İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ EĞİTİM, UYGULAMA
VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; İstanbul Okan
Üniversitesi Diş Hekimliği Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına,
faaliyet alanlarına, yönetim organlarına ve bu organların görevlerine ilişkin
usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik; İstanbul Okan Üniversitesi
Diş Hekimliği Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına,
faaliyetlerine, yönetim organlarına ve bu organların görevleri ile çalışma
esaslarına ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli
ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin
birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ve 14 üncü maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a)
Dekan: İstanbul Okan Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dekanını,
b)
Diş Hekimliği Fakültesi: İstanbul Okan Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesini,
c)
İdari Müdür: Merkezin İdari Müdürünü,
ç)
İdari müdür yardımcısı: Merkezin idari müdür yardımcısını,
d)
Merkez: İstanbul Okan Üniversitesi Diş Hekimliği Eğitim, Uygulama ve Araştırma
Merkezini,
e)
Müdür (Başhekim): Merkezin Müdürünü,
f)
Müdür yardımcısı (Başhekim yardımcısı): Merkezin müdür yardımcısını,
g)
Mütevelli Heyet: İstanbul Okan Üniversitesi Mütevelli Heyeti,
ğ)
Rektör: İstanbul Okan Üniversitesi Rektörünü,
h)
Rektör yardımcısı: İstanbul Okan Üniversitesi sağlık programları ve
hastanelerden sorumlu rektör yardımcısını,
ı)
Üniversite: İstanbul Okan Üniversitesini,
i)
Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin amaçları
MADDE 5- (1) Merkezin amaçları şunlardır:
a)
Diş Hekimliği Fakültesinin eğitim-öğretim programının üçüncü, dördüncü ve
beşinci akademik yıllarında, diş hekimliği öğrencileri için hasta başı klinik
eğitim merkezi olmak.
b)
Diş hekimliği alanında lisansüstü (doktora veya uzmanlık) eğitimlerini sürdüren
öğrenciler için hasta başı klinik eğitim merkezi olmak.
c)
Hastalara evrensel standartlarda, hasta haklarına saygılı, kaliteli ve modern
ağız ve diş sağlığı tedavi hizmeti sunmak.
ç)
Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak sürekli çağdaş seviyede eğitim ve hasta
hizmeti sunmak.
d)
Toplumun ağız ve diş sağlığını ilgilendiren konularda ileri tanı ve tedavi
yöntemleri geliştirmek amacıyla bilimsel araştırma ve geliştirme çalışmaları
yapmak.
e)
Ön lisans düzeyinde diş hekimliği hizmetlerine uygun yardımcı sağlık
personelinin eğitimine destek vermek.
f)
Üniversite bünyesindeki sağlık ile ilgili alanlarda faaliyet gösteren fakülte,
enstitü, yüksekokullar, uygulama ve araştırma merkezleri başta olmak üzere,
ulusal ve uluslararası diğer kurum ve kuruluşlar ile işbirliği yaparak eğitim
programları düzenlemek, sağlık hizmetlerinde verimliliğin ve niteliğin
artırılmasını sağlamak.
Merkezin faaliyet alanları
MADDE 6- (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a)
Diş Hekimliği Fakültesi eğitim-öğretim programının üçüncü, dördüncü ve beşinci
akademik yıllarında, diş hekimliği öğrencilerinin ilgili mevzuat kapsamında
klinikte hasta muayene ve tedavi uygulamalarını gerçekleştirmelerini sağlamak.
b)
Diş hekimliği alanında lisansüstü (doktora veya uzmanlık) eğitimlerini sürdüren
öğrencilerin ilgili mevzuat kapsamında klinikte hasta muayene ve tedavi
uygulamalarını gerçekleştirmelerini sağlamak.
c)
Diş hekimliğinde mezuniyet sonrası sürekli eğitim programları düzenleyerek diş
hekimlerinin akademik bilgi ve beceri düzeylerinin güncellenmesine katkıda bulunmak.
ç)
Ulusal ve uluslararası kongre, sempozyum,
konferans, panel, uygulamalı kurs ve benzeri bilimsel toplantılar organize
etmek.
d)
Hastalara ağız ve diş sağlığı için evrensel standartlarda teşhis ve tedavi
hizmeti vermek.
e)
Toplumun ağız ve diş sağlığı bilincini yükseltmek amacıyla toplantılar
düzenlemek, bu konuda üniversiteler, devlet kurumları ve sivil toplum
kuruluşlarıyla işbirliği yapmak, sosyal sorumluluk projeleri geliştirmek.
f)
Toplumun ağız ve diş sağlığının korunması ve geliştirilmesi için ilgili kamu ve
özel sektör kurum ve kuruluşları ile işbirliği yapmak, bu kurum ve kuruluşlara
bilimsel destek sağlamak.
g)
Klinik dalları ve diğer disiplinlerle toplum sağlığına yönelik araştırmalar
konusunda işbirliği yapmak ve ortak projelerin geliştirilmesine olanak sağlamak.
ğ)
Üniversite öğrencilerinin ağız ve diş sağlığı konusunda yaşam bilinci
kazanmalarını ve sağlık projelerinde etkin görev almalarını sağlamak, bu amaçla
özendirici eğitsel faaliyetlerde bulunmak ve bu alanda çalışmak isteyenleri desteklemek.
h)
Ulusal ve uluslararası kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarına Merkezin
amaçları doğrultusunda projeler hazırlamak, eğitim programları düzenlemek,
bilimsel mütalaada bulunmak ve benzeri hizmetleri vermek.
ı)
Toplumun ağız ve diş sağlığı konusunda bilgilendirilmesi ve eğitilmesi
amacıyla; kitap, dergi, broşür ve benzeri basımları yapmak, yazılı ve görsel
basın organlarında programlar düzenlemek.
i)
Merkezin amaçları doğrultusunda, kararlaştırılan diğer faaliyetlerde bulunmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin yönetim organları
MADDE 7- (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a)
Müdür (Başhekim).
b)
Yönetim Kurulu.
Müdür (Başhekim) ve görevleri
MADDE 8- (1) Müdür (Başhekim); Diş Hekimliği Fakültesinin devamlı statüde
çalışan, başka bir yerde mesleki faaliyette bulunmayan ve mesleğini serbest
olarak icra etmeyen öğretim üyeleri arasından Rektörün önerisi üzerine
Mütevelli Heyet Başkanı onayı ile görevlendirilir. Müdür (Başhekim)’ün görev
süresi üç yıldır.
(2)
Müdür (Başhekim)’ün görevleri şunlardır:
a)
Merkezi yönetmek ve temsil etmek.
b)
Merkezin gelişmesi için gerekli stratejik planları hazırlamak.
c)
Merkezin hizmetlerinin etkin ve verimli şekilde sürdürülebilmesi için gerekli
tedbirleri almak ve denetlemek.
ç)
Merkezin ve bağlı birimlerin altyapısının kurulmasına, işletilmesine,
ihtiyaçların giderilmesine, kısa, orta ve uzun vadeli amaçların
gerçekleştirilmesine yönelik çalışmaları yürütmek.
d)
Diş hekimliği alanında lisans ve lisansüstü (doktora veya uzmanlık) eğitimlerini
sürdüren öğrencilerin klinikte hasta muayene ve tedavi uygulamalarını
gerçekleştirmelerini Dekanlık ile koordineli olarak sağlamak.
e) Merkezin klinik, ameliyathane, hasta kabul, tıbbi dokümantasyon
ve arşiv, idari, teknik destek hizmetleri birimlerinin, Merkezin amaç ve
hedefleri doğrultusunda düzenli, uyumlu, etkin, sürekli ve verimli biçimde
çalışmasını sağlamak ve bunun için gerekli fiziki standartların oluşturulması,
personel ihtiyacının tespiti ve giderilmesi için gerekli planlama, koordinasyon
ve denetimi sağlamak ve hizmet içi eğitim altyapı olanaklarını oluşturmak,
eğitim, teşhis, tedavi, bakım ve diğer sağlık hizmetlerinin yürütülmesi için
çalışmalar yapmak.
f)
Kalite ve performans hedeflerinin gerçekleşmesini sağlamak.
g)
Merkezin durumu ve işleyişi hakkında raporları Yönetim Kuruluna sunmak.
ğ)
Merkezin sorumluluk alanında olan sağlık hizmetlerinin eksiksiz olarak ve
zamanında yapılmasını sağlamak.
h)
Merkez çalışmalarının gerektirdiği görevlendirmeleri yapmak.
ı)
Yılda bir kez ve istenildiğinde Merkezin genel durumu ve işleyişi hakkındaki
raporunu Yönetim Kurulunun uygun görüşünü de aldıktan sonra Rektöre sunmak.
Müdür yardımcıları (Başhekim yardımcıları) ve görevleri
MADDE 9- (1) Müdür (Başhekim)’ün önerisi ile Fakültede devamlı
statüde görev yapan öğretim üyeleri arasından en fazla iki başhekim yardımcısı
Rektörün teklifi üzerine Mütevelli Heyet Başkanının onayı ile görevlendirilir.
Müdür yardımcıları, Müdür (Başhekim)’ün yapacağı iş bölümüne göre Merkez hizmetlerinin
yürütülmesinde Müdür (Başhekim)’e yardımcı olurlar.
(2)
Müdür (Başhekim) görevi başında bulunmadığı zaman, yardımcılarından birini
vekil bırakır.
(3)
Müdür (Başhekim)’ün görevi sona erdiğinde, yardımcılarının görevi de
kendiliğinden sona erer. Görev süresi biten müdür yardımcısı aynı usulle
yeniden görevlendirilebilir veya süresinden önce aynı usulle görevden
alınabilir.
Yönetim Kurulu
MADDE 10- (1) Yönetim Kurulu; rektör yardımcısı
başkanlığında, Dekan, Müdür (Başhekim) ve müdür yardımcıları (başhekim
yardımcıları)’ndan oluşur. Yönetim Kurulu yılda
en az iki defa salt çoğunlukla toplanır ve kararlarını oyçokluğu ile alır.
Oyların eşitliği halinde başkanın oyu yönünde çoğunluk sağlanmış kabul edilir.
(2)
Toplantıya çağrı rektör yardımcısının onayı alınarak Müdür tarafından yapılır.
Rektör yardımcısının başkanlık edemeyeceği toplantılara Dekan başkanlık eder.
(3)
Yönetim Kurulu, çalışmalarında Rektör ve Mütevelli Heyete karşı sorumludur.
(4)
Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a)
Merkezin amacına uygun çalışma alanlarında kararlar almak.
b)
Merkezin yatırım, program ve bütçe tasarılarını karara bağlamak.
c)
Eğitim ve uygulama hastanesinin ve hastaneye bağlı birimlerin altyapısının
kurulmasına, işletilmesine, ihtiyaçların giderilmesine; kısa, orta ve uzun
vadeli amaçların gerçekleştirilmesine yönelik çalışmaları karara bağlamak.
ç)
Hasta hizmetlerinin yürütülmesi için gerekli her türlü cari mal, cihaz, diğer
demirbaş temini, hizmet alımı ve bakım-onarım isteklerini karara bağlamak.
d)
Rektör tarafından onaylanan yıllık insan kaynakları, teçhizat ve malzeme ve
benzeri ihtiyaçların temini için hazırlanan teklifi Mütevelli Heyetin onayına
sunmak.
e)
Merkezin gelişmesi için gerekli stratejik planları onaylamak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
İdari Müdür
MADDE 11- (1) İdari Müdür, sağlık yönetimi
lisans mezunu veya temel eğitimi işletme olan fakültelerden mezun olup tercihen
sağlık yönetimi alanında yüksek lisans yapmış olan ve/veya hastane yönetim
hizmetlerinde deneyimi olan adaylar arasından ilgili mevzuat hükümlerine uygun
olarak Rektörün önerisi üzerine Mütevelli Heyet Başkanının onayı ile
görevlendirilir.
(2)
İdari Müdürün görevleri şunlardır:
a)
Personel sevk ve idaresinde, yönetim ve denetimlerde, yıllık faaliyet raporunu
hazırlamak.
b)
Merkezin ödenek, personel ihtiyaçları ve bütçe ile ilgili önerilerini
gerekçeleri ile birlikte hazırlamak.
c)
İlgili mevzuat hükümlerine uygun olarak mal ve hizmet satın alınmasını, hizmet
satın alma yolu ile yapılan sözleşmelerin uygulanmasını ve denetimini sağlamak.
ç)
Hastaneye alınacak her türlü cari mal ve demirbaş malzemenin ilgili mevzuat
hükümleri çerçevesinde giriş ve çıkış, yılsonu devir ve düşüm işlemlerinin
yapılması ile ilgili komisyonların görev ve işlemlerini izlemek.
d)
Merkezin her türlü bilgisayar otomasyon programlarını geliştirmek, uygulamak ve
denetlemek.
e)
Görevini, kalite yönetim sistem politikası, hedefleri ve işlemlerine uygun
olarak yürütmek.
İdari müdür yardımcıları ve görevleri
MADDE 12- (1) İdari Müdüre bağlı olarak görev
yapan idari müdür yardımcıları; sağlık yönetimi lisans mezunu veya sağlık
hizmetleri veren bir kurumda en az on yıl görev yapmış ve ilgili mevzuatta
öngörülen şartlara uygun adaylar arasından Müdürün önerisi üzerine Rektörün
teklifi ve Mütevelli Heyet Başkanının onayı ile görevlendirilir.
(2)
İdari Müdür tarafından yürütülen idari, mali ve teknik hizmetlerden kendilerine
verilenleri ilgili mevzuat çerçevesinde yerine getirir ve hizmetlerin
yürütülmesinde İdari Müdüre yardımcı olurlar.
Merkezin ünite ve birimleri
MADDE 13- (1)
Merkezde bulunan ameliyathane, merkezi sterilizasyon birimi, dental radyoloji birimi, öğretim
üyesi/görevlisi hasta tedavi üniteleri, lisans/lisansüstü klinikleri ve laboratuvar hizmetlerinde
görevli olanlar ilgili Klinik Sorumlusuna ve Müdür (Başhekim)’e karşı; Merkezin
idari işlerinde görevli olanlar ise yürüttükleri hizmetler açısından İdari
Müdür ve Müdür (Başhekim)’e karşı sorumludur.
(2)
Merkezde; ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak, ihtiyaç duyulan alanlarda
hizmet ve eğitim kalitesini ve verimliliği artırmak amacıyla çalışma grupları,
komisyon, komite, ünite ve bağlı birimler kurulabilir. Bunların çalışma usul ve
esasları Yönetim Kurulunca belirlenir.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 14- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan
hallerde; 2547 sayılı Kanun, 5/9/2022 tarihli
ve 31944 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İstanbul Okan Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile ilgili diğer
mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
MADDE 15- (1) 25/6/2016 tarihli
ve 29753 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Okan Üniversitesi Diş Hekimliği
Fakültesi Eğitim ve Uygulama Merkezi Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 16- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 17- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini İstanbul Okan Üniversitesi Rektörü yürütür.