SAMSUN ÜNİVERSİTESİ KARİYER GELİŞTİRME VE PLANLAMA
UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Samsun
Üniversitesi Kariyer Geliştirme ve Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezinin
amacına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının
görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Samsun Üniversitesi
Kariyer Geliştirme ve Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına,
faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve
2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d)
bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a)
Aday: Tercih dönemindeki öğrencileri,
b)
Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
c)
Kariyer danışmanı: Merkezde görev alan öğretim elemanı, sektör temsilcisi veya
kariyer danışmanı olarak seçilen kişileri,
ç)
Merkez (KARGEP): Samsun Üniversitesi Kariyer Geliştirme ve Planlama Uygulama ve
Araştırma Merkezini,
d)
Mezun: Samsun Üniversitesi mezununu,
e)
Müdür: Merkezin Müdürünü,
f)
Öğrenci: Samsun Üniversitesi öğrencisini,
g)
Rektör: Samsun Üniversitesi Rektörünü,
ğ)
Üniversite: Samsun Üniversitesini,
h)
Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade
eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin amacı
MADDE 5 – (1) Merkezin amacı; öğrenciler ve
mezunların kariyer planlaması ve kişisel gelişimlerine destek olmak; yeni iş
fikirleri ve iş hayatları ile ilgili bilimsel, mesleki ve eğitsel çalışmalar
sağlamak, onlara danışmanlık ve bilgilendirme hizmetleri vermektir.
Merkezin faaliyet alanları
MADDE 6 – (1) Merkezin faaliyet alanları
şunlardır:
a)
Öğrencilerin ve mezunların nitelik, tercih edilirlik ve bağlılıklarını
artırarak profesyonel ve akademik kariyerlerini planlama ve geliştirmeye
yönelik stratejileri geliştirmek.
b)
Öğrencilerine ve mezunlara kariyer planlama ve geliştirme amaçlı danışmanlık
hizmeti vermek.
c)
Öğrencilere ve mezunlara yönelik olarak, kariyer gelişimlerine katkı sağlayacak
mesleki ve kişisel birikimlerini ifade etmeleri için gerekli olan eğitim faaliyetlerini
ve tanıtım toplantılarını gerektiğinde Üniversitenin Sürekli Eğitim Uygulama ve
Araştırma Merkezi ile işbirliği içinde düzenlemek.
ç)
Öğrencilerin bireysel özelliklerini tanımaları için gerekli olan test ve
tekniklerin uygulanması ile bunların sonuçlarının yorumlanmasını sağlamak.
d)
Öğrenciler ve akademik personelin ulusal ve uluslararası değişim programları,
burslar ile lisansüstü programlar hakkında bilgilendirilmelerini sağlamak.
e)
Üniversite bünyesinde kariyer planlama faaliyetleri ile ilgili çalışan öğrenci
kulüpleri ve öğrenci konseyi gibi birimlerle ortak projelerin geliştirilmesini
ve yürütülmesini sağlamak.
f)
Öğrenciler ve mezunlar için staj ve iş ilanlarının bir arada görülebileceği bir
ilan havuzu oluşturmak.
g)
Mezunların iş hayatındaki kariyer gelişimlerini izlemek ve mezun bilgilerinin
yer aldığı bir veri tabanı oluşturmak.
ğ)
İlgili mevzuat hükümleri kapsamında Üniversitenin imkânları doğrultusunda, özel
ve resmî kurum ve kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları, vakıflar ve mezunlar
derneği gibi paydaşlarla ulusal ve uluslararası işbirlikleri gerçekleştirerek,
ortak projelerin geliştirilmesini ve yürütülmesini sağlamak.
h)
Üniversite ve iş hayatı arasında kurulacak işbirlikleri ile staj imkânlarını
geliştirmek ve öğrencileri iş ortamı ile buluşturacak faaliyetler düzenleyerek
öğrencilerin ilgili tarafları tanımalarını sağlamak.
ı)
Öğrencilere ve mezunlara, staj veya iş imkânı sağlayabilecek ya da Merkezin
amaçlarının gerçekleştirilmesine yönelik olarak işbirliği yapılabilecek kişi,
kurum ve kuruluşların yer aldığı ve sürekli olarak güncellenen bir veri tabanı
oluşturmak.
i)
Merkezin gerçekleştirdiği tüm etkinliklerin iletişimini yönetmek ve bu amaçla
basılı ve görsel yayınları hazırlamak, Merkezin dijital platformlarda
etkinliğini sağlamak.
j)
Kariyer planlama ve geliştirmeye yönelik yayınların takibini yapmak, bu
konudaki araştırmaları ve projeleri izlemek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin yönetim organları
MADDE 7 – (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a)
Müdür.
b)
Yönetim Kurulu.
c)
Danışma Kurulu.
Müdür ve görevleri
MADDE 8 – (1) Müdür, Rektör tarafından,
Üniversitede görevli öğretim elemanları arasından üç yıl için görevlendirilir.
Görev süresi dolan Müdür, yeniden görevlendirilebilir.
(2)
Müdürün önerisi ile Müdüre çalışmalarında yardımcı olmak üzere, Üniversitede
görevli öğretim elemanları arasından iki kişi, üç yıl için Rektör tarafından
müdür yardımcısı olarak görevlendirilir. Müdürün görevi sona erdiğinde
yardımcılarının da görevi sona erer. Görev süresi dolan müdür yardımcısı tekrar
görevlendirilebilir. Müdürün katılamadığı toplantılara görevlendireceği müdür
yardımcısı başkanlık eder ve gerektiğinde Müdüre altı aya kadar vekâlet
edebilir. Vekâlet altı aydan fazla sürerse yeni Müdür görevlendirilir.
(3)
Müdür, Merkez personelinin işbirliği içinde, düzenli ve verimli çalışmasından
ve Merkezin çalışmalarının düzenli olarak yürütülmesinden ve geliştirilmesinden
Rektöre karşı sorumludur.
(4)
Müdürün görevleri şunlardır:
a)
Merkezi yönetmek ve temsil etmek.
b)
Yönetim Kurulunu toplantıya çağırmak ve başkanlık etmek.
c)
Yönetim Kurulu kararlarını uygulamak, gerekli koordinasyonu ve denetimi
sağlamak ve Merkezin idari işlerini yürütmek.
ç)
Merkez bünyesinde gerekli hizmet birimleri oluşturmak, bu birimlerin
faaliyetlerini düzenlemek ve kontrol etmek.
d)
Merkezde sunulan hizmetlerin amacına uygun, bilimsel ve etik ilkelere bağlı
olarak düzenli bir biçimde verilmesini, değerlendirilmesini ve geliştirilmesini
sağlamak.
e)
Merkezin Üniversitedeki akademik-idari birimler, öğrenci temsilcileri, öğrenci
toplulukları ve uygulama-araştırma merkezleri ile iletişim ve işbirliği içinde
çalışmasını sağlamak.
f)
Her yıl sonunda, Merkezin yıllık çalışma raporunun, bir sonraki yılın çalışma
programı taslağının hazırlanmasını ve Yönetim Kuruluna sunulmasını sağlamak.
g)
Merkezin amaç ve faaliyetleri ile ilgili ulusal/uluslararası bilimsel ve
mesleki etkinliklere katılımını sağlamak.
ğ)
İlgili mevzuat çerçevesinde, Merkezin çalışma alanı ile ilgili kişi, birim, kurum
ve kuruluşlar ile işbirliği ve/veya koordinasyon esasları çerçevesinde ortak
projeler oluşturmak ve yürütmek.
h)
Merkezde görev yapacak akademik, idari ve teknik personel ihtiyacını belirlemek
ve görevlendirmeler ile ilgili teklifleri Rektöre iletmek.
Yönetim Kurulu ve görevleri
MADDE 9 – (1) Yönetim Kurulu; Müdür ve iki müdür
yardımcısı ile Merkezin faaliyet alanı ile ilgili Üniversite öğretim elemanları
arasından Müdürün görüşü alınarak Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilen
dört üye olmak üzere toplam yedi üyeden oluşur.
(2)
Herhangi bir nedenle görevinden ayrılan üyenin yerine, kalan süreyi tamamlamak
üzere aynı usulle yeni bir üye görevlendirilir. Süresi sona eren üyeler Rektör
tarafından yeniden görevlendirilebilir.
(3)
Yönetim Kurulu en az üç ayda bir toplanır. Müdür gerekli gördüğü hallerde
Yönetim Kurulunu olağanüstü olarak da toplantıya çağırabilir. Yönetim Kurulu
toplantıları üye sayısının salt çoğunluğu ile yapılır ve kararlar toplantıya
katılanların salt çoğunluğu ile alınır. Oylar kabul veya ret şeklinde verilir.
Oyların eşitliği durumunda Müdürün kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış
sayılır.
(4)
Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a)
Merkezin kuruluş amacına yönelik strateji ve politikaları oluşturmak ve bunlara
uygun faaliyetleri planlayarak Rektörün onayına sunmak.
b)
Her öğretim yılı sonunda, Müdürün hazırlamış olduğu Merkezin genel durumu ve
işleyişi hakkındaki raporu görüşmek ve karara bağlamak.
c)
Merkezin faaliyetlerinin etkinliği için gerekli kararları almak.
ç)
Merkez ile Merkezin ulusal ve uluslararası tüm sosyal paydaşları arasındaki
projeleri değerlendirmek ve karara bağlamak.
d)
Merkezin Danışma Kurulu üyeleri ve kariyer temsilcileri konusunda Rektöre
öneride bulunmak.
Danışma Kurulu
MADDE 10 – (1) Danışma Kurulu gerekli görüldüğü
takdirde Müdürün önerisi üzerine Rektörün onayı ile kurulur. Danışma Kuruluna
Rektör veya ilgili rektör yardımcısı başkanlık eder. Müdür, müdür yardımcıları
ve Üniversitenin iç ve dış paydaşlarını temsil eden ve Rektör tarafından
belirlenmiş olan kişilerden oluşur.
(2)
Danışma Kurulu, Merkezin amacına katkı yapacak ve çalışma alanları ile doğrudan
ilişkili olan en fazla 15 iç ve/veya dış paydaşın temsilcisinden meydana gelir.
Üyelerin görev süreleri üç yıldır. Görevi sona eren üyenin yerine yeni üye aynı
yöntemle görevlendirilir.
(3)
Danışma Kurulu, Müdürün çağrısı üzerine, Müdürün başkanlığında yılda en az bir
defa, gerekli durumlarda Müdürün çağrısı üzerine toplanır. Danışma Kurulu
toplantısı için salt çoğunluk aranmaz, ancak kararlar katılan üye sayısının
salt çoğunluğu ile alınır. Oylama sonucunda oyların eşit olması halinde kapalı
oylama yapılır. Kapalı oylama sonucunda eşitliğin bozulmaması durumunda
Başkanın kararı belirleyicidir.
(4)
Danışma Kurulunun görevleri şunlardır:
a)
Merkezin genel stratejilerini ve politikalarını oluşturmaya yardımcı olmak.
b)
Merkezin etkinlikleri doğrultusunda dış paydaşlarla işbirliğinin
geliştirilmesini sağlamak üzere Yönetim Kuruluna önerilerde bulunmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Kariyer danışmanları
MADDE 11 – (1) Kariyer temsilcileri, Merkezin
faaliyetlerini Üniversite bünyesindeki akademik birimlerde etkin bir şekilde
yürütebilmek için her fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokulu tarafından üç
yıl için görevlendirilen öğretim elemanlarıdır. Görevlendirmeyi yapan akademik
birimin yönetimi, görevlendirdiği kariyer temsilcisini ve kariyer temsilcisine
ait unvan ve iletişim bilgilerini Merkeze bildirir. Kariyer temsilcisi
görevinin herhangi bir nedenle boşalması halinde yeni kariyer temsilcisi aynı
şekilde görevlendirilir. Kariyer temsilcileri, Müdürün çağrısıyla yılda en az
bir kez toplanır. Ayrıca, Müdür gerekli gördüğü hallerde kariyer temsilcilerini
toplantıya çağırabilir.
(2)
Kariyer danışmanlarının görevleri şunlardır:
a)
Merkezin amaçları doğrultusunda öğrencilerin kariyer gelişimlerine destek olmak
ve onlara danışmanlık hizmeti vermek.
b)
Uzman oldukları alanlarda Yönetim Kuruluna proje önerisinde bulunmak ve uygun
görüldüğü takdirde bunların hayata geçirilmesi için çalışmalar yapmak, özel ve
resmî kurum ve kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları, vakıflar ve mezunlar
derneği gibi paydaşlarla ilgili işbirliklerinin geliştirilmesini sağlamak.
c)
Uzman oldukları alanlarla ilgili olarak, öğrenciler için staj ve iş
olanaklarını araştırmak.
ç)
Yönetim Kurulunun çalışmalarına katkıda bulunmak.
d)
Öğrencileri ve mezunları iş hayatına hazırlamak.
Harcama yetkilisi
MADDE 12 – (1) Merkezin harcama yetkilisi
Rektördür. Rektör bu yetkisini Müdüre devredebilir.
Personel ihtiyacı
MADDE 13 – (1) Merkezin akademik, idari ve teknik
personel ihtiyacı, Müdürün önerisi ile 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesine
göre Rektör tarafından görevlendirilen personel tarafından karşılanır.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 14 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan
hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Senato kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 15 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Samsun Üniversitesi Rektörü yürütür.