GAZİANTEP İSLAM BİLİM VE
TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ KARİYER
GELİŞTİRME UYGULAMA VE
ARAŞTIRMA
MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve
Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1)
Bu Yönetmeliğin amacı, Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi
Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet
alanlarına, yönetim organlarına ve yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1)
Bu Yönetmelik, Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Kariyer
Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet
alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1)
Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7
nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile
14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1)
Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma
Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Merkez
(GİBTÜKAGEM): Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Kariyer
Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezini,
c) Müdür:
Merkezin Müdürünü,
ç) Rektör:
Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Rektörünü,
d) Üniversite:
Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesini,
e) Yönetim
Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve
Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5 – (1)
Merkezin amaçları şunlardır:
a) Üniversitenin
ilgili birimlerinin ve tüm akademik programlarının işbirliğiyle kariyer
danışmanlığı alanında araştırmalar yapmak.
b) Üniversite
öğrencilerinin kariyer planlamalarına, liseden üniversiteye, üniversiteden
çalışma yaşamına uyum sağlayabilmelerine ve mezuniyet sonrasında kendi
özelliklerine uygun işlere yerleşmelerine kariyer psikolojik danışmanlığı
yoluyla yardımcı olmak.
c) Üniversitenin
öğrencilerine ve mezunlarına mesleki yeterliklerini artırmalarına ve
alanlarındaki yeni gelişmeleri takip etmelerine yönelik eğitimler vermek.
ç) Üniversite
adaylarına ilgi ve yeteneklerini tanıtıp özellikleriyle uyumlu lisans
programları hakkında bilgi vererek Üniversitenin tercih edilebilirliğini
artırmayı sağlamak.
d) Üniversite
mezunlarının kariyer gelişim süreçlerine ilişkin izleme çalışmaları yapmak.
e) Üniversite
öğrencilerinin staj yapabilecekleri kurum sayısını artırarak, öğrencilerin
bu kurumlarla bağlantı kurmalarını sağlamak.
f) Ulusal ve
uluslararası düzeyde Üniversite mezunlarının istihdamını sağlamak.
g) Üniversite ve
sanayi arasındaki işbirliğini güçlendirmek.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 – (1)
Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Üniversite
öğrencilerinin, mezunlarının ve çalışanlarının nitelik, saygınlık, tercih
edilirlik ve bağlılıklarını en üst düzeye çıkarmak vizyonu doğrultusunda,
bütüncül bir yaklaşımla kariyer planlama ve geliştirmeye ilişkin strateji,
politika, proje, program ve organizasyon önerileri geliştirmek.
b) Üniversite
öğrencilerine, mezunlarına ve çalışanlarına bireysel kariyer planlama, iş
arama, mesleki ve kişisel birikimlerini sunma konusunda gerekli
yetkinlikleri kazandırma ve geliştirmeye yönelik kurs, sertifika
programları gibi eğitim faaliyetleri ile yayın faaliyetlerini gerçekleştirmek,
koordine etmek ve desteklemek.
c) Üniversite
öğrencilerinin, mezunlarının ve çalışanlarının kariyer planlama ve
geliştirme performanslarını iyileştirmeye yönelik olarak bireysel
potansiyellerini, kişisel özelliklerini, becerilerini, öz değerlerini,
eğilim ve beklentilerini ortaya çıkarmak için gerekli kariyer danışmanlığı
ve diğer hizmetleri vermek, verilmesini sağlamak.
ç) Kariyer
faaliyetleri düzenleyen birimler, öğrenci kulüpleri, öğrenci konseyi ve
benzeri ile işbirliği ve koordinasyon içinde kariyer günleri ve benzeri
etkinlikleri planlamak, düzenlemek veya destek vermek.
d) İlgili mevzuat
çerçevesinde, kamu ve özel kurum ve kuruluşları ile işbirliği tesis ederek,
kurum ve kuruluşların kariyer geliştirme çalışmalarında gerekli proje ve programların
yürütülmesine destek vermek.
e) Merkez
programlarına ve hizmetlerine paydaşlar ve ilgili çevrenin ilgisini
artırıcı çalışmalar yapmak.
f) Kariyer
planlama ve geliştirme, iş alanları ve imkânları ile hedef kitlenin kariyer
yönelim ve beklentileri gibi konularda araştırmalar yapmak ve yaptırmak.
g) Mezun
dernekleri ve vakıfları ile işbirliği halinde mezunların iş hayatındaki
kariyer gelişimlerini izlemek ve ilgili bilgileri güncellemek.
ğ) Staj ve diğer
eğitim ve kariyer geliştirme faaliyetlerinde kullanılmak amacı ile
öğrenciler, mezunlar, iş yerleri, işler ve benzeri ile ilgili kariyer
geliştirme bilgi yönetim sistemi oluşturmak ve işletmek.
h) Merkezin
amaçları doğrultusunda her türlü basılı ve görsel yayın yapmak.
ı) Kariyer
planlama ve geliştirme konusunda özellikle akademik personele yönelik
benzer program ve faaliyetleri gerçekleştirmek.
i) Kariyer
planlama ve geliştirme konusunda araştırma, yayın, proje, tez çalışmalarını
teşvik etmek ve desteklemek.
j) Üniversite
bünyesindeki lisans ve lisansüstü düzeydeki kariyer planlama ve geliştirme
ile ilgili eğitim ve öğretim programları ile işbirliği projeleri oluşturmak
ve uygulamak.
k) Kariyer
geliştirme kapsamı içinde sosyal iş ağının geliştirilmesine yönelik
çalışmalar yapmak.
l) Üniversite ile
iş hayatı arasında köprü kurarak staj imkânları geliştirmek ve öğrencileri
iş ortamı ile buluşturmaya yönelik faaliyetler gerçekleştirmek.
m) Kariyer
planlama ve geliştirmeyi Üniversiteye giriş öncesi, öğrencilik, mezuniyet
sonrasını kapsayan ve aday-öğrenci-mezun-çalışan ve aileleri ile diğer
paydaşları içerir bir bütünsel yaklaşımla ele alarak; amaçlar doğrultusunda
gerekli diğer faaliyetleri gerçekleştirmek.
n) Üniversite ve
sanayi arasındaki işbirliğini güçlendirmek amacıyla Gaziantep ili
sanayisinde ihtiyaç duyulan alanlarda işsiz gençlere yönelik mesleki beceri
eğitimleri düzenlemek ve firmaların kurumsal yapısını güçlendirmek amacıyla
firma yetkilisi ve personellerine yönelik eğitimler vermek.
o) Gaziantep
ilinde genç işsizlere yönelik kariyer gelişim ve mesleki beceri eğitimleri
düzenlemek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları
ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 – (1)
Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim
Kurulu.
c) Danışma
Kurulu.
Müdür
MADDE 8 – (1)
Müdür, Merkezin faaliyet alanı ile ilgili Üniversitenin öğretim elemanları
arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Görevi sona eren
Müdür yeniden görevlendirilebilir.
(2) Müdürün
önerisi ile Müdüre çalışmalarında yardımcı olmak üzere, Merkezin faaliyet
alanı ile ilgili Üniversitede görevli öğretim elemanları arasından iki
kişi, üç yıl için Rektör tarafından müdür yardımcısı olarak
görevlendirilir. Rektör gerektiğinde aynı usulle müdür yardımcısını
değiştirebilir.
(3) Müdür görevi
başında bulunmadığı zamanlarda yardımcılarından birini vekil olarak
bırakır. Vekâlet altı aydan fazla sürerse yeni Müdür görevlendirilir.
Müdürün görevi sona erdiğinde yardımcılarının da görevi sona erer.
(4) Müdür;
Merkezin amaçları doğrultusundaki çalışmaların düzenli bir şekilde
yürütülmesinden, Merkezin tüm etkinliklerinin gözetim ve denetiminden ve bu
konularda gerekli önlemlerin alınmasından Rektöre karşı birinci derecede
sorumludur.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 – (1)
Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil
etmek, Yönetim Kuruluna ve Danışma Kuruluna başkanlık etmek.
b) Yönetim Kurulu
kararlarının bu Yönetmelik çerçevesinde uygulanmasını sağlamak ve
gerektiğinde çalışma grupları oluşturmak.
c) Merkez
bünyesinde gerekli hizmet birimleri oluşturmak, bu birimlerin
faaliyetlerini düzenlemek, koordine ve kontrol etmek.
ç) Üniversite içi
ve dışı kişi ve kuruluşlar arasındaki işbirliği ve koordinasyonu sağlamak.
d) Merkezin
planlanan ve gerçekleştirilen faaliyetleriyle ilgili yıllık raporların
hazırlanmasını sağlamak ve Yönetim Kuruluna sunmak.
e) Merkezin
amaçları doğrultusunda işin gerektirdiği diğer görevleri belirlemek ve
yerine getirilmesini sağlamak.
Yönetim Kurulu
MADDE 10 – (1)
Yönetim Kurulu; Müdürün başkanlığında, iki müdür yardımcısı ile Merkezin
faaliyet alanlarına giren konularda çalışmalar yapan öğretim elemanları
arasından Rektör tarafından üç yıllığına görevlendirilen beş üye olmak
üzere toplam sekiz üyeden oluşur. Süresi sona eren üyeler yeniden
görevlendirilebilir. Herhangi bir nedenle görevinden ayrılan üyenin yerine
kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni bir üye görevlendirilir.
(2) Yönetim
Kuruluna, Müdür başkanlık eder. Yönetim Kurulu ayda en az bir kez toplanır.
Müdür gerekli gördüğünde Yönetim Kurulunu toplantıya çağırabilir. Yönetim
Kurulu üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlar toplantıya
katılanların salt çoğunluğu ile alınır. Oylar kabul veya ret şeklinde
verilir, çekimser oy kullanılmaz. Oyların eşitliği durumunda Müdürün
kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış kabul edilir. İzinsiz ve
mazeretsiz olarak bir yılda ardışık olarak üç toplantıya katılmayan üyenin
üyeliği kendiliğinden sona erer.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11 – (1)
Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkezin
eğitim, öğretim, bilimsel araştırma, danışmanlık, yayın faaliyetleri ve bu
faaliyetlerle ilgili esasları kararlaştırmak.
b) Merkezin
çalışmalarıyla ilgili plan ve programların hazırlanmasını ve uygulanmasını
sağlamak.
c) Merkez
elemanlarının eğitim, uygulama, araştırma, danışmanlık ve yayım
konularındaki isteklerini değerlendirip karara bağlamak.
ç) Gerekli
hallerde Merkezin faaliyetleri ile ilgili geçici çalışma grupları kurmak ve
bunların görevlerini düzenlemek.
d) Yurt içi ve
yurt dışındaki kamu ve özel kuruluşlar ile ortaklaşa yürütülecek
çalışmaların temel ilke, esas ve usullerini tespit etmek.
e) Danışma
Kurulunun görüş ve önerilerini değerlendirerek karara bağlamak.
f) Müdürün,
Merkezin yönetimi ile ilgili getireceği konuları değerlendirerek karara
bağlamak.
g) Merkezin
Danışma Kurulu üyelerini Rektöre önermek.
Danışma Kurulu
ve görevleri
MADDE 12 – (1)
Danışma Kurulu; Müdürün başkanlığında, iki müdür yardımcısı ile Merkezin
faaliyet alanlarında deneyimli Üniversitenin veya istekleri halinde diğer
üniversitelerin öğretim elemanları ile ilgili kurum ve kuruluşlardaki uzman
kişiler arasından Yönetim Kurulunun önerisi üzerine Rektör tarafından üç
yıllığına seçilen yirmi üye olmak üzere toplam yirmi üç üyeden oluşur.
Boşalan üyeliklerin yerine kalan süreyi tamamlamak için aynı usulle yeni
üye seçilir. Süresi biten üye yeniden seçilebilir.
(2) Danışma
Kurulu; Müdürün çağrısı üzerine yılda iki kez salt çoğunlukla olağan olarak
toplanır. Müdür, gerekli gördüğü takdirde Danışma Kurulunu olağanüstü
olarak da toplantıya çağırabilir.
(3) Danışma
Kurulunun görevleri; Merkezin faaliyetleri ile ilgili olarak Yönetim
Kurulunun ihtiyaç duyduğu konularda değerlendirmeler yapmak ve istişari
nitelikte görüş ve önerilerde bulunmaktır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personel ihtiyacı
MADDE 13 – (1)
Merkezin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun
13 üncü maddesine göre Rektör tarafından görevlendirilecek personel
tarafından karşılanır.
Harcama
yetkilisi
MADDE 14 – (1)
Merkezin harcama yetkilisi Rektördür. Rektör bu yetkisini Müdüre
devredebilir.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 15 – (1)
Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri
uygulanır.
Yürürlük
MADDE 16 – (1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 17 – (1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi
Rektörü yürütür.
|