (1)
Eşdeğer yükseköğretim kurumlarından yatay geçişler; 24/4/2010 tarihli ve
27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans
ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile
Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
hükümlerince ve ilgili mevzuat hükümleri uyarınca Fakülte Yönetim Kurulu
tarafından tespit edilen esaslar çerçevesinde yapılır.
(2) Herhangi bir yükseköğretim
kurumuna kayıtlı iken ÖSYM’nin yaptığı sınav sonucuna dayanarak ya da yatay
geçiş ile Fakülteye kaydını yaptıran öğrencilerin öğrenimlerine devam
etmelerinde ve ders intibaklarının yapılmasında aşağıdaki esaslar
uygulanır:
a) Herhangi bir
muafiyet talebinde bulunmayarak Fakülteye kaydolan öğrenci, 2547 sayılı
Kanunda öngörülen süre içerisinde normal eğitim-öğretim programına devam
edebilir.
b) Öğrencinin
muafiyet talebinde bulunması halinde; lisans eğitim-öğretim komisyonu
önerisiyle Fakülte Yönetim Kurulu, başarılı olduğu program uyumu bulunan
dersleri, kurulu veya stajı değerlendirerek, hangilerinden geçmiş kabul
edilebileceğini karara bağlar. İntibak ettirildiği yıl 2547 sayılı Kanunun
tanımış olduğu azami süreden düşülerek, programın kalan dersleri, kurulu
veya stajı kalan yıl sayısı içerisinde başarı ile bitirilir.
c) (a) ve (b)
bentlerindeki esasların hangisinin uygulanacağı öğrencinin tercihine
bırakılır. Öğrenci muafiyet başvurularını kayıt yaptırdıktan sonraki iki
hafta içinde sunmak zorundadır. Bu süreler dışında yapılan muafiyet
başvuruları dikkate alınmaz.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim-Öğretimle İlgili
Esaslar
Akademik
takvim
MADDE 11 – (1)
Akademik takvim, her yıl lisans eğitim-öğretim komisyonu tarafından
hazırlanır, Fakülte Kurulunca tespit edilir, Senato tarafından onaylanır ve
eğitim yılı başlamadan önce öğrencilere duyurulur. Birimlerin eğitim ve
öğretim başlangıç ve bitiş tarihleri, sınav tarihleri, kayıt yenileme ile
benzeri konular akademik takvimde belirtilir.
(2) Tıp eğitiminde,
Dönem I, II, III’te temel olarak ders kurulları en az yirmi sekiz hafta,
Dönem IV ve V’te staj blokları toplamda en az otuz iki hafta, Dönem VI ön
hekimlik dilimi bir yıl süreyle yapılır. Dönem final ve bütünleme
sınavları, kurul, staj ve staj bloğu sınavları bu sürelere dâhil değildir.
Dersler
MADDE 12 – (1)
Fakültede tam entegre, sistem temelli eğitim modeli uygulanmakta olup;
dersler güncel ulusal çekirdek eğitim programı (UÇEP) müfredatına uygun
olarak ve Fakültenin mezun yeterlilikleri gözetilerek, Tıp Eğitimi Anabilim
Dalı koordinasyonuyla Lisans Eğitim-Öğretim Komisyonunca düzenlenir. Her
eğitim-öğretim yılının sonunda program değerlendirme çıktıları ve UÇEP
güncellemeleri göz önünde bulundurularak gerekli değişiklikler yapılır.
(2) Dönem I,
II ve III’e ait ders programları, dönem koordinatörleri ve yardımcıları
tarafından ilgili anabilim dallarının görüşü alınarak; Dönem IV ve V staj
bloğu programları, ilgili anabilim dalları ile birlikte dönem
koordinatörleri ve yardımcıları tarafından düzenlenir ve her eğitim öğretim
yılı sonunda Lisans Eğitim-Öğretim Komisyonuna sunulur. Fakülte Kurulu
onayı ile birlikte program uygulamaya alınır.
(3) Dönem I, II
ve III’te kurul dersleri içinde temel tıp derslerine ilave olarak Bilim
Koridoru, Toplum Sağlığı ve Sosyal Hekimlik Koridoru (TSH) dersleri yer
almaktadır. Kurul Dersleri dışında ise mesleki beceri geliştirmeye yönelik
Kliniğe Erken Giriş (KEG) dersleri, Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) dersleri
ve kişisel gelişimi arttırmaya yönelik alan içi ve alan dışı seçmeli
dersler yer alır.
(4) Aktif Eğitim
Dersleri; Bilim Koridoru, TSH, KEG ve PDÖ derslerinden oluşur. Ders
programları aktif eğitim koordinatörü, yardımcıları ve ilgili dönem
koordinatörü tarafından hazırlanır. Aktif eğitim derslerinin işleyişi aktif
eğitim koordinatörü ve yardımcıları tarafından takip edilir.
a) Bilim
Koridoru; Eğitim süreci boyunca bilimsel çalışma planlama, yürütme, veri
toplama-analiz etme ve güncel literatürü takip etme becerileri kazandırmak
amaçlı yapılan teorik ve pratik derslerden oluşur. Bilim koridoru
derslerinin işleyişi Bilim Koridoru koordinatörü ve dönem koordinatörleri
tarafından takip edilir.
b) TSH Koridoru;
Eğitim süreci boyunca toplumun gereksinimlerine yönelik sağlık hizmeti
sunma becerisine ve evrensel etik değerlere sahip, koruyucu hekimliği ve
toplum sağlığını önceleyerek doğru tanı koyma ve tedavi yapabilme becerisi
kazandırmak amaçlı yapılan teorik ve pratik derslerden oluşur. TSH koridoru
derslerinin işleyişi TSH koordinatörü ve dönem koordinatörleri tarafından
takip edilir.
c) KEG Dersleri;
Güncel UÇEP ve Fakülte ÇEP temel alınarak her yıl ve her kurulun amaç ve
öğrenim hedeflerine uygun olarak belirlenen, hekimlik mesleği uygulama
becerilerini kazandırmaya yönelik pratik derslerden oluşur. KEG derslerinin
işleyişi KEG ve dönem koordinatörleri tarafından takip edilir.
ç) PDÖ Dersleri;
Güncel UÇEP ve Fakülte ÇEP temel alınarak her yıl, her kurulun amaç ve
öğrenim hedeflerine uygun olarak belirlenen; hekimlik mesleğinde sıklıkla
karşılaşılan sorun ve olayların çözümlenmesine yönelik derslerden oluşur.
PDÖ derslerinin işleyişi PDÖ koordinatörü ve dönem koordinatörleri
tarafından takip edilir.
(5) Entegre
Dersler: Eğitim süresi boyunca kurullarda ve staj bloklarında farklı
disiplinleri ilgilendiren semptom ve hastalıklarla ilgili ortak yapılan
dersleri ifade eder. Entegre derslerin işleyişi Entegre Dersler
koordinatörü ve dönem koordinatörleri tarafından takip edilir.
(6) Seçmeli
dersler, meslekle ilgili formasyonu tamamlayan dersler olabileceği gibi,
genel kültür ya da değişik ilgi alanlarına ilişkin dersler olabilir. Alan
içi ve alan dışı seçmeli derslerin organizasyonu (derslerin seçilmesi, ders
kontenjanlarının belirlenmesi, ölçme-değerlendirme) seçmeli ders
koordinatörü, yardımcısı ve ilgili dersin öğretim elemanı tarafından
organize edilir. Seçmeli ders kredisi toplam kredinin %25’ini geçemez.
(7) Ortak zorunlu
dersler, 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı)
bendinde belirtilen ortak zorunlu derslerden oluşur. Bu derslerden; Atatürk
İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve yabancı dil dersleri, zorunlu ve
kredili ders olarak, haftada iki ders saati olmak üzere birinci sınıfta
okutulur. Mesleki yabancı dil, zorunlu ve kredili ders olarak ikinci
sınıfta okutulur.
Programın
dağılımı
MADDE 13 – (1)
Fakülte, klinik öncesi, klinik staj ve ön hekimlik olmak üzere üç evreden
oluşur. Klinik öncesi evre Dönem I, II ve III; klinik staj evresi Dönem IV
ve V, ön hekimlik evresi de Dönem VI intörnlük diliminden oluşur. Eğitim
süresi, her biri bir ders yılını kapsayan altı dönemden ibarettir.
(2) Fakülte
eğitiminde yıl geçme esası vardır. öğrenci Dönem I, II ve III’te kaldığı
yılı, Dönem IV ve V’te kaldığı staj/staj bloğunu ve Dönem VI’da kaldığı
intörnlük eğitim dilimini aynı şekilde tamamlayarak bir üst yıla geçer ya
da mezun olur.
Eğitim-öğretimin
düzenlenmesi
MADDE 14 –
(Değişik:RG-4/6/2023-32211)
(l) Fakültede eğitim-öğretim,
Tıp Eğitimi Anabilim Dalı (TEAD), Lisans Eğitim-Öğretim Komisyonu,
Ölçme-Değerlendirme Komisyonu ve Program Değerlendirme Komisyonu tarafından
düzenlenir. Eğitim-öğretimle ilgili temel esaslar ve görevler şunlardır:
a) Lisans
Eğitim-Öğretim Komisyonu: Bir başkan, eğitim-öğretim baş koordinatörü ve
yardımcısı, dönem koordinatörleri ve yardımcıları, aktif eğitim koordinatörü
ve yardımcıları, seçmeli ders koordinatörü ve yardımcısı, entegre ders koordinatörü ve TEAD'ı temsilen bir öğretim üyesinden oluşur.
Başkan, lisans eğitiminden sorumlu Dekan Yardımcısıdır.
1) Lisans Eğitim-Öğretim
Komisyonu; Program Değerlendirme Komisyonu, Ölçme-Değerlendirme Komisyonu
ve TEAD'ın tespit ve önerileriyle tıp
eğitiminin amacı, hedefleri, planlanması, uygulanması ve geliştirilmesi
konularında fikir alışverişi yapar. Bölüm başkanları ile koordinasyon
içinde bir sonraki yılın eğitim programını Mayıs ayının sonuna dek hazırlar
ve programda yer alan dersleri verecek öğretim üyelerini ilgili anabilim
dallarıyla görüşerek belirleyip, Haziran ayının sonuna dek programın son
şeklini vererek Fakülte Kurulunun görüşlerine sunar.
2) Eğitim-öğretimin,
Fakülte Kurulunda kararlaştırılan esaslara ve akademik takvime dayalı
olarak, derslerin birbirleriyle uyumlu bir şekilde ve düzenli biçimde
yürütülmesini sağlar. Gerektiğinde öğrencilerin durumları hakkında
Dekanlığa bilgi verir.
3) Lisans
Eğitim-Öğretim Komisyonu çalışma ve toplantı düzenini kendisi belirler,
gerekli durumlarda başkanın çağrısı üzerine olağanüstü olarak toplanır.
Fakülte öğrenci temsilcisi de Lisans Eğitim-Öğretim Komisyonu toplantılarına
oy hakkı olmadan katılabilir.
4) Eğitim-öğretim baş
koordinatörü: Dekan tarafından, Fakülte öğretim üyeleri arasından üç
yıllığına görevlendirilir. Süresi biten öğretim üyesi yeniden
görevlendirilebilir. Sınıf koordinatörlerinin hazırladığı öğretim ve sınav
çizelgelerine son şeklini vererek, en geç Mayıs ayının ilk haftasında
Lisans Eğitim-Öğretim Komisyonunun onayına sunar.
5) Eğitim-öğretim baş
koordinatör yardımcısı: Dekan tarafından, Fakülte öğretim üyeleri arasından
üç yıllığına görevlendirilir. Süresi biten öğretim üyesi yeniden
görevlendirilebilir. Dönem koordinatörlerinin hazırladığı öğretim ve sınav
çizelgelerine son şeklini vererek, en geç Mayıs ayının ilk haftasında
Lisans Eğitim-Öğretim Komisyonunun onayına sunulmasında baş koordinatöre
yardım eder.
6) Dönem koordinatörü:
Dekan tarafından her sınıf için Fakülte öğretim üyeleri arasından üç
yıllığına görevlendirilir. Süresi biten öğretim üyesi yeniden
görevlendirilebilir. Dönem koordinatörü; yıllık olarak bir sonraki yılın
takvimine göre her sınıf için anabilim dallarınca verilen programlar
çerçevesinde, ders konularını ve bu dersleri vermekle yükümlü anabilim
dallarını, sınavlarının günlerini ve kredilerini kapsayan bir öğretim ve
sınav çizelgesi hazırlar. Dönem koordinatörleri hazırladıkları öğretim ve
sınav çizelgelerini Nisan ayı sonuna kadar eğitim-öğretim baş
koordinatörlüğüne sunar.
7) Dönem koordinatör
yardımcısı: Dönem koordinatörlerine yardımcı olan öğretim üyeleridir. Her
dönem koordinatörü, yardımcısı olacak öğretim üyesini, Lisans Eğitim-Öğretim
Komisyonu başkanına sunar ve başkanın teklifi ile Dekan tarafından
görevlendirilir.
8) Aktif eğitim
koordinatörü: Dekan tarafından Dönem I, II ve III'te uygulanan
Bilim ve TSH Koridoru, PDÖ ve KEG derslerinin koordinasyonu, Dönem IV, V
ve VI'daki Bilim ve TSH Koridoru
organizasyonu için Fakülte öğretim üyeleri arasından görevlendirilir.
9) Aktif eğitim
koordinatör yardımcıları: Bilim ve TSH koridoru, KEG ve PDÖ derslerinin
koordinasyonundan sorumlu öğretim üyeleridir. Aktif eğitim koordinatörü, her
bir koridor ya da ders için yardımcısı olacak bir ya da birden fazla sayıda
öğretim üyesini, Lisans Eğitim-Öğretim Komisyonu başkanına sunar ve
başkanın teklifi ile Dekan tarafından görevlendirilir.
10) Seçmeli ders
koordinatörü: Dekan tarafından görevlendirilen, tüm yıllarda uygulanan alan
içi ve alan dışı seçmeli derslerin koordinasyonundan sorumlu öğretim
üyesidir.
11) Seçmeli ders
koordinatör yardımcısı: Dekan tarafından görevlendirilen, tüm yıllarda
uygulanan alan içi ve alan dışı seçmeli derslerin koordinasyonundan sorumlu
seçmeli ders koordinatörüne yardımcı öğretim üyesidir.
12) Ders kurulu sorumlusu: Lisans Eğitim-Öğretim
Komisyonu tarafından önerilen ve Dekanlık tarafından görevlendirilen ders
kurulu sorumlusu öğretim üyeleri, Dönem I, II ve III'te dönem
koordinatörleri ve yardımcıları ile birlikte ilgili kurulun içeriğinin ve
ders programının hazırlanması, sınav planlaması ve yürütülmesi için gerekli
koordinasyonun sağlanması ve sınav sorularının öğretim üyelerinden
ölçme-değerlendirme biriminin belirlediği sınav komisyonlarına aktarımından
sorumludur.
13)
Staj bloğu sorumlusu: Lisans Eğitim-Öğretim Komisyonu tarafından önerilen
ve Dekanlık tarafından görevlendirilen staj bloğu sorumlusu öğretim
üyeleri, Dönem IV ve V'te dönem koordinatörleri ve yardımcıları ile birlikte
ilgili bloğun içeriğinin ve ders programının hazırlanması, sınav planlaması
ve yürütülmesi için gerekli koordinasyonun sağlanması ve sınav sorularının
öğretim üyelerinden ölçme-değerlendirme biriminin belirlediği sınav
komisyonlarına aktarımından sorumludur. Dönem VI'da ise intörn doktorların
çalışma planının organizasyonu ve karnelerinin öğrenci işlerine
aktarımından sorumlu öğretim üyeleridir.
b) Ölçme-Değerlendirme
Komisyonu: Fakültenin mezuniyet öncesi tıp eğitimi programında yer alan
sınav ve öğrenci değerlendirmesine ilişkin etkinliklerin tamamını
bütünlüklü bir sistem anlayışıyla programlı biçimde ele alıp, Fakültenin
öğrenci değerlendirme sisteminin tasarımını ve işleyişini iyileştirip
geliştirmek üzere oluşturulan ve görev yürüten komisyondur.
Ölçme-Değerlendirme Komisyonu, Lisans Eğitim-Öğretim Komisyonuna karşı
sorumludur. Ölçme-Değerlendirme Komisyonu üyeleri, Dekanlık tarafından
görevlendirilen, eğitimden sorumlu Dekan Yardımcısı, TEAD'ı temsilen bir öğretim üyesi (TEAD’a birden fazla öğretim üyesi olması
durumunda), aktif eğitim koordinatörü, Temel Tıp Bilimleri, Dahili Tıp Bilimleri ve Cerrahi Tıp Bilimlerinden
en az beş öğretim üyesinden oluşur. Toplantılara öğrenci temsilcisi olarak
oy hakkı olmaksızın en az üç öğrenci davet edilir.
c) Program
değerlendirme komisyonu: Fakültedeki lisans eğitim programını bütüncül bir
yaklaşımla uluslararası ve ulusal gelişmeler ve düzenlemeler doğrultusunda
sürekli iyileştirip geliştirmek üzere oluşturulan komisyondur. Komisyon,
Lisans Eğitim-Öğretim Komisyonuna karşı sorumludur. Komisyon, Dekanlık
tarafından görevlendirilen, TEAD'ı temsilen
bir öğretim üyesi (TEAD’a birden fazla
öğretim üyesi olması durumunda), Temel Tıp Bilimleri, Dahili Tıp Bilimleri ve Cerrahi Tıp Bilimlerinden
en az beş öğretim üyesinden oluşur. Toplantılara öğrenci temsilcisi olarak
oy hakkı olmaksızın en az üç kişi davet edilir.
Öğretim
planları ve ders kredileri
MADDE 15 – (1)
Fakültede tam entegre eğitim-öğretim sistemi; kuramsal dersler,
uygulamalar, alan içi ve alan dışı seçmeli dersler, aktif eğitim dersleri,
staj blokları, seminerler ve benzeri çalışmalardan oluşur.
(2)
Eğitim-öğretim, kurul sistemi içinde yer alan her yıldaki derslerin
adlarının ve haftalık kredi saatlerinin gösterildiği öğretim planlarına göre
yapılır.
(3) Kurulların
kredilendirilmesi Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)’ne göre yapılır.
Fakültenin eğitim-öğretim programı her yıl 60 kredi olmak üzere toplam 360
kredidir. Her dersin AKTS değeri AKTS koordinatörü tarafından her yıl
belirlenir.
(4) Fakültenin
Senato tarafından kabul edilmiş öğretim planına uygun ders programları en
geç, her eğitim-öğretim yılı başında öğrencilere duyurulur.
(5) Ortak
zorunlu, KEG, alan içi ve alan dışı seçmeli derslerin kredileri kurul
derslerinden ayrı değerlendirilir.
Derse devam
zorunluluğu
MADDE 16
– (1) Tüm ders ve staj kurullarına devam zorunludur ve buna
ilişkin esaslar şunlardır:
a) Ders kurulları
eğitim programı içindeki teorik derslerin mazeretli olsun ya da olmasın
%20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci, ders kuruluna devam etmemiş
sayılır ve ilgili ders kurullarının sonunda yapılan hiçbir sınava giremez.
Ders kurul sonu başarı notu sıfır olarak kabul edilir. Ders kurulları
eğitim programı içindeki pratik dersleri, KEG ve PDÖ derslerine mazeretsiz devamsızlık
hakkı yoktur. Bu derslere mazeretli devamsız olan öğrenci ilgili öğretim
üyesinin belirlediği ve Dekanlıkça uygun olan bir tarihte telafi yapar.
Devamsız olan ve telafi yapmayan öğrenci ilgili dersin uygulama sınavına
giremez ve uygulama başarı notu sıfır olarak kabul edilir.
b) Dönem IV ve V
stajlarında, staj blokları eğitim programı içindeki teorik derslerin
mazeretli olsun ya da olmasın %20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci, staj
bloğuna devam etmemiş sayılır ve ilgili staj bloğunun sonunda yapılan
hiçbir sınava giremez. Staj bloğu sonu başarı notu “0” (sıfır) olarak kabul
edilir. Staj blokları eğitim programı içindeki pratik derslerine mazeretsiz
devamsızlık hakkı yoktur. Bu derslere mazeretli devamsız olan öğrenci
ilgili öğretim üyesinin belirlediği ve Dekanlıkça uygun olan bir tarihte
telafi yapar. Devamsız olan ve telafi yapmayan öğrenci ilgili staj bloğunun
uygulama sınavına giremez ve uygulama başarı notu “0” (sıfır) olarak kabul
edilir. Devamsızlıktan kalan öğrenci, staj bloğunu bütün öğeleri ile tekrar
eder.
c) Dönem VI
intörnlük eğitiminde, mazeretsiz devamsızlık hakkı yoktur. Mazeret bildiren
öğrencilerin mazereti Fakülte Yönetim Kurulu tarafından uygunluk açısından
değerlendirilir.
ç) Fakültede
öğrencilerin devam durumları dönem I, II, III’te ilgili kurul sorumlusu
tarafından izlenir ve dönem koordinatörlüğüne kurul sınavından en geç iki
gün öncesinde iletilir. Dönem IV ve V’te staj bloğu sorumluları tarafından,
dönem VI’da ise AD başkanlığı tarafından izlenir.
d) Ülkemizi,
üniversiteyi veya kayıtlı olduğu birimi temsil etmek için ilgili kurul
kararı ile resmî olarak görevlendirilen öğrencilerin, görevli oldukları
süreler devamsızlık hesaplamasında dikkate alınmaz.
e) Öğrencinin
mazeretli sayılmasına, Lisans Eğitim-Öğretim Komisyonu önerisiyle Fakülte
Yönetim Kurulu karar verir. Uygun görülmeyen raporlar için Fakülte Yönetim
Kurulu tarafından Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Hastanesi Sağlık
Kurulundan görüş talep edilebilir. Uzman görüşünün müspet olması durumunda
rapor işleme alınırken, menfi görüş sonucu mazeret kabul edilmez.
f) Ortak zorunlu
derslerin devamlılık durumu için ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Akademik
danışmanlık sistemi
MADDE 17 – (1)
Öğrencilerin eğitimleriyle ilgili soru ve sorunlara rehberlik yapmak üzere,
Dekanlık tarafından öğretim üyeleri arasından her öğrenci için bir danışman
görevlendirilir. Öğrenci danışmanlık sistemi aşağıdaki ögelerden oluşur:
a) Öğrenci
Akademik Danışmanlık Birimi Kurulu: Temel Bilimler, Dâhili Bilimler ve
Cerrahi Bilimler anabilim dallarından birer öğretim üyesinden oluşan
kuruldur. Kurulun amacı danışmanlık sisteminin geliştirilmesine yönelik
güncel tıp eğitimi doğrultusunda yayınlardan ve bilgilerden yararlanarak öneriler
hazırlamak, bu önerileri Dekanlığa ve Fakülte üyelerine sunmaktır. Kurul bu
amaçla düzenli olarak toplanır. Danışmanlık sisteminin yürütülmesini izler.
b) Akademik
Danışman: Öğrencinin akademik, sosyal, ekonomik ortamının belirlenmesi ve
bu açıdan sorun olup olmadığı, ders başarısında kullandığı öğrenme
yöntemleri, zaman yönetimi ve bu yöntemleri nasıl kullandığı, hekimlik ile
ilişkili profesyonel davranışlarını gözden geçirmesi ve geliştirmesine
yönelik değerlendirmeleri, kariyer gelişim hedefleri, yabancı dil bilgisi
ve geliştirmeye yönelik hedefleri, bilişim teknolojilerine yakınlığı, okuma
alışkanlığı, bilimsel araştırmalara ilgisi gibi konularda öğrencinin
durumunun ve karşılaştığı sorunların belirlenmesinde yardımcı olan ve
bunlara yönelik çözümler için öğrenciye destek olarak, yargıda
bulunmaksızın değerlendirmeler yapan deneyim sahibi öğretim üyesi ve
öğretim görevlisidir.
(2) Uluslararası
Öğrenci Danışmanı: Türkiye dışındaki ülkelerden üniversite eğitimi almak
amacıyla gelmiş bulunan öğrencilerin yabancı uyruklu olması nedeniyle
karşılaştığı sosyal ve ekonomik sorunların belirlenmesi ve çözümü için,
öğrenciye destek olur ve akademik danışmana ek olarak bu konularda
değerlendirme yapar.
(3) Engelli
Öğrenci Danışmanı: Engelli öğrencinin bu özel durumundan kaynaklanan
sorunlarının belirlenmesi ve mümkün olan çözüm önerilerinin ortaya konması
için öğrenciye destek olur ve akademik danışmana ek olarak bu konularda
değerlendirme yapar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Sınavlar ve Başarının
Ölçülmesi
Sınavlar
MADDE 18 – (Değişik:RG-4/6/2023-32211)
(1) Öğretim yılı boyunca
yapılacak sınavlar şunlardır:
a) Ders kurulu sınavı: Dönem I, II ve III'te her ders kurulunun sonunda kurulda işlenen
teorik dersler için (TSH ve Bilim koridoru dersleri dahil) kurul bitiminden
sonra en az üç gün en fazla on beş gün içinde belirlenen tarihte ders
kurulu sınavı yapılır.
b) KEG dersi
sınavları; her kurul içinde tanımlanmış olan KEG derslerinin yeterlikleri
ilgili kurulda dersin anlatımından sonra ilgili öğretim üyesince KEG ders
saatinde yapılır, yeterlik alamayan öğrenci yine ilgili öğretim üyesince
belirlenen telafi saatinde tekrar yeterlik açısından değerlendirilir. Yıl
içinde yapılan yeterlik sınavlarından başarılı olan öğrenci ayrıca final
sınavına girmez. Yeterlik alamayan öğrenci yıl
sonunda final sınavından önce Tıp Fakültesi Dekanlığınca
belirlenen bir günde tüm yıl içinde veremediği KEG derslerinden yeterlik
sınavına girer. Yeterli olamayan öğrenci kurul derslerinden başarılı olsa
bile üst sınıfa geçemez.
c) Ders kurulları dönem
final sınavı: Dönem I, II ve III'te, her
dönem sonunda ders kurullarının tümündeki teorik dersler için ders
kurulları final sınavı yapılır. Bu sınavdan alınan not ders kurulları final
sınavı notu olarak işlenir. Dönem I, II ve III'te her
dönemin sonunda, son ders kurulu sınavının bitiminden en erken on beş gün,
en geç yirmi bir gün sonra ders kurulları final sınavı yapılır. TSH ve
bilim koridorunun final değerlendirmesi yıl içinde hazırlanan projelerin
sunumu şeklinde yapılır. Proje sunumlarının bütünlemesi bulunmamakta olup
proje sunum tarihleri her yıl Fakülte Kurulunca belirlenir ve ders yılının
başında ilan edilir.
ç) Ders kurulları
dönem bütünleme sınavı: Dönem I, II ve III'te ders
kurullarının tümündeki teorik dersler için ders kurulları final sınavında
başarısız olan öğrenciler ders kurulları dönem bütünleme sınavına alınır.
Bu sınavdan alınan not ders kurulları bütünleme sınav notu olarak işlenir.
Dönem I, II ve III'te, ders kurulları final
sınavının bitiminden en erken on beş gün, en geç yirmi bir gün sonra ders
kurulları dönem bütünleme sınavı yapılır.
d) Staj bloğu sınavı:
Dönem IV ve V'te, her staj bloğu sonunda o
staj bloğunun sınavı yapılır. Staj bloğu sınavı yazılı ve sözlü olarak
yapılır. Staj bloğu sınavına girebilmek için öğrencinin her bir staj bloğu
için tanımlanmış olan beceri eğitimi yeterliklerini başarıyla tamamlamış
olması gereklidir. Her staj bloğunda yazılı sınav için tanımlanmış minimum
notu alan öğrenciler sözlü sınava girebilirler.
e) Staj bloğu
bütünleme sınavı: Staj bloğu sınavından başarısız olan öğrenciler için staj
bloklarının bitiminden sonra akademik takvimde belirlenen tarihte staj
bloğu bütünleme sınavı yapılır. Bu sınavdan da kalan öğrenci o staj bloğunu
tekrar eder. Tek staj bloğu tekrarı yapıp başarısız olan öğrencilerin
bütünleme sınavları Fakülte Yönetim Kurulunca belirlenen tarihte yapılır.
Dönem IV ve V’te herhangi bir staj
bloğunu tekrarlamak zorunda kalan öğrenci, başarılı olduğu takdirde, yeni
ders yılının başlamasını beklemeden uygun bir zamanda bir sonraki dönemin
öğrenimine katılabilir.
f) Mazeret sınavı:
Haklı ve geçerli nedenlerin varlığı halinde öğrencinin mazeretli
sayılmasına Fakülte Yönetim Kurulu karar verir ve mazeret sınavı açılır.
Mazeret sınavı, bir defaya mahsus olmak üzere Fakülte Yönetim Kurulu
tarafından belirlenen tarihte yapılır. Dönem final ve bütünleme sınavları
ile staj bloğu sınavı ve staj bloğu bütünleme sınavları için ayrıca mazeret
sınavı açılmaz. Öğrencinin, eğitim süresinde, sağlık raporu ile mazeretli
sayılabilmesi için sağlık kurumlarından alınacak sağlık raporu ile
belgelendirmesi ve bu raporun Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilmesi
gerekir. Sağlık mazereti Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilen öğrenci,
rapor süresince derslere devam edemez ve sınavlara giremez. Mazeretlerle ilgili
her türlü başvuru, mazeretin bitim tarihinden itibaren en geç 3 (üç) iş
günü içinde Dekanlığa yazılı olarak yapılır. Daha sonra yapılan başvurular
ve geç sunulan raporlar işleme konulmaz. Mazeretsiz olarak girilmeyen ders
kurul sınavı notu sıfır sayılır ve ders kurulu sınavı not ortalaması buna
göre hesaplanır. Fakülte Yönetim Kurulunca mazereti kabul edilmeyerek
mazeret kurul sınavına alınmayan, ders kurul sınavı ve mazeret ders kurulu
sınavına girmeyen öğrenciler dönem final ve bütünleme sınavlarına girebilir.
g) Seçmeli ders
değerlendirmesi: Öğrencilerin alan içi seçmeli derslerde başarılı
olabilmeleri için derslere devam etmeleri ve yapılacak değerlendirmede
yeterlilik almaları zorunludur. Yeterlilik alan öğrenci başarılı kabul
edilir. Yeterlilik değerlendirmesi; alan içi seçmeli ders sorumlu öğretim
üyesi tarafından belirlenen ve Fakülte Kurulu tarafından onaylanan
değerlendirme yöntemleri ile yapılır. Öğrencinin yeterlilik alabilmesi için
alan içi seçmeli derse devam etmesi ön koşuldur. Devamsızlıktan kalan
öğrenci ilgili dersin öğretim üyesinin belirlediği ve Fakülte Yönetim
Kurulunun onayladığı tarihlerde seçmeli dersi aynen tekrar eder. Dersin
yeterlilik değerlendirmesini devam ettiği halde veremeyen öğrenci; Fakülte
Yönetim Kurulu tarafından belirlenen tarihte tekrar yeterlik
değerlendirmesine alınır. Yeterli görülmemesi durumunda öğrenci bir üst
sınıfa geçemez. Alan dışı seçmeli derslerin değerlendirmesi Senato
tarafından belirlenmiş takvim çerçevesinde güz yarı
yılı ve bahar yarı yılı için ayrı ayrı yapılır.
Alan dışı seçmeli dersten kalan öğrenci en fazla iki yarı yıl derslerini alttan alma hakkına sahiptir.
(2) Sınavlar,
Dekanlıkça hazırlanan ve daha önceden Fakülte internet sayfasında ilan
edilen sınav programına göre yapılır. Öğrenciler sınavlara, bu programa
göre hazırlanan listelerdeki gün ve saatlerde girmek ve öğrenci kimlik
kartlarını beraberinde getirmek zorundadır. Bu zorunluluklara uymayan
öğrenciler o sınava alınmaz. Sınav, Üniversite binaları dışında yapılmaz.
Sınavın başlamasından itibaren ilk on beş dakikadan sonra sınava katılmak
isteyen öğrenciler sınava alınmaz. Sınavın ilk ve son on beş dakikası
içinde hiçbir öğrenci sınavdan çıkamaz.
(3) Sınavlar, Fakülte
Yönetim Kurulu kararı ile yazılı veya sözlü ya da hem yazılı hem sözlü
olarak yapılabilir. Uygulaması olan derslerin sınavları yazılı ve
uygulamalı veya sözlü olarak yapılabilir. Dönem IV ve V öğrencileri için
sınavlar, her yılın başına staj bloğu tarafından tanımlanıp Fakülte Kurulu
tarafından onaylandığı ve ilan edildiği şekilde yazılı, sözlü ve/veya
pratik uygulama ile yapılabilir. Sözlü sınavlar en az iki öğretim üyesi ile
objektif yapılandırılmış sınav olarak yapılır.
(4) Ders kurulu/staj bloğu sınavları; ders kurulu/staj bloğu
sorumlusu, dönem koordinatörü ve/veya yardımcısı ile Ölçme-Değerlendirme
Komisyonu sorumluluğunda oluşturulan sınav komisyonu tarafından düzenlenir.
(5) Ders kurulu aktif eğitim dersleri sınavları; aktif
eğitim sorumlusu ve yardımcısı ve aktif eğitim derslerine katkı yapan
öğretim üyeleri tarafından düzenlenir.
(6) Ders kurulu final sınavı; Ölçme-Değerlendirme
Komisyonu sorumluluğunda oluşturulan sınav komisyonu tarafından düzenlenir.
(7) Sınavlar sorumlu
öğretim üyeleri ile Dekanlık tarafından görevlendirilmiş öğretim elemanları
gözetiminde yapılır.
(8) Sınav süresi ve
sınavdaki soru sayısı Ölçme-Değerlendirme Komisyonunca görevlendirilen
sınav komisyonu tarafından belirlenir.
(9) Öğrenciler, sınav
salonuna ders malzemesi getiremez, ancak sınav gözetmeninin kabul edeceği
ders malzemesini bulundurabilirler.
(10) Sınavda kopya
çeken, kopya çekme girişiminde bulunan, kopya çektiği sonradan anlaşılan ya
da kopya çekilmesine yardımcı olan öğrenci, o sınavdan sıfır not almış
sayılır. Bu öğrencilere ayrıca, 18/8/2012 tarihli
ve 28388 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci
Disiplin Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
(11) Öğrencinin girme
hakkı olmadığı halde bir sınava girmesi durumunda aldığı not, ilan edilmiş
olsa dahi iptal edilir.
(12) Sınav evrakları
ve/veya kayıtları en az iki yıl süre ile saklanır.
(13) Gerekli görüldüğü
halde Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile ulusal ve dini bayramlar dışında
cumartesi ve pazar günleri de sınav yapılabilir.
(14) Sınavlarda
güvenliğin sağlanması, kopya çekilmesinin önlenmesi için gerekli tedbirler
Dekanlık tarafından alınır.
Sınav
sorularına ve notlarına itiraz
MADDE 19 –
(Değişik:RG-4/6/2023-32211)
(1) Öğrenciler yapılan tüm
değerlendirme sınavlarında hatalı olduğunu düşündükleri sorularla ilişkili itirazlarını
ilgili sınavın bitiminden itibaren iki iş günü içinde Dekanlığa yazılı
olarak yaparlar. İtirazlar sınav bitiminden itibaren en geç yedi iş günü
içinde karara bağlanarak sınav sonuçları ile birlikte Dekanlık tarafından
öğrenci panolarında ve/veya e-üniversite sisteminde ilan edilir.
(2) Öğrenciler yapılan
tüm değerlendirme sınav sonuçları ilan edildikten sonra, sınav sonuçlarına
itirazlarını en geç üç iş günü içinde Dekanlığa yazılı olarak yaparlar.
Yapılan itirazlar, itiraz edilen sınavın sınav komisyonu tarafından
değerlendirilir, maddi hata tespit edilirse gerekli not düzeltmeleri
yapılır ve en geç yedi iş günü içinde karara bağlanarak Dekanlık tarafından
ilan edilir.
Başarı notunun
hesaplanması
MADDE 20 –
(Değişik:RG-4/6/2023-32211)
(1) Öğrencilerin bütün sınavlardaki başarı notları,
sayısal olarak tam not yüz üzerinden değerlendirilir. Ayrıca öğrenci
notlarının 17/9/2011 tarihli ve 28057 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Önlisans ve Lisans
Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine uygun olarak harf notu ve dörtlük sistem
katsayısı dönüşümü yapılır.
Sınavlardaki
başarının değerlendirilmesi
MADDE 21 –
(Değişik:RG-4/6/2023-32211)
(1) Sınavlardaki başarının
değerlendirilmesinde aşağıdaki notlar kullanılır:
a) Ders kurul notu: Dönem
I, II ve III'te her kurulun sonunda
yapılan ders kurulu ve KEG dersleri dışındaki aktif eğitim dersleri kurul
sınavında alınan nottur. Aktif eğitim derslerinin ders kurulu sınav notuna
etkisi, her kuruldaki teorik ve aktif eğitim ders saati sayısı esas
alınarak eğitim-öğretim yılının başında Lisans Eğitim-Öğretim Komisyonunca
belirlenir. Ders kurulu sınavında öğrenci, o sınavın içeriğindeki her
anabilim dalına ve aktif eğitime ait derslerden %50'nin altında puan
alırsa, aldığı puan ile o soruların puan toplamının %50'si arasında kalan
puan farkı, sınav toplam puanından düşülür. Dönem finali ve bütünlemesinde
bu uygulama geçerli değildir.
b) Dönem final notu:
Dönem I, II ve III'te, her dönem sonunda
yapılan teorik dersler ve KEG dersleri dışındaki
aktif eğitim dersleri ders kurulları final sınavında alınan nottur. Aktif
eğitim derslerinin ders kurulları final sınav notuna etkisi, teorik/pratik
uygulamalı ders saati sayısı esas alınarak eğitim-öğretim yılının başında
lisans eğitim-öğretim komisyonunca belirlenir.
c) Dönem bütünleme
notu: Dönem final sınavı ile bir üst döneme geçemeyen öğrenciler için
yapılan ve dönem final sınavı ile eşdeğer olan sınavdır. Dönem final notu
hesaplamasındaki esaslar bütünleme notu hesaplaması için de geçerlidir.
ç) Dönem başarı notu:
Dönem I, II ve III'te ders kurullarının
ağırlıklı not ortalamasının %60'ı ile dönem final notu veya dönem bütünleme
notunun %40'ının toplanmasıyla elde edilen nottur. Ders kurullarının
ağırlıklı not ortalamasının hesaplanmasında kurulların ders yükü göz önünde
bulundurulur. Dönem I, II ve III'te alan
içi ve alan dışı seçmeli dersler, KEG dersleri ve/veya kurul dışı ortak
zorunlu dersler dönem başarı notu hesaplamasında dikkate alınmaz. Dönem IV
ve V'te staj bloklarının ağırlıklı ders
yüküne göre hesaplanan staj bloğu sınavı veya staj bloğu bütünleme sınavı
notlarının ortalamasıdır. Dönem IV ve V'te alan
içi seçmeli dersler dönem başarı notu hesaplamasına katılır, alan dışı
seçmeli dersler ve/veya kurul dışı ortak zorunlu dersler dönem başarı notu
hesaplamasında dikkate alınmaz.
(2) Öğrencinin bir üst
döneme geçmesi için ilgili dönemin, dönem final veya dönem bütünleme notuna
bakılmaksızın dönem başarı notunun en az altmış (60) olması gerekir. Ayrıca
ilgili dönemin tüm KEG derslerinden ve alan içi seçmeli derslerinden
yeterlik almış olması gereklidir. Alan dışı seçmeli dersten
kalan öğrenci en fazla iki yarı yıl derslerini
alttan alma hakkına sahiptir. İki yarı yıldan fazla
dersten kalan öğrenci diğer ders başarı notlarına bakılmaksızın bir üst sınıfa
geçemez.
(3) Dönem I, II ve III
kurul sınavında, soru sayısına ve soru dağılımına derslerin öğrenim
hedefleri göz önünde bulundurularak, Ölçme-Değerlendirme Komisyonu karar
verir. Kurul içindeki teorik ve pratik ders saatine göre kurul sınavında
ilgili bölümlere ait soru sayıları dönem başında hesaplanarak anabilim
dalına bildirilir. Teorik ve pratik ders saati hesaplamasına bağlı kalarak
anabilim dalı pratik sınav uygulamasını düzenler. İlgili anabilim dalı
hangi kurulda pratik sınav uygulamasını nasıl yapacağını dönem başında
Ölçme-Değerlendirme Komisyonuna bildirmekle yükümlü olup, mecburi
değişiklikler yine Ölçme-Değerlendirme komisyonu onayı ile yapılır. Pratik
uygulamaların tamamına katılım zorunludur. Pratik uygulamalarda mazeretsiz
devamsızlık yapan ya da pratik uygulama sınavına mazeretsiz katılmayan
öğrenci kurul sınavında ilgili dersin teorik sorularını cevaplandırsa bile
cevapları geçersiz sayılır.
(4) Dönem IV ve V staj
bloğu sınavları; pratik ve/veya sözlü ve yazılı sınav, ödev, görsel veya
yazılı sunum, yapılandırılmış sözlü, proje ve benzeri olarak uygulanır.
Pratik ve/veya sözlü sınavı ile yazılı sınavın staj geçme notuna olan
etkisi, Ölçme-Değerlendirme Komisyonunun tavsiyesi ile staj bloğu içinde
yer alan AD tarafından her yıl eğitim-öğretim yılının sonunda belirlenerek
Dekanlığa sunulur. Ölçme-Değerlendirme yöntemleri eğitim-öğretim yılı
başlamadan ilan edilir.
Genel not
ortalaması
MADDE 22 – (1)
Tüm tıp eğitimine ait genel not ortalaması (GNO), her dönemde aldığı dönem
başarı notlarının ortalaması hesaplanarak belirlenir. Tekrarlanan ders,
kurul veya staj için öğrencinin aldığı en son not geçerlidir.
Öğrenim süresi
ve ek sınav hakkı
MADDE 23 – (1)
Öğrenciler eğitimin her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına
bakılmaksızın intörnlük dönemi dâhil, azami dokuz yıl içinde tamamlamak
zorundadır. Bu sürede eğitimini tamamlayamayan öğrenciler hakkında
aşağıdaki hükümler uygulanır:
a) Fakülteyi
bitirmekle yükümlü olunan dokuz yıl içerisinde devamsızlık/hiç almadığı
staj nedeniyle başarısız olan öğrencilerin bu staj sayıları altı ve
üzerinde ise öğrencinin fakülteyle ilişiği kesilir.
b) Fakülteyi
bitirmekle yükümlü olunan dokuz yıl içerisinde başarısızlık nedeniyle
tamamlayamadığı staj sayısı beş ve altında olan öğrenciler için her bir
staj için iki hak daha verilir. Bu haklarının sonunda iki veya daha fazla
stajdan başarısız olan öğrencilerin fakülteyle ilişiği kesilir.
c) Verilen ek
staj hakları sonunda tek bir stajı kalan öğrencilere bu staj için sınırsız
tekrar hakkı verilir. Sınırsız staj hakkı ancak devam koşulunun yerine
getirilmesiyle kullanılabilir. Sınırsız hak kullanma durumunda olan
öğrenciler devam ettiği staj başına öğrenci katkı payını ödemeye devam
ederler. Ancak bu öğrenciler, staj tekrarı dışındaki diğer haklarından
yararlanamazlar. Açılacak stajlara, üst üste veya aralıklı olarak toplam üç
eğitim-öğretim yılı hiç girmeyen öğrenci, sınırsız staj tekrarı hakkından
vazgeçmiş sayılır ve bu haktan yararlanamaz. Verilen ek staj hakları
sonunda başarılı olan öğrenciler eğitim sürelerine bakılmaksızın dönem VI
intörnlük eğitimine geçmeye hak kazanır. İntörnlük için hak kazanan
öğrenci, ilk uygun intörn grubuyla beraber eğitimine devam eder.
(2) Öğrencinin
hastalık veya başka bir mazeret halinin Fakülte Yönetim Kurulu tarafından
haklı ve geçerli sayılarak kabulü şarttır. Fakülteden uzaklaştırma cezası
alan öğrencilerin bu süreleri öğrenim süresinden sayılır. Fakülte Yönetim
Kurulu tarafından kabul edilmiş mazeretler nedeniyle kaybedilen süreler
eğitim süresinden sayılmaz.
(3) Yurt içi ve
yurt dışı yükseköğretim kurumları ile yapılan anlaşmalar, Avrupa Birliği
Öğrenci Değişim Programı (ERASMUS) ve diğer Yükseköğretim Kurulu öğrenci
değişim programları çerçevesinde öğrenci değişim programı uygulanabilir.
(4) Öğrencilerin;
mazeretsiz olarak, süresi içinde kayıt yenileme işlemini yaptırmaması veya
yaptırıp da derslere, uygulamalara, sınavlara girmemesi, 2547 sayılı
Kanunun 44 üncü maddesinde öngörülen süre ve ek sürelerin işlemesine engel
olmaz.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Kayıt Dondurma ve Silme,
Mezuniyet ve Özel Öğrencilik Statüsü
Kayıt dondurma
MADDE 24 –
(Değişik:RG-4/6/2023-32211)
(1) Öğrencilerin kayıtları,
aşağıda belirtilen haklı ve geçerli nedenlerin varlığı halinde
dondurulabilir:
a) Öğrencinin, sağlık
kuruluşlarından alınan sağlık raporlarıyla belgelenmiş bulunan sağlıkla
ilgili mazeretinin olması.
b) 2547 sayılı Kanunun
7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d)
bendinin (2) numaralı alt bendinin üçüncü paragrafı uyarınca, öğretimin
aksaması sonucunu doğuracak olaylar nedeniyle, öğrenime YÖK kararınca ara
verilmesi.
c) Mahallin en büyük
mülki amirince verilecek bir belge ile belgelenmiş olması şartı ile tabii
afetler nedeniyle öğrencinin öğrenimine ara vermek zorunda kalmış olması.
ç) Öğrencinin yabancı dil
öğrenmek amacıyla yurt dışına gittiğini belgelemesi.
d) Genel hükümlere
göre kesinleşmiş bir mahkumiyet halinin
veya Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre
süreli uzaklaştırma veya yükseköğretim kurumundan çıkarılma cezası
dışındaki hallerin bulunması.
e) Öğrencinin tecil
hakkını kaybetmesi veya tecilinin kaldırılması suretiyle askere alınması.
f) Öğrencinin
tutukluluk hali.
g) Fakülte Yönetim
Kurulunun uygun gördüğü diğer hallerin ortaya çıkması.
(2) Öğrenci kayıt
dondurma başvurusunu, nedenleri ve belgeleriyle birlikte, akademik takvimde
belirtilen kayıt yenileme tarihlerinden itibaren en geç on beş gün içinde
Dekanlığa yapmak zorundadır. Süresi içerisinde yapılmayan başvurular kabul
edilmez.
(3) Kayıt
dondurulduğunda, öğrencilerin Fakülteye girişte verdiği belgeler geri
verilmez. Öğretim süresi ve ek süresi işlemez. Fakülte Yönetim Kurulu
kararında belirtilecek süre kadar kayıt dondurulabilir.
(4) Bu süreler
zarfında öğrenciye giremediği laboratuvar,
uygulama, dönem final ve bütünleme sınavları için tekrarlama hakkı
verilmez. Yılsonu ve mazeret sınavları açılmaz, giremediği bu sınav hakları
sadece saklı tutulur. Öğrenci, mazereti sebebiyle ayrıldığı noktadan
öğrenciliğine devam eder. İzinli ayrılmak isteyen öğrencilere mazeretlerinden
dolayı eğitim-öğretim komisyonu tarafından değerlendirilerek Fakülte
Yönetim Kurulu kararı ile öğrenimleri süresince toplam iki yıl izin
verilebilir ve bu süre öğrenim süresinden sayılmaz. Böyle bir durumda izin
başvurusunun, nedenlerin açıklanması veya belgelenmesiyle birlikte, dönem
başlangıcından itibaren en fazla on iş günü içinde yapılması gerekir.
İzinli sayılan öğrenci öğrenimine devam edemez ve izinli olduğu dönemin
sınavlarına giremez.
Fakülteden
ayrılma
MADDE 25 – (1)
Fakülteden ayrılmak isteyen öğrencinin bir dilekçe ile Dekanlığa başvurması
gerekir. İsterse, kendisine durumunu gösteren bir belge verilir. Fakülteye
girişte alınan belgelerden sadece lise diploması geri verilir. Diplomanın
bir fotokopisi dosyasında saklanır.
(2) Bu şekilde
Fakülteden ayrılan öğrenci, ancak 7 nci maddedeki şartları yerine getirmek
kaydıyla Fakülteye geri dönebilir.
Lisans
diploması ve mezuniyet derecesi
MADDE 26 – (1)
Fakültenin eğitim-öğretim planında gösterilen öğrenimi izleyerek derslerin
tümünden başarılı olmuş, mezuniyet için gerekli krediyi sağlamış, bu
Yönetmelikte belirtilen bütün çalışmaları başarıyla tamamlamış öğrenci,
öğrenimini bitirmiş sayılır ve kendisine Tıp Doktoru Diploması verilir.
öğrencilere diplomayla birlikte içeriği Senato tarafından belirlenen
İngilizce diploma eki de verilir.
(2) Fakülteyi
bitirenlere ayrıca;
a)
öğrenimlerindeki mezuniyet derecesini, genel not ortalamasını, devam
ettikleri bölüm ve programı ve aldıkları dersleri, başarı notlarıyla
birlikte gösteren bir öğrenim belgesi,
b) Diploma
hazırlanana kadar bir defaya mahsus mezuniyet belgesi,
verilir.
(3) Fakülte
birincisi, ikincisi ve üçüncüsü sıralamasının belirlenmesinde aşağıdaki
hususlar dikkate alınır:
a) Genel not
ortalaması sıralamasında ilk üç sırada bulunmak.
b) Eğitim-öğretimin
ilk 3 yılının en az yarısını Fakültemizde tamamlamış olmak.
c) Sınıf ve staj
tekrarı yapmamış olmak.
(4) Mezuniyet ve
diploma ile ilgili diğer hususlarda Senato kararları uygulanır.
Ön lisans
diploması
MADDE 27 – (1)
İlk iki yıllık eğitim-öğretim dönemini başarıyla tamamlayan, ancak tıp
doktorluğu öğrenimlerini tamamlamayan veya tamamlayamayan öğrencilere;
18/3/1989 tarihli ve 20112 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, Lisans
öğrenimlerini Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması
Almaları veya Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelik
uyarınca ön lisans diploması verilir.
Özel öğrenci
statüsü
MADDE 28 –
(1) Özel öğrencilerin ders, başarı ve benzeri özlük değerlendirmelerinde
ilgili mevzuat dikkate alınır.
(2) Üniversite
ve/veya Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile gerçekleştirilen ikili anlaşmalar
kapsamındaki yurt içi ve yurt dışı değişim programları çerçevesinde, bu
değişim programlarından yararlanan öğrenciler gittikleri yükseköğretim
kurumlarından almış oldukları derslerden başarılı oldukları takdirde
Fakülte programlarında bulunan aynı içerikli derslerde, Fakülte Yönetim
Kurulu kararı ile başarılı olmuş sayılır. Not ortalaması hesabında bu
kurumlardan alınan notlar esas alınır. öğrenciler değişim programından en
fazla iki yarıyıl yararlanabilir. özel öğrenci statüsünde fakülte değişimi
öğrenim süresince sadece bir kez yapılır. Bu öğrencilerde, Fakülte
programında yer alan aynı yarıyılın diğer derslerine devam etme ve
sınavlara girme zorunluluğu aranmaz; yarıyıl sonu sınav sonuçları başarı
notu olarak kabul edilir. Belirlenen programlar haricinde fakülteler arası
dönem ya da staj bloğu değişikliği yapılamaz. Başvuruların hepsi Lisans
Eğitim-Öğretim Komisyonu tarafından değerlendirilerek ders uyumu araştırılır.
Bu konu, özellikle Dönem IV ve V öğrencilerinin talepleri ilgili olarak
staj blok koordinatörleri ile görüşülerek karara bağlanır.
(3) Fakülteden
özel öğrenci statüsünde başka bir tıp fakültesine geçiş yapmak isteyen
öğrencilerin Dönem II ve III’te dönem programının başlamasından veya Dönem
IV ve V’te staj bloğu programının başlamasından en az bir ay önce resmî
dilekçe ile Fakülteye başvurması gerekir. Dönem I ve Dönem VI
öğrencilerinin, özel öğrenci statüsüne kabul edilmesi konusundaki karar
Fakülte Yönetim Kurulu tarafından verilir. özel öğrenci statüsüne alınacak
öğrenci sayısı mevcut dönemin öğrenci sayısının %5’ini aşmayacak şekilde
sınırlandırılır. Bu sayının üstünde başvuru olması durumunda öğrencinin
genel not ortalaması dikkate alınarak sıralama yapılır. özel öğrenci
statüsünde üniversiteye gelmek için başvuran öğrencilerle ilgili
değerlendirmeler Lisans Eğitim-Öğretim Komisyonu tarafından yapılarak
Fakülte Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır. Fakülte yoğunluğu
dikkate alınarak, alınacak öğrenci sayısı mevcut dönemin öğrenci sayısının
%5’ini geçmeyecek şekilde sınırlandırılır.
(4) Yurt
dışındaki anlaşmalı üniversitelerden Üniversiteye gelen öğrencilere ise
Fakülte tarafından seçtikleri dersleri ve başarı durumlarını gösterir bir
özel öğrenci belgesi verilir.
(5) Değişim
programı çerçevesinde, özel öğrenci statüsündeki ve değişim programındaki
öğrenciler katkı payını kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumuna öder.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Spor ve
kültürel etkinlikler
MADDE 29 – (1)
Milli takım ve üniversitelerarası spor karşılaşmalarında veya kültürel
etkinliklerde Üniversite tarafından görevlendirilen sporcu ve öğrencilerin,
bu etkinliklere katılmak zorunda olmaları nedeniyle öğrenime devam
edemedikleri süreler, devam süresinin hesabında dikkate alınmaz; bu süreler
içinde giremedikleri sınavlara, Fakülte Yönetim Kurulunca belirlenecek
tarihlerde girerler.
Disiplin
MADDE 30 – (1)
Öğrenci disiplin işlemleri, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin
Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür.
Yönetmelikte
hüküm bulunmayan haller
MADDE 31 – (1)
Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; ilgili diğer mevzuat hükümleri,
Yükseköğretim Kurulu, Senato ve Fakülte Yönetim Kurulu kararları uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 32 – (1)
21/1/2018 tarihli ve 30308 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Namık Kemal
Üniversitesi Tıp Fakültesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği yürürlükten
kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 33 – (1)
Bu Yönetmelik 2020-2021 eğitim-öğretim yılı başından geçerli olmak üzere
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 34 –
(Değişik:RG-4/6/2023-32211)
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Tekirdağ Namık Kemal
Üniversitesi Rektörü yürütür.
|
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî
Gazete’nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
1/11/2020
|
31291
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan
Yönetmeliklerin Yayımlandığı Resmî Gazetelerin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
1.
|
4/6/2023
|
32211
|
|