İSTANBUL GALATA
ÜNİVERSİTESİ
ANA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve
Tanımlar
Amaç
MADDE 1
– (1) Bu Yönetmeliğin amacı; İstanbul Galata Üniversitesinin
yönetimi, işleyişi, akademik organları ve görevlerine ilişkin esasları
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2
– (1) Bu Yönetmelik; İstanbul Galata Üniversitesinin yönetimine,
akademik ve idari organlarına, bu organların görevlerine, akademik
faaliyetlerine ve mali konulara ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3
– (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı
Yükseköğretim Kanununun 14 üncü maddesi ile 28/3/1983 tarihli ve 2809
sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanununun ek 201 inci maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4
– (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Başkan:
İstanbul Galata Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanını,
b) Danışman:
İstanbul Galata Üniversitesi Danışmanlarını,
c) Dekan:
İstanbul Galata Üniversitesindeki fakültelerin dekanlarını,
ç) Genel
Sekreter: İstanbul Galata Üniversitesi Genel Sekreterini,
d) Müdür: İstanbul
Galata Üniversitesi bünyesindeki enstitüler, yüksekokullar, meslek
yüksekokulları ve uygulama ve araştırma merkezleri müdürlerini,
e) Mütevelli
Heyeti: İstanbul Galata Üniversitesi Mütevelli Heyetini,
f) Rektör:
İstanbul Galata Üniversitesi Rektörünü,
g) Senato:
İstanbul Galata Üniversitesi Senatosunu,
ğ) Üniversite:
İstanbul Galata Üniversitesini,
h) Vakıf/Kurucu
Vakıf: Bulut Eğitim Vakfını,
ı) Yönetim
Kurulu: İstanbul Galata Üniversitesi Yönetim Kurulunu,
i) YÖK:
Yükseköğretim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Mütevelli Heyeti
Mütevelli
Heyetinin oluşumu
MADDE 5
– (1) Mütevelli Heyeti; en yüksek karar organı statüsüyle
Üniversitenin tüzel kişiliğini temsil eder.
(2) (Değişik:RG-16/8/2021-31570)
Mütevelli Heyeti, en az yedi üyeden oluşur ve üyeler, Kurucu Vakıf Genel
Kurulu tarafından ilgili mevzuat hükümlerinde belirtilen şartlara ve
niteliklere sahip en az üçte ikisi yükseköğrenim görmüş adaylar arasından
seçilir. Mütevelli Heyeti üyelerinin adları seçildikleri tarihi izleyen
otuz gün içinde YÖK’e bildirilir.
(3) Mütevelli
Heyeti üyelerinin görev süresi dört yıldır. Süresi biten üyeler yeniden
seçilebilirler. Üyelerden birinin süresinin dolması veya başka nedenlerle
üyelikten ayrılması durumlarında kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye
seçilir.
(4) (Değişik:RG-16/8/2021-31570)
Kurucu Vakıf Yönetim Kurulu ile Mütevelli Heyetinin üyeleri ve bunların
birinci derece kan ve sıhri hısımları ile eşlerinden Mütevelli
Heyetinde görev alacakların sayısı Mütevelli Heyetinin yedi üyeden oluşması
halinde ikiyi, yediden fazla üyeden oluşması halinde ise toplam Mütevelli
Heyeti üye sayısının üçte birini geçemez.
(5) (Değişik:RG-16/8/2021-31570)
Mütevelli Heyetinin tabii üyesi olan Rektör, Başkanlığa seçilemez ve
kendisi ile ilgili toplantılara katılamaz. Mütevelli Heyeti üyeliği
fahridir, ancak Kurucu Vakıf Yönetim Kurulu kararı ile Mütevelli Heyeti
üyelerine toplantıya katılma, yol ve huzur hakkı verilebilir. Verilecek
miktar bir yılda on ikiyi geçmemek üzere katılacakları her toplantı için,
2547 sayılı Kanunun 6 ncı maddesinde Yükseköğretim Genel Kurulu
üyeleri için öngörülen ücreti aşamaz. Başkan ve Mütevelli Heyeti üyelerine
bunun dışında herhangi bir ödeme yapılmaz.
Mütevelli
Heyetinin görevleri
MADDE 6
– (Değişik:RG-16/8/2021-31570)
(1) Mütevelli
Heyetinin görevleri şunlardır:
a) Üniversitenin
tüzel kişiliğini temsil etmek.
b) 2547 sayılı
Kanunun 5 inci maddesinin (f) bendi hükmü gereğince fakülte, enstitü,
yüksekokul, meslek yüksekokulu, program, anabilim
ve anasanat dalları ile uygulama ve araştırma merkezi, konservatuvar veya
hazırlık sınıfı gibi akademik birimlerin kurulması, birleştirilmesi veya
kapatılması, ilgili mevzuatlar çerçevesinde Üniversite bünyesinde
teknoparkların kurulması, kapatılması veya birleştirilmesine ilişkin Senato
tarafından teklif edilen kararların değerlendirmelerini yapmak ve karara
bağlayarak YÖK’e sunmak.
c) Rektörlükçe
hazırlanan ve onayına sunulan Üniversite bütçesini inceleyerek kabul etmek
ve uygulamaları izlemek.
ç) Öğrencilerden
alınacak yıllık öğrenim ücretlerini tespit etmek.
d) Her akademik
yıl YÖK’e teklif edilmek üzere Üniversiteye alınması planlanan ve
Rektörlükçe önerilen öğrenci sayılarını ve burs kontenjanları ile verilecek
bursun şekil, cins ve miktarını tespit etmek.
e) İlgili mevzuat
hükümleri çerçevesinde Üniversitede görevlendirilecek akademik ve idari
yöneticiler, öğretim elemanları ve diğer personel ile ilgili statüleri
tespit etmek, bunların sözleşmelerini, atamalarını, terfilerini ve görevden
alınmalarını onaylamak.
f) Yetkilerinin
bir kısmını uygun gördüğü ölçü ve süre dâhilinde Başkana devretmek.
g) İlgili diğer
mevzuatla verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Başkan
MADDE 7
– (1) Mütevelli Heyeti, üyeleri arasından bir Başkan, Başkan da
bir Başkan Yardımcısı seçer. Süresi biten Başkan ve Başkan Yardımcısı yeniden
seçilebilir.
Toplantılar ve
kararlar
MADDE 8
– (1) Mütevelli Heyeti, her akademik yıl içinde en az üç defa
olağan toplanır. Bunun dışında Başkanın çağrısı üzerine olağanüstü olarak
da toplanabilir. Toplantıların gündemi ve zamanı toplantı öncesinde üyelere
duyurulur.
(2) Kararlar,
çekimser oy kullanılmaksızın oy çokluğu ile alınır. Oyların eşitliği
halinde Başkanın oyu yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır. Mütevelli Heyeti
kararları usulüne uygun olarak karar defterine yazılarak Başkan ve üyeler
tarafından imzalanır.
Yetki devri
MADDE 9
– (1) Mütevelli Heyeti veya Başkan yetkilerini uygun gördüğü
ölçüde ve sürede Rektöre devredebilir.
Danışma Kurulu
MADDE 10
– (1) Mütevelli Heyeti; Üniversitenin eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma
anlayışı ve yöntemlerine uygun olarak gelişmesini sağlamak, bu amaçla
ulusal ve uluslararası düzeyde araştırma ve yayın faaliyetlerinde bulunmak
için Mütevelli Heyetine ve Üniversitenin yetkili organlarına kendiliğinden
ve talep üzerine araştırma ve inceleme yapmak, görüş bildirmek ve
önerilerde bulunmak üzere bir Danışma Kurulu oluşturabilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Akademik ve İdari Organlar
ve Görevliler
Rektör
MADDE 11
– (1) Rektör, Mütevelli Heyetinin YÖK’e teklifi ve YÖK’ün olumlu
görüşü üzerine Cumhurbaşkanı tarafından atanır.
(2) Rektörün
herhangi bir nedenle görevinden ayrılması durumunda, Mütevelli Heyeti yeni
Rektör atanıncaya kadar Rektörlük kriterlerine uygun bir
profesörü, Rektör vekili olmak üzere YÖK’e önerir. YÖK’ün olumlu görüşü
alındıktan sonra Rektör vekili olarak atar.
(3) Rektörün yaş
haddi 67’dir. 67 yaşından önce atanmış olanlar görev süreleri bitinceye
kadar Rektörlük görevini devam ettirebilir. Görev süresi biten Rektör
yeniden atanabilir. Rektör, çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere,
Üniversitenin kadrolu profesörleri arasından en çok üç kişiyi, Rektör
yardımcısı olarak seçer. Rektör, görevi başında olmadığı zaman,
yardımcılarından birisini vekil bırakır. Rektör, görevinden iki haftadan
fazla uzaklaştığında Mütevelli Heyetine ve YÖK’e bilgi verir. Göreve
vekâlet altı aydan fazla sürerse yeni bir Rektör atanır.
Rektörün
görevleri
MADDE 12
– (1) Rektörün görevleri şunlardır:
a) Üniversite
kurullarına başkanlık etmek, yükseköğretim üst kuruluşlarının kararlarını
uygulamak, Üniversite kurullarının önerilerini inceleyerek karara bağlamak
ve Üniversiteye bağlı kuruluşlar arasında düzenli çalışmayı sağlamak.
b) Her akademik
yılın sonunda ve gerektiğinde Üniversitenin eğitim-öğretim, bilimsel
araştırma ve yayın faaliyetleri hakkında faaliyet raporları hazırlamak,
Mütevelli Heyetine ve YÖK’e sunmak.
c) Üniversitenin
yatırım programlarını, bütçesini ve kadro ihtiyaçlarını, bağlı birimlerinin
ve Üniversite Yönetim Kurulu ile Senatonun görüş ve önerilerini aldıktan
sonra hazırlamak ve Mütevelli Heyetine sunmak.
ç) Gerekli
gördüğü hallerde Üniversiteyi oluşturan kuruluş ve birimlerde görevli
öğretim elemanlarının ve diğer personelin görev yerlerini değiştirmek veya
bunlara yeni görevler vermek.
d) Üniversitenin
birimleri ve her düzeydeki personeli üzerinde genel gözetim ve denetim
görevini sürdürmek.
e) 2547 sayılı
Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümlerince verilen görevler ile Mütevelli
Heyeti tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Senato
MADDE 13
– (1) Senato, Rektörün başkanlığında, rektör yardımcıları,
dekanlar ve her fakülteden kendi kurullarınca üç yıl için seçilecek birer
öğretim üyesi ile Rektörlüğe bağlı enstitü ve yüksekokul müdürlerinden
oluşur. Genel Sekreter, raportör olarak Senatoya katılır. Öğrenci
konseyi başkanı, oy hakkı olmaksızın öğrencileri ilgilendiren konularda
Senato toplantılarına katılabilir.
(2) Senato, biri
akademik yılın başında diğeri sonunda olmak üzere yılda en az iki kez
toplanır. Rektör gerekli gördüğü hallerde Senatoyu olağanüstü toplantıya
çağırabilir.
Senatonun
görevleri
MADDE 14
– (Değişik:RG-16/8/2021-31570)
(1) Senato,
Üniversitenin akademik organı olup, aşağıdaki görevleri yerine getirir:
a) Üniversitenin
eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayın faaliyetlerinin esasları
hakkında karar almak.
b) Üniversiteyi
ilgilendiren düzenleyici işlemlere ilişkin taslakları hazırlamak veya görüş
bildirmek.
c) Resmî
Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girecek olan, Üniversite veya
Üniversitenin birimleriyle ilgili hazırlanan düzenleyici işlemlere ilişkin
taslakları hazırlamak.
ç) Üniversitenin
ön lisans, lisans ve lisansüstü gibi tüm eğitim programlarına hangi
yöntemle ve hangi sayıda öğrenci alınacağını belirlemek ve Rektöre sunmak.
d) Üniversitenin yıllık
eğitim-öğretim programlarını ve akademik takvimlerini inceleyerek karara
bağlamak.
e) Bir sınava
bağlı olmadan fahri akademik unvanlar vermek üzere fakülte kurullarının bu
konudaki önerilerini karara bağlamak.
f) Fakülte
kurulları ile Rektörlüğe bağlı enstitü ve yüksekokul kurullarının
kararlarına yapılacak itirazları inceleyerek karara bağlamak.
g) Üniversite
Yönetim Kuruluna üye seçmek.
ğ) İlgili diğer
mevzuatla verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Yönetim Kurulu
MADDE 15
– (1) Yönetim Kurulu; Rektörün başkanlığında, dekanlar ve
Üniversitenin değişik birim ve alanlarını temsilen Senato tarafından dört
yıl süre ile seçilen üç profesörden oluşur. Genel
Sekreter, raportör olarak Yönetim Kurulu toplantılarına katılır.
Rektör yardımcıları, oy hakkı olmadan Yönetim Kurulu toplantılarına
katılabilirler.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 16
– (1) Yönetim Kurulu aşağıdaki görevleri yerine getirir:
a) Yükseköğretim
üst kuruluşları, Mütevelli Heyeti ve Senato kararlarının uygulanmasında
belirlenen plan ve programlar doğrultusunda Rektöre görüş bildirmek.
b) Faaliyet plan
ve programlarının uygulanmasını sağlamak üzere öğrenci kayıt takvimini
düzenlemek, öğrencilerin yabancı dil düzeyini belirlemekte kullanılacak
ölçütleri ve sınav sürecini belirlemek.
c) Ön koşullu
dersler ve üst sınıftan ders izleyebilmeye ilişkin konuları karara
bağlamak.
ç) Üniversitede
özel öğrenci statüsünde okuyacak öğrencilerin YÖK kararları çerçevesinde,
Üniversiteye kabul ve kayıt koşullarını belirlemek ve bu durumdaki
öğrencilerin kabul kararını vermek.
d) Üniversite
yönetimi ile ilgili Rektörün getireceği konularda karar almak.
e) Fakülte,
enstitü, yüksekokul ve meslek yüksekokulu yönetim kurullarının kararlarına
yapılacak itirazları inceleyerek kesin karara bağlamak.
f) İlgili mevzuatla
verilen diğer görevleri yapmak.
Dekan
MADDE 17
– (1) Fakültenin ve birimlerinin temsilcisi olan dekan, Rektörün
Üniversite içinden veya dışından bir profesörü aday göstermesi üzerine,
Mütevelli Heyeti onayı ile YÖK’ün olumlu görüşü alındıktan sonra atanır.
Dekanın görev süresi üç yıldır, süresi sona eren dekan yeniden atanabilir.
Dekanın, kendisine yardımcı olmak üzere fakültenin tam zamanlı öğretim
üyeleri arasından önereceği en çok iki kişi dekan yardımcısı olarak
Rektörün onayı ile atanır. Dekan yokluğunda yardımcılarından birini vekil
bırakır. Göreve vekâlet altı aydan fazla sürerse yeni bir dekan atanır.
(2) Dekanlar
fakültenin yönetiminden sorumludurlar ve ilgili mevzuat hükümlerinde
belirtilen görevleri yürütürler.
Dekanın
görevleri
MADDE 18 – (1)
Dekanın görevleri şunlardır:
a) Fakülte
kurullarına başkanlık etmek, fakülte kurullarının kararlarını uygulamak ve
fakülte birimleri arasında düzenli çalışmayı sağlamak.
b) Her akademik
yılın sonunda ve istendiğinde fakültenin genel durumu ve işleyişi hakkında
Rektöre rapor vermek.
c) Fakültenin
ödenek ve kadro ihtiyaçlarını gerekçesi ile birlikte Rektöre bildirmek,
fakülte bütçesi ile ilgili öneriyi fakülte yönetim kurulunun da görüşünü
aldıktan sonra Rektörlüğe sunmak.
ç) Fakültenin
birimleri ve her düzeydeki personeli üzerinde genel gözetim ve denetim
görevini sürdürmek.
d) İlgili
mevzuatla kendisine verilen diğer görevleri yapmak.
(2) Dekan;
fakültenin ve bağlı birimlerinin öğretim kapasitesinin etkin ve verimli bir
şekilde kullanılması ve bu kapasitenin sürdürülebilir bir şekilde
geliştirilmesinde; eğitim ve öğretim faaliyetlerinin güvenlik ve huzur
içinde yapılması için gerekli önlemlerin alınmasında; öğrencilere gerekli
sosyal hizmetlerin etkin bir şekilde sağlanmasında, eğitim-öğretim, ulusal
ve uluslararası bilimsel araştırma ve yayın faaliyetlerinin düzenli bir
şekilde yürütülmesinde, fakültenin diğer bütün faaliyetlerinin izlenmesi,
gözetim ve denetiminin yapılması ve bunların sonuçlarının alınmasında
Rektöre karşı birinci derece sorumludur.
Fakülte
kurulunun oluşumu ve görevleri
MADDE 19
– (1) Fakülte kurulu; dekanın başkanlığında fakülteye bağlı
bölümlerin başkanları, varsa fakülteye bağlı enstitü ve yüksekokul
müdürleri ve fakültedeki profesörlerin kendi aralarından üç yıl için seçecekleri
üç, doçentlerin kendi aralarından seçecekleri iki, doktor öğretim
üyelerinin kendi aralarından seçecekleri bir öğretim üyesinden oluşur.
(2) Öğrencilerle
ilgili konularda görüşü alınmak üzere öğrenci konseyinin fakülte temsilcisi
dekanın çağrısı üzerine toplantılara katılabilir.
(3) Fakülte
kurulu, olağan toplantılarını her yarıyılın başında ve sonunda iki kez
yapar.
(4) Dekan gerekli
gördüğü hallerde fakülte kurulunu olağanüstü de toplantıya çağırabilir.
(5) Fakülte
kurulu, aşağıdaki görevleri yerine getirir:
a) Fakültenin,
eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayım faaliyetleri ve bu
faaliyetlerle ilgili esasları, plan, program ve eğitim-öğretim takvimini
kararlaştırmak,
b) Fakülte
yönetim kuruluna üye seçmek,
c) İlgili diğer
mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
Fakülte
yönetim kurulunun oluşumu ve görevleri
MADDE 20
– (1) Fakülte yönetim kurulu; dekanın başkanlığında, fakülte
kurulunun üç yıl için seçeceği üç profesör, iki doçent ve bir doktor
öğretim üyesi olmak üzere toplam yedi kişiden oluşur.
(2) Fakülte
yönetim kurulu, dekanın çağrısı üzerine toplanır. Fakülte yönetim kurulu
gerektiğinde, geçici çalışma ve eğitim-öğretim koordinasyon grupları
kurabilir ve bunların görevlerini düzenler.
(3) Fakülte
yönetim kurulu aşağıdaki görevleri yerine getirir:
a) Fakülte
kurulunun kararları ile tespit ettiği esasların uygulanmasında dekana
yardımcı olmak.
b) Fakültenin
eğitim-öğretim, plan ve programları ile akademik takvimin uygulanmasını
sağlamak.
c) Fakültenin
yatırım, program ve bütçe tasarısını hazırlamak.
ç) Dekanın,
fakülte yönetimi ile ilgili olarak getireceği bütün işlerde karar almak.
d) Öğrencilerin
kabulü, ders intibakları ve çıkarılmaları ile eğitim-öğretim ve sınavlara
ait işlemleri hakkında karar almak.
e) İlgili
mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
Enstitü müdürü
MADDE 21
– (1) Enstitü müdürü, Rektörün önerisi üzerine, üç yıl için
Mütevelli Heyetince atanır. Enstitü müdürü aynı yöntemle görevden
alınabilir.
(2) Rektör,
müdürün önerisiyle Üniversitede tam zamanlı çalışan öğretim elemanları
arasından en çok iki kişiyi üç yıl için müdür yardımcısı olarak atar.
Enstitü müdürü görevi başında olmadığı zamanlarda, yardımcılarından birini
vekil bırakır. Göreve vekâlet altı aydan fazla sürerse yeni bir müdür
atanır.
(3) Enstitü
müdürünün görevi; bu Yönetmelik ve ilgili mevzuat hükümleriyle dekanlara
verilmiş görevleri enstitü bakımından yerine getirir.
Enstitü kurulu
MADDE 22
– (1) Enstitü kurulu; müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları ve
enstitüyü oluşturan anabilim dalı başkanlarından oluşur.
(2) Enstitü
kurulu, 2547 sayılı Kanun ve bu Yönetmelik hükümleriyle fakülte kurullarına
verilen görevleri enstitü ölçeğinde yerine getirir.
Enstitü
yönetim kurulu
MADDE 23
– (1) Enstitü yönetim kurulu; enstitü müdürü başkanlığında, müdür
yardımcıları ile müdür tarafından gösterilecek altı aday arasından enstitü
kurulunca üç yıl için seçilecek üç öğretim üyesinden oluşur.
(2) Enstitü
yönetim kurulu, 2547 sayılı Kanun ve bu Yönetmelik hükümleriyle fakülte
yönetim kurullarına verilmiş görevleri enstitü ölçeğinde yerine getirir.
Yüksekokul
müdürü
MADDE 24
– (1) Yüksekokul müdürü, Rektör tarafından üç yıl için atanır.
Süresi biten yüksekokul müdürü yeniden atanabilir. Yüksekokul müdürü aynı
yöntemle görevden alınabilir.
(2) Rektör, yüksekokul
müdürünün önerisiyle yüksekokulda tam zamanlı çalışan öğretim elemanları
arasından en çok iki kişiyi üç yıl için müdür yardımcısı olarak atar.
Yüksekokul müdürü görevi başında olmadığı zamanlarda, yardımcılarından
birini vekil bırakır. Göreve vekâlet altı aydan fazla sürerse yeni bir
yüksekokul müdürü atanır.
(3) Yüksekokul
müdürü, 2547 sayılı Kanun ve bu Yönetmelik hükümleriyle dekana verilmiş
görevleri yüksekokul ölçeğinde yerine getirir.
Yüksekokul
kurulu
MADDE 25
– (1) Yüksekokul kurulu, yüksekokul müdürünün başkanlığında, müdür
yardımcıları ve yüksekokulu oluşturan bölüm başkanlarından oluşur.
(2) Yüksekokul
Kurulu, 2547 sayılı Kanun ve bu Yönetmelikle fakülte kuruluna verilmiş
görevleri yüksekokul ölçeğinde yerine getirir.
Yüksekokul
yönetim kurulu
MADDE 26
– (1) Yüksekokul yönetim kurulu; müdürün başkanlığında, müdür
yardımcıları ile müdürce gösterilecek altı aday arasından yüksekokul kurulu
tarafından üç yıl için seçilecek üç öğretim üyesinden oluşur.
(2) Yüksekokul
yönetim kurulu; 2547 sayılı Kanun ve bu Yönetmelikle fakülte yönetim
kuruluna verilmiş görevleri yüksekokul ölçeğinde yerine getirir.
Uygulama ve
araştırma merkezleri
MADDE 27
– (1) Üniversitede, belirli konularda özgün araştırmaların
yürütülmesi amacıyla YÖK’ün onayı ile uygulama ve araştırma merkezleri
kurulabilir. Merkez müdürleri Rektörün önerisi üzerine Başkanın onayı ile
görevlendirilir. Ayrıca merkez müdürünün önerisi ve Rektörün onayı ile en
çok iki müdür yardımcısı görevlendirilebilir. Merkez müdürü yokluğunda
yardımcılarından birini vekil bırakır. Göreve vekâlet altı aydan fazla
sürerse, yeni bir müdür görevlendirilir.
(2) Merkez
Müdürü, araştırma projelerini düzenler ve Rektörün onayına sunar.
(3) Tam zamanlı
çalışan Üniversite personelinin projelerden veya danışmanlık hizmetlerinden
elde edilecek gelirlerden nasıl yararlandırılacaklarına ilişkin esaslar,
Senato tarafından ilgili mevzuat hükümlerine göre belirlenir.
Akademik
kurullar
MADDE 28
– (1) Akademik kurullar; ilgili birimlerde her ne surette olursa
olsun fiilen eğitim-öğretimde görevlendirilmiş bulunan öğretim üyeleri,
öğretim görevlilerinden oluşur. Kurulun başkanı o birimin yöneticisidir.
(2) Akademik
kurullar şunlardır:
a) Akademik genel
kurul; ilgili fakülte/yüksekokullarda ders veren tüm öğretim üyeleri, öğretim
görevlilerinden oluşur. Fakülte dekanları, yüksekokul ve meslek yüksekokulu
müdürleri akademik genel kurulun başkanıdır.
b) Akademik bölüm
kurulu; ilgili bölümde ders veren tüm öğretim üyeleri, öğretim görevlileri
ve okutmanlardan oluşur. Bölüm başkanı, akademik bölüm kurulu başkanıdır.
c) Akademik
anabilim dalı kurulu; ilgili anabilim dalında ders veren tüm öğretim
üyeleri ve öğretim görevlilerinden oluşur. Akademik anabilim dalı başkanı,
akademik anabilim dalı kurulunun başkanıdır.
(3) Akademik
kurullar her akademik yılın başında ve sonunda olmak üzere yılda en az iki
defa toplanır. Eğitim öğretimi değerlendirilir ve birim başkanına
önerilerde bulunur. Akademik kurullarla ilgili diğer
hususlarda; 18/4/1986 tarihli ve 19082 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Kurulların Oluşturulması ve
Bilimsel Denetim Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
Genel
Sekreterlik
MADDE 28/A – (Ek:RG-16/8/2021-31570)
(1) Genel
Sekreterlik, bir Genel Sekreter ile isteğe bağlı bir genel sekreter yardımcısı
ve bağlı birimlerinden oluşur. Genel Sekreter Üniversite idari teşkilatının
başıdır ve bu teşkilatın çalışmasından Rektöre karşı sorumludur.
(2) Genel
Sekreterin görevleri şunlardır:
a) Üniversite
idari teşkilatında bulunan birimlerin verimli, düzenli ve uyumlu bir
şekilde çalışmasını sağlamak.
b) Senato ile
Yönetim Kurulunda oy kullanmaksızın raportörlük yapmak, bu
konularda alınan kararların yazılması, korunması ve saklanmasını sağlamak.
c) Senato ile
Yönetim Kurulunun kararlarını Üniversiteye bağlı birimlere iletmek.
ç) Üniversite
yazışmalarını yürütmek.
d) Bağlı
birimlerin çalışmaları ile ilgili uygun gördüğü ölçüde genel sekreter
yardımcısına yetki devretmek.
e) Rektör ve
Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Mali hükümler
Kazanç amacı
gütmeme ve gelirlerin vakfa devredilmemesi
MADDE 29 –
(1) Vakıf, Üniversiteden herhangi bir suretle gelir, kazanç ve hak elde
edemez. Üniversitenin her çeşit gelirleri Üniversitede kalır ve geçici ya
da dolaylı olarak dahi hiçbir suretle vakıf mamelekine veya hesaplarına
intikal edemez. Üniversitenin bağış ve diğer şekillerde iktisap edeceği
taşınmaz mallar tapuda Üniversitenin tüzel kişiliği adına tescil edilir.
Harcama
yetkilisi
MADDE 30
– (1) Üniversitenin harcama yetkilisi Başkandır. Başkan bu
yetkisini gereken hallerde ve uygun gördüğü ölçüde Rektöre veya (Değişik
ibare:RG-16/8/2021-31570) Mütevelli Heyeti üyelerine
devredebilir.
Mali
kolaylıklar
MADDE 31
– (1) Üniversite, ilgili mevzuat hükümleri ile sağlanan mali
kolaylıklardan, muafiyetlerden ve istisnalardan istifade eder.
Gelir
kaynakları
MADDE 32
– (1) Üniversitenin gelir kaynakları şunlardır:
a) Kurucu Vakıf
tarafından yapılacak bağış ve yardımlar.
b)
Araştırma-geliştirme projeleri, danışmanlık gibi hizmetlerden sağlanacak
gelirler.
c) Üniversitenin
yatırımlarından ve işletmelerinden elde edilecek gelirler.
ç) Öğrencilerden
alınacak öğrenim ücretleri, eğitim hizmetlerinden elde edilecek gelirler.
d) Devlet yardımı
ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca yapılacak her çeşit yardımlar.
e) Üniversiteye
doğrudan veya ölüme bağlı tasarruflarla yapılacak her türlü bağış, vasiyet
ve yardımlar.
f) Yayınlar ve
diğer taşınır ve taşınmaz malların satışından elde edilen gelirler.
Gözetim-denetim
ve değerlendirme
MADDE 33
– (1) Üniversite YÖK’ün gözetim ve denetimi altındadır. Ayrıca;
a) Üniversitenin
eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerinin
değerlendirilmesi, hizmet kalitesinin geliştirilmesi, bağımsız dış
değerlendirme süreciyle kalite düzeylerinin onaylanması ve tanınması amacı
ile 23/11/2018 tarihli ve 30604 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
kapsamında iç değerlendirme, dış değerlendirme, süreli yayın gözden geçirme
ve kamuoyunu aydınlatma çalışmaları yapılır.
b) Üniversite,
her akademik yıl YÖK’e yıllık faaliyet raporunu sunar.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Disiplin
MADDE 34
– (1) Üniversitedeki öğretim elemanları ve idari personelin disiplin
iş ve işlemlerinde; 2547 sayılı Kanun hükümleri ile ilgili diğer mevzuat
hükümleri uygulanır.
Fahri akademik
unvan verilmesi
MADDE 35
– (1) Üniversite, yurt içinde veya yurt dışında kendi bilim
alanlarında olağanüstü başarı kazanmış kişilere veya yaşama üstün
katkılarda bulunmuş şahsiyetlere, Senatonun kararı ile fahri doktora
verebilir.
İzinler
MADDE 36
– (1) Akademik ve idari personelin
izinleri 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu hükümleri
kapsamında düzenlenir.
Yönetmelikte
hüküm bulunmayan haller
MADDE 37
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; 2547 sayılı Kanun
ve 31/12/2005 tarihli ve 26040 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Vakıf Yükseköğretim Kurumları Yönetmeliği ile ilgili mevzuat hükümleri,
Yükseköğretim Kurulu, Üniversitelerarası Kurul, Mütevelli Heyeti ve Senato
kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 38
– (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 39
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini İstanbul Galata Üniversitesi
Mütevelli Heyeti Başkanı yürütür.
|