DEMİROĞLU BİLİM
ÜNİVERSİTESİ KARİYER PLANLAMA
UYGULAMA VE ARAŞTIRMA
MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve
Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1)
Bu Yönetmeliğin amacı, Demiroğlu Bilim Üniversitesi Kariyer Planlama
Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim
organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin
usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1)
Bu Yönetmelik, Demiroğlu Bilim Üniversitesi Kariyer Planlama Uygulama ve
Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına,
yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri
kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1)
Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7
nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile
14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1)
Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma
Kurulu: Demiroğlu Bilim Üniversitesi Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma
Merkezinin Danışma Kurulunu,
b) Merkez
(DEMİROĞLU BİLİM KARMER): Demiroğlu Bilim Üniversitesi Kariyer Planlama
Uygulama ve Araştırma Merkezini,
c) Müdür:
Merkezin Müdürünü,
ç) Rektör:
Demiroğlu Bilim Üniversitesi Rektörünü,
d) Üniversite:
Demiroğlu Bilim Üniversitesini,
e) Yönetim
Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve
Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5 –
(1) Merkezin amaçları şunlardır:
a) Üniversitenin
öğrenci adayları, öğrencileri ve mezunlarının mesleki ve kişisel
becerilerini geliştirmek, uygulama konusunda yetkinlik kazandırmak ve
geliştirmeye yönelik eğitim faaliyetlerini gerçekleştirmek.
b) Üniversitenin
öğrencilerine ve mezunlarına kariyerlerini planlama konusunda destek vermek
suretiyle Üniversite ve ülkemizin insan kaynakları potansiyelini ve
performansını arttırmaya katkıda bulunmak.
c) Öğrencilerin
işletmede mesleki eğitim, staj ve uygulamalı ders yapabilecekleri
kurumlarla bağlantı kurmalarını sağlamak ve Üniversitenin mezunlarının iş
dünyasından gelen talepler doğrultusunda istihdam edilebilme imkanlarını
araştırmak, öğrencileri bilgilendirmek.
ç) Üniversite
adaylarına ilgi ve yetenekleriyle uyumlu ön lisans, lisans ve lisansüstü
programları hakkında bilgi vererek öğrenci adaylarının bilinçli bir tercih
yapmalarına yardımcı olmak ve Üniversitenin tercih edilebilirliğini
arttırmak.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 – (1)
Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Üniversitenin
öğrencilerine (ön lisans, lisans ve lisansüstü) ve mezunlarına yönelik
kariyer planlama ve geliştirmeye ilişkin strateji, politika, proje, program
ve organizasyon önerileri geliştirmek ve Rektörlüğe sunmak; onaylanan
önerilerin uygulanmasına ilişkin faaliyetleri koordine ve kontrol etmek.
b) Üniversitenin
öğrencilerine, mezunlarına ve çalışanlarına bireysel kariyer planlama, iş
arama, mesleki ve kişisel birikimlerini sunma konusunda gerekli
yetkinlikleri kazandırma ve geliştirmeye yönelik eğitim faaliyetleri ile
yayın faaliyetlerini gerçekleştirmek, koordine etmek ve desteklemek.
c) Kariyer
faaliyetleri düzenleyen birimler, öğrenci kulüpleri, öğrenci konseyi ile
işbirliği ve koordinasyon içinde kariyer günleri ve benzeri etkinlikleri
planlamak, düzenlemek veya destek vermek.
ç) Üniversitenin
Mezunlar Derneği ve mezunlarının çalışmakta olduğu kurum ve kuruluşlar ile
işbirliği yaparak mezunların iş hayatındaki kariyer gelişimlerini izlemek
ve ilgili bilgileri güncellemek. Bu amaçla işe yerleşme, eğitime devam,
işveren ve mezun memnuniyeti gibi istihdam bilgilerini sistematik ve
kapsamlı olarak toplayıp değerlendirmek.
d) Merkezin
programlarına ve hizmetlerine yönelik paydaşlar ve ilgili çevrenin ilgisini
artırıcı çalışmalar yapmak.
e) Kariyer
planlama ve geliştirme, iş alanları ve imkânları ile hedef kitlenin kariyer
yönelim ve beklentileri gibi konularda araştırmalar yapmak ve yaptırmak.
f) Ulusal ve
uluslararası alanda seminerler, kongreler, sempozyumlar düzenlemek.
g) Staj ve diğer
eğitim ve kariyer geliştirme faaliyetlerinde kullanılmak amacı ile
öğrenciler, mezunlar, iş ve işyerleri ve benzeri ile ilgili Kariyer
Geliştirme Bilgi Yönetim Sistemi oluşturmak ve işletmek.
ğ) Merkezin
amaçları doğrultusunda her türlü basılı ve görsel yayını yapmak.
h) Üniversite ile
iş hayatı arasında köprü kurarak işletmede mesleki eğitim, uygulamalı ders
ve staj imkânlarını geliştirmek ve öğrencileri iş hayatı ile buluşturmaya
yönelik faaliyetler gerçekleştirmek.
ı) Kariyer
günleri, kariyer fuarları düzenlemek ve bu etkinliklere çeşitli
kuruluşlarda görev yapan başarılı mezunların katılımını sağlamak.
i) Kariyer
danışmanlığı konusunda çalışmalar yapan ulusal ve uluslararası kariyer
merkezleri ile iletişim kurmak.
j) Yurt içi ve
yurt dışı eğitim olanakları ile ilgili burs ve stajlarla ilgili konularda
öğrencileri bilgilendirmek.
k) Kariyer
planlama ve geliştirme sürecini; Üniversiteye giriş öncesi, öğrencilik,
mezuniyet sonrasını kapsayan ve aday, öğrenci, mezun, çalışan ve aileleri
ile diğer paydaşları içerir bir bütünsel yaklaşımla ele alarak amaçlar
doğrultusunda gerekli diğer faaliyetleri gerçekleştirmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları
ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 –
(1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim
Kurulu.
c) Danışma
Kurulu.
Müdür
MADDE 8 –
(1) Müdür, Üniversitede görevli öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından
üç yıl için görevlendirilir. Görevi sona eren Müdür yeniden
görevlendirilebilir.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 –
(1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi
temsil etmek ve yönetmek.
b) Yönetim Kurulu
kararlarının uygulanmasını sağlamak ve gerektiğinde çalışma grupları
oluşturmak.
c) Merkez
bünyesinde gerekli hizmet birimleri oluşturmak, bu birimlerin
faaliyetlerini düzenlemek, koordine ve kontrol etmek.
ç) Mezunlarla
ilgili Üniversite içi ve dışı kişi ve kuruluşlar arasındaki işbirliği ve
koordinasyonu sağlamak.
d) Merkezin
planlanan ve gerçekleştirilen faaliyetleriyle ilgili yıllık raporların
hazırlanmasını sağlamak ve Yönetim Kuruluna sunmak.
e) Merkezin
personel, bütçe ve diğer kaynak ihtiyaçlarına ve kullanımına ilişkin
gerekli çalışmaların yapılmasını sağlayarak Yönetim Kurulunun onayından
geçen raporları Rektörlüğe sunmak.
f) Merkezin
amaçları doğrultusunda işin gerektirdiği diğer görevleri belirlemek ve
yerine getirilmesini sağlamak.
Yönetim Kurulu
MADDE 10 –
(1) Yönetim Kurulu; Müdür ve Merkezin faaliyet alanlarına giren konularda
çalışmalar yapan öğretim elemanları arasından Rektör tarafından üç
yıllığına görevlendirilen sekiz üye olmak üzere toplam dokuz kişiden
oluşur. Süresi sona eren üyeler yeniden görevlendirilebilir.
(2) Yönetim
Kuruluna, Müdür başkanlık eder. Yönetim Kurulu ayda en az bir kez toplanır.
Müdür gerekli gördüğünde Yönetim Kurulunu toplantıya çağırabilir. Yönetim
Kurulu üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlar toplantıya
katılanların salt çoğunluğu ile alınır. Oylar kabul veya ret şeklinde
verilir, çekimser oy kullanılmaz. Oyların eşitliği durumunda Müdürün
kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış kabul edilir. İzinsiz ve
mazeretsiz olarak bir yılda ardışık olarak üç toplantıya katılmayan üyenin
üyeliği kendiliğinden sona erer.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11 –
(1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkezin
kuruluş amacına uygun strateji, politika ve faaliyet planları oluşturmak,
Rektörlüğün onayına sunmak; onaylanan strateji, politika ve faaliyet
planlarının uygulanmasını takip ve temin etmek.
b) Yıllık çalışma
planları ile dönem sonunda hazırlanan faaliyet ve bütçe raporlarını
görüşmek, onaylamak ve Rektörlüğe sunmak.
c) Merkezin etkin
bir biçimde faaliyet göstermesi için gerekli olan diğer kararları almak ve
uygulama sonuçlarını denetlemek.
ç) Yurt içi ve
yurt dışı işbirliği ve proje tekliflerini değerlendirmek ve karara
bağlamak.
d) Merkezin
Danışma Kurulu üyelerini Rektöre önermek.
Danışma Kurulu
MADDE 12 –
(1) Danışma Kurulu, Rektör veya ilgili rektör yardımcısının başkanlığında,
Yönetim Kurulu önerisi üzerine Rektör tarafından aşağıdaki alanlardan üç
yıl için görevlendirilen en az 7, en fazla 15 üyeden oluşur:
a) Rektörlüğe
bağlı akademik birimlerin yöneticileri veya konu ile ilgili birim
temsilcileri.
b) Müdür ve
Yönetim Kurulu üyelerinden üçü.
c) Öğrenci
Konseyi başkanı.
ç) İlgili kamu ve
özel sektör temsilcileri.
d) Konu ile
ilgili çalışmalar yapan akademisyenler.
e) Kariyerle
ilgili öğrenci kulüp temsilcileri.
(2) Üyelik süresi
sona eren üyeler yeniden görevlendirilebilir.
(3) Danışma
Kurulu, her yıl en az iki kez üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır
ve kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile alınır.
Danışma
Kurulunun görevi
MADDE 13 – (1)
Danışma Kurulunun görevi, Merkezin çalışmalarıyla ilgili önerilerde
bulunmaktır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personel
ihtiyacı
MADDE 14 – (1)
Merkezin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı 2547 sayılı Kanunun 13
üncü maddesine göre Rektör tarafından görevlendirilen personelce
karşılanır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 15 – (1)
Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri
uygulanır.
Yürürlük
MADDE 16 – (1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 17 – (1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Demiroğlu Bilim Üniversitesi Rektörü yürütür.
|