BURDUR MEHMET AKİF ERSOY
ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Burdur
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesinde kayıt,
eğitim-öğretim, sınav ve mezuniyete ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Burdur Mehmet
Akif Ersoy Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesinde kayıt, eğitim-öğretim, sınav
ve mezuniyete ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim
Kanununun 14 üncü ve 44 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a)
Ağırlıklı genel not ortalaması (AGNO): Öğrencinin Burdur Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesinde öğrenime başladığı andan itibaren,
tamamlamış olduğu yarıyıl da dâhil olmak üzere almış olduğu tüm derslerin
katılımıyla elde edilen ve başarısını belirleyen ortalamasını,
b)
AKTS: Ders kredilendirilmesinde ortak parametre olarak kullanılan Avrupa Kredi
Transfer Sistemini,
c)
Anabilim dalı: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi
bölümlerine bağlı anabilim dallarını,
ç)
Bölüm: Fakülteye bağlı temel bilimler ve klinik bilimler dallarını kapsayan
birimi,
d)
Dekan: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dekanını,
e)
Eğitim komisyonu: Dekan veya eğitim-öğretimden sorumlu dekan yardımcısı
başkanlığında Fakültede tüm dönemlerin eğitim-öğretim programlarının
planlanması, yürütülmesi ve koordinasyonundan sorumlu olmak üzere en az iki
sınıf koordinatörlerinden oluşan komisyonu,
f)
Fakülte: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesini,
g)
Fakülte Kurulu: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Diş Hekimliği Fakülte
Kurulunu,
ğ)
Fakülte Yönetim Kurulu: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Diş Hekimliği
Fakülte Yönetim Kurulunu,
h)
Mezuniyet projesi: Öğrencilerin mezun olması için beşinci sınıfta hazırlanıp
sunulan çalışmayı,
ı)
Senato: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Senatosunu,
i)
Sınıf koordinatörü: Her eğitim ve öğretim yılının başında Dekanlık tarafından
bir yıl süreyle atanan, sorumlu olduğu sınıfın eğitim ve öğretim programlarının
planlanması, yürütülmesi ve koordinasyonunda eğitim komisyonu başkanına yardım
etmekle sorumlu öğretim üyesini,
j)
Rektör: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Rektörünü,
k)
Üniversite: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesini,
l)
YÖK: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığını,
m)
Yönetim Kurulu: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kabul ve Kayıtlara İlişkin Esaslar
Kabul ve kayıt şartları
MADDE 5 – (1) Fakülteye kayıt yaptırmaya
hak kazanan aday, kaydını YÖK ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre
ilan edilen süreler içinde, e-devlet üzerinden veya Üniversitenin belirlediği
kayıt merkezinde şahsen yapar. Posta veya kargo ile kayıt yapılmaz. Ancak,
mazeretleri sebebiyle bizzat başvuramayan adaylar, noter vekaletnamesine sahip vekilleri veya kanuni
temsilcileri aracılığı ile kayıt yaptırabilirler.
(2)
Öğrencinin adrese dayalı nüfus kayıt sisteminde yer alan adresi tebligat
adresidir.
(3)
Eksik belge ile kayıt yapılmaz.
(4)
Süresi içinde kesin kaydını yaptırmayan aday hakkını kaybeder.
(5)
Kayıt sonrası öğrencilere, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca öğrenci geçici
kimlik kartı veya öğrenci kimlik kartı düzenlenir.
(6)
Kayıt için sahte veya tahrif edilmiş belge kullanan veya ÖSYM sınavlarında
sahtecilik yaptığı belirlenenlerin kayıtları iptal edilir ve haklarında yasal
işlemler başlatılır.
Yatay geçiş yoluyla öğrenci kabulü, ders muafiyeti
MADDE 6 – (1) Yatay geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve
Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal,
Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin
Yönetmelik hükümleri ile Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
(2)
Yatay geçiş yapan öğrenciler ile daha önce kayıtlı olduğu yükseköğretim
kurumundan almış ve başarmış olduğu derslerden muafiyet talebinde bulunan
öğrencilerin derslerinin denklikleri ve muafiyet işlemleri, Senato tarafından
belirlenen esaslara göre Fakülte Yönetim Kurulunca yapılır.
(3)
Öğrenci, intibak ettiği sınıfın programına ait kalan derslerden sorumludur.
Öğrencilerin kredi hesaplamalarında intibak ettirildikleri sınıftaki eşdeğer
dersin kredisi esas alınır.
Öğrenci statüsü
MADDE 7 – (1) Fakülteye sadece tam zamanlı
öğrenci kabul edilir. Öğrenci, öğrencilik haklarından ve muafiyetlerinden
yararlanabilmesi ve sınavlara girebilmesi için her yarıyıl/yıl
başında kaydını yenilemek zorundadır.
Kayıt yenileme
MADDE 8 – (1) Her öğrenci, Senato
tarafından belirlenen ya da Fakülte tarafından tebliğ edilen akademik takvime
göre yıl/yarıyıl başında belirlenen tarihler arasında kaydını yeniletmek, ders
kaydını yaptırmak ve sınıf koordinatörüne onaylatmak zorundadır.
(2)
Öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde sınıf koordinatörünün
onayı ile yeni ders seçebilir veya seçtiği dersi bırakabilirler.
(3)
Akademik takvimde belirtilen sürelerde kaydını yeniletmeyen öğrenci, o
yarıyıl/yılda öğrencilik haklarından yararlanamaz, derslere devam edemez ve
sınavlara giremez. Bu süre, 2547 sayılı Kanunda belirtilen öğrenim süresinden
sayılır.
(4)
Haklı ve geçerli mazereti olup kaydını yeniletmeyen öğrenciler, mazeretini
belirten dilekçe ile akademik takvimde belirtilen mazeretli geç kayıtlar için
tanınan süre içerisinde kayıt yenileme başvuru yapabilir. Bu durumda kaydın
yenilenmesine Fakülte Yönetim Kurulu karar verir. Kayıt yenileme işlemlerinin
bütününden öğrenci sorumludur.
(5)
Kaydını yenileten öğrenci, o yarıyıl/yıl ders programına kaydolmuş sayılır ve
derslere devam hakkı elde eder. Sınıfta kalarak aynı sınıf için kayıt yenileten
öğrenci, yalnız başarısız olduğu derslere kayıt olmuş kabul edilir ve sadece bu
derslerden sorumlu tutulur. Bir üst sınıftan ders alamaz.
(6)
Yabancı uyruklu öğrencilerin kaydı ilgili mevzuat ile Senato tarafından
belirlenen usul ve şartlar çerçevesinde yapılır.
Değişim programları
MADDE 9 – (1) Üniversite ile yurt içi veya
yurt dışındaki diğer üniversiteler arasında yapılan anlaşmalar uyarınca
üniversiteler arası öğrenci değişim programları uygulanabilir. Bu programlar
çerçevesinde öğrenciler bir yıl süreyle yükseköğretim kurumlarına
gönderilebilirler. Değişim programları; Senato kararları, ikili anlaşmalar, YÖK
tarafından belirlenen esaslar ve ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak
yapılır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim-Öğretimle İlgili Esaslar ile Görev ve Sorumluluklar
Eğitim-öğretim dili
MADDE 10 – (1) Eğitim-öğretim dili Türkçedir.
Eğitim-öğretim türü ve süresi
MADDE 11 – (1) Fakültede eğitim-öğretim,
sınıf geçme sistemine göre örgün eğitimle yapılır. Olağanüstü durumlarda
uzaktan eğitim yapılabilir. Sınıf geçme sistemi, eğer devam sebebiyle
başarısızlık söz konusu değilse, ortak zorunlu dersler ve seçmeli derslerde
uygulanmaz. Ortak zorunlu dersler ve seçmeli derslerden kalan öğrenciler, mezun
oluncaya kadar bu dersleri vermek zorundadır.
(2)
Fakültede eğitim-öğretim süresi beş yıldır. Bu eğitim süresini başarı ile
tamamlayanlara diş hekimliği diploması verilir. Öğrencilerin eğitim-öğretim
süreleri ve öğrencilik haklarından yararlanma ile ilgili hususlar 2547 sayılı
Kanunun 44 üncü maddesi hükümlerine göre düzenlenir.
(3)
Fakültede bir eğitim-öğretim yılı, güz ve bahar yarıyılları olmak üzere
toplamda en az 28 haftadan (140 iş günü) oluşur. Yarıyıl/yıl
sonunda uygulanan final sınavları ile bütünleme sınavları bu
sürenin dışındadır. Sınav dönemlerinde eğitim-öğretime ara verilmez. Eğitim-öğretim;
Fakülte Kurulu ve Senatonun onayladığı akademik takvime göre yürütülür.
Klinik/pratik uygulamalar (uygulamalı dersler), akademik takvimin teorik eğitim
ve sınavlarla ilgili süresini aşabilir.
Eğitim-öğretim programları
MADDE 12 – (1) Dersler; teorik, pratik ve
klinik uygulama şeklinde verilir. Gerekli olduğu hallerde saha ve benzeri
çalışma programları yapılabilir. Devam zorunludur. Klinik uygulamalar, Fakülte
bünyesinde bulunan kliniklerde yapılır.
Sınıf koordinatörünün görevleri
MADDE 13 – (1) Sınıf koordinatörünün
görevleri şunlardır:
a)
Öğrenciyi yükseköğretim ve Üniversite mevzuatı hakkında bilgilendirmek.
b)
Eğitim-öğretim çalışmaları ve Üniversite yaşamı ile ilgili sorunlarında
öğrenciye rehberlik etmek.
c)
Kayıt yenileme, ders seçme ve ekleme işlemlerinde öğrenciye yardımcı olmak.
ç)
Eğitim-öğretim problemleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili birimlere iletmek.
d)
Haftalık ders programını hazırlamak, tartışılması ve kesinleşmesi için eğitim
komisyonuna sunmak.
e)
Beşinci sınıf mezuniyet projesi öğrenci gruplarının düzenlenmesi ve koordine
edilmesini sağlamak.
f)
Dönemin işleyişi ile ilgili dönem öğrencilerine danışmanlık yapmak.
g)
Ders yılı başında sınıf öğrenci temsilcilerini seçmek.
ğ)
Diğer sınıf koordinatörleri ile birlikte akademik ders programının, sınav
tarihlerinin, ders ve sınav çizelgelerinin uyumunu ve salon organizasyonunu
sağlamak.
Eğitim komisyonunun görevleri
MADDE 14 – (1) Eğitim komisyonun görevleri
şunlardır:
a)
Akademik takvim taslağını hazırlamak.
b)
Fakültedeki tüm eğitim-öğretim faaliyetlerinin akademik takvime uygun olarak
düzenli bir şekilde planlanmasını, koordinasyonunu ve yürütülmesini sağlamak.
c)
Fakülte öğretim üyelerinden gelen mesleki seçmeli ders/klinik uygulamaları ya
da Üniversitenin diğer eğitim birimlerinden gelen alan dışı seçmeli ders
açılması taleplerini değerlendirmek.
ç)
Sınav takvimi taslaklarını hazırlayarak Dekanlığa önermek.
d)
Zorunlu durumlarda eğitim ve öğretimdeki aksamaları önlemek üzere programdaki
değişiklik önerisini/önerilerini hazırlamak, Fakülte Kurulunun onayına sunmak.
e)
Öğretim üyeleri, ders yürütücüleri ve öğrencilerden sınıf koordinatörlerine
gelen geri bildirim ve önerileri tartışarak sonuçları ve önerileri bir rapor
halinde Dekanlığa bildirmek.
f)
Her akademik yıl için birinci ve ikinci yarıyıl sonunu izleyen bir ay içinde o
yarıyıla ait değerlendirmeleri, yapılan anket ve iletişim toplantılarını
değerlendirerek, gerekli düzenlemeleri yapmak.
g)
Fakülte Yönetim Kurulu ve Dekanın, eğitim ve öğretim ile ilgili olarak
komisyondan istediği diğer çalışmaları yapmak, gerektiğinde görüş bildirmek.
Öğretim programının esasları
MADDE 15 – (1) Klinik/pratik uygulamaların
içeriği, sayısı ve tamamlanması gereken asgari klinik/pratik uygulama oranı,
ilgili anabilim dalı tarafından belirlenir ve öğretim yılı başında öğrencilere
duyurulur.
(2)
Birinci, ikinci ve üçüncü sınıf öğrencilerinin preklinik derslerinden
her yıl belirli sayıda pratik çalışmayı verilen sürede başarılı olarak yapması
zorunludur. Birinci, ikinci ve üçüncü sınıflardaki öğrencilerin, pratiği olan
derslerin final sınavına girebilmeleri için yapmaları zorunlu olan pratik
çalışmaların %70’ini akademik takvimdeki derslerin bitim tarihine kadar,
%100’ünü ise telafi süresinin sonuna kadar tamamlamış olması gerekir.
Tamamlanamadığı durumda o pratikten başarısız sayılır, final sınavına giremez
ve başarısız olunan pratiği bir sonraki eğitim-öğretim yılında tekrar eder.
(3)
Telafi süresi, preklinik pratik çalışmanın
sonunda, öğretim yılı sonunda ya da normal süre ile birleşik olarak verilir.
Telafi süresinin ne şekilde verileceği ilgili anabilim dalı tarafından
belirlenerek öğretim yılı başında öğrencilere duyurulur.
(4)
Öğrenci, pratik uygulaması olan mesleki zorunlu derslerden devam zorunluluğunu
yerine getirmiş olsa dahi, geçer başarı notunu alamayarak kalması durumunda
ilgili dersi/dersleri açıldığı ilk dönem devam koşulunu da sağlayarak tekrar
eder.
Klinik dersler
MADDE 16 – (1) Gözlemci öğrenci eğitimi
üçüncü sınıf bahar döneminde, klinik eğitimi ise dördüncü ve beşinci sınıflarda
yapılır. Toplum ağız diş sağlığı ile ilgili uygulamalar sınıf sınırlaması
olmaksızın yapılabilir.
(2)
Üçüncü sınıf öğrencileri gözlemci öğrenci olarak belirlenen kliniklerde gruplar
halinde ve Fakülte Kurulunun belirleyeceği esaslara uygun olarak rotasyon
yaparlar. Gözlemci öğrencilerin eğitimi poliklinik çalışmalarında hasta
üzerindeki uygulamalı çalışmaların şekli, cinsi, niteliği ve sayısı ilgili
anabilim dalının görüşü alınarak Fakülte Kurulu tarafından belirlenir.
(3)
Dördüncü ve beşinci sınıf öğrencileri; bir eğitim-öğretim yılında klinik
bilimlerde anabilim dallarının her birinde en az 16 veya 32 yarım iş günü
rotasyonlarla aşağıdaki tabloda belirtilen sürelerde pratik/klinik uygulama
yaparlar:
Ağız
Diş ve Çene Cerrahisi
En az 32 yarım iş günü
Protetik Diş
Tedavisi En
az 32 yarım iş günü
Ağız,
Diş ve Çene
Radyolojisi En
az 16 yarım iş günü
Restoratif Diş Tedavisi En
az 16 yarım iş günü
Endodonti
En az 16 yarım iş günü
Ortodonti
En az 16 yarım iş günü
Çocuk
Diş Hekimliği
En az 16 yarım iş günü
Periodontoloji En
az 16 yarım iş günü
(4)
Dördüncü ve beşinci sınıf klinik eğitimi zorunlu ders statüsündedir ve bir veya
birden fazla anabilim dalı tarafından yürütülen ders ve/veya hasta
uygulamalarıdır.
(5)
Öğrenciler, final sınavına girebilmek için sınıflarına göre yapmakla yükümlü
oldukları pratik veya klinik çalışmalarını ilan edilen grup ve tarihlerde
yapmak, belirtilen sayı ve türdeki ödevlerini eksiksiz ve başarılı olarak
tamamlamak zorundadır. Öğrencilerin yapmakla sorumlu oldukları bu çalışmalar,
ilgili anabilim dalı başkanlıkları tarafından hazırlanacak program gereği
Fakülte Kurulu kararı ile eğitim-öğretim yılı başında ilan edilir.
(6)
Klinik sonu sınavına ilişkin esaslar Fakülte Kurulu kararı ile belirlenir.
(7)
Klinik barajını eksiksiz ve başarılı şekilde tamamlayan ancak teorik sınavda
başarısız olan öğrenci, bütünleme sınavının sadece teorik aşamasına girer.
(8)
Bir öğrenci aynı anda birden fazla kliniğe giremez.
(9)
Klinik uygulamaları olan derslerde sınavlarını başarı ile tamamlayan üçüncü ve
dördüncü sınıf öğrencileri, başarılı oldukları derslerde ilgili anabilim dalı
başkanlıklarının izni ve yaptığı düzenlemelerle ilgili kliniklerde belirlenen
klinik uygulamaları yapabilirler.
(10)
ERASMUS ve diğer değişim programları hariç Fakülte dışında herhangi bir kurumda
teorik ders/dersler ve pratik/klinik uygulamalar yapılamaz ve klinik ders için
dışarıdan öğrenci başvuruları kabul edilmez.
(11)
Eğitim-öğretim yılında devamı alınmış; ancak başarısız olunmuş klinik
uygulamalar, anabilim dalından görüş alınarak Dekanlık tarafından belirlenen
süre içinde telafi edilir. Klinik telafisi, her anabilim dalı için normal
klinik süresinin yarısı kadardır ve aralıksız olarak yarım iş günü olacak
şekilde planlanır. Belirtilen süreyi geçmemek kaydıyla bir öğrenci en fazla üç
anabilim dalından klinik telafisi alabilir. Bütünleme sınavı öncesi klinik
telafisi yapmak için yeterli süre kalmaması durumunda öğrenci bir üst sınıfa
geçemez, başarısız olduğu klinik uygulamaları bir sonraki ders yılında tekrar
eder.
Dördüncü ve beşinci sınıflarda klinik tekrarı
MADDE 17 – (1) Dördüncü ve beşinci sınıfta
öğrenci, klinik eğitimi sonuna kadar klinik uygulamaların en az %80’ini
eksiksiz ve başarılı olarak tamamlamak zorundadır. Klinik uygulamaları eksik
veya başarısız olan öğrenci, klinik eğitiminin bütünleme ve tek ders sınavına
alınmaz. Klinik uygulamalarını başarıyla tamamlayamayan öğrenci başarısız
sayılır ve o klinik uygulamayı bir sonraki öğretim yılında tekrar eder.
(2)
Dördüncü ve beşinci sınıfta klinik eğitimi sonuna kadar klinik uygulamaların en
az %80’ini eksiksiz ve başarılı olarak tamamlayan öğrenci, eksik kalan
uygulamaların iki katını klinik uygulamalarının %25’inden az olmamak koşuluyla
akademik takvimde belirlenen telafi süresinde tamamlar. Bu telafi süresinde
belirtilen iş barajını eksiksiz ve başarılı şekilde tamamlayan öğrenciler
klinik telafi sınavına girmeye hak kazanırlar.
(3)
Dördüncü ve beşinci sınıfta klinik uygulamalarını tamamlayamayan, klinik sonu
sınavından başarısız olan öğrenciler takip eden senenin klinik uygulama
gruplarında klinik uygulamayı tekrar etmek zorundadırlar. Tekrar yapacakları
klinik uygulama sayısı, ilgili anabilim dalının önerisiyle Fakülte Kurulu
kararı ile belirlenir.
Dersler
MADDE 18 – (1) Fakültede dersler; zorunlu
dersler, ortak zorunlu dersler, seçmeli dersler, preklinik (uygulamalı)
dersler ve klinik uygulama derslerinden oluşur. Bunlara ilişkin esaslar aşağıda
belirtilmiştir:
a)
Zorunlu dersler: Fakülte eğitim-öğretim programında yer alan ve öğrencinin
mezun olabilmesi için alması ve başarılı olması gereken derslerdir. Zorunlu
dersler, teorik ve/veya klinik/pratik uygulamalardan oluşur.
b)
Ortak zorunlu dersler: 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde belirtilen Atatürk
İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve
Yabancı Dil derslerinden oluşur. Bu dersler, alınması ve başarılı olunması
zorunlu derslerdir.
c)
Seçmeli dersler: Öğrencinin önerilen dersler içinden seçerek alabileceği
derslerdir. Her yarıyıl açılacak olan seçmeli dersler, ilgili yarıyılın başında
ilan edilir. Seçmeli dersten başarısız olan öğrenci, bu dersin yerine açılan
başka bir seçmeli dersi alabilir. Devamını almış olduğu halde başarısız olduğu
seçmeli ders ertesi eğitim-öğretim yılında açılmazsa yeni açılan seçmeli dersin
devamını almak zorundadır. Öğrenci, seçmeli ders değişikliği yapmazsa, yeni
kayıt olduğu dönemde devam şartı aranmaz; ilgili seçmeli dersin takip eden
yarıyılda sadece sınavına girer.
ç) Preklinik (uygulamalı) dersler: Mesleki zorunlu ders
statüsündedir. Preklinik eğitimi birinci,
ikinci ve üçüncü sınıflarda, hasta tedavisine yönelik alt yapıyı oluşturmak
amacıyla öğrenciye derslikte teorik ve laboratuvar ortamında
pratik verilmesi gereken eğitim-öğretim programını kapsar. Pratik eğitim;
mesleki dersler ve temel tıp bilimleri kapsamında yer alan teorik konular ile
bağlantılı bilginin kullanıldığı, problemin tanımlandığı, el becerileri ve
işlem yeteneklerinin geliştirildiği, gözlem veya soyut algılamalar sonucu
zihinde oluşan soruların somutlaştırılarak bu konuların anlaşılmasını
kolaylaştıran ve beceri kazandırmaya yönelik klinik öncesi mesleki simülasyon sistemleriyle yürütülen uygulamalı eğitimi
içermektedir.
d)
Klinik uygulama dersleri: Mesleki zorunlu ders statüsünde olup klinik bilimler
derslerine ait üçüncü sınıf gözlemci öğrenci uygulamaları ile dördüncü ve
beşinci akademik yıllarda bir veya birden fazla anabilim dalı tarafından
yürütülen ders ve hasta üzeri uygulamalarıdır.
Devam zorunluluğu
MADDE 19 – (1) Öğrencilerin teorik derslerin en az
%70'ine, pratik ve klinik uygulamaların en az %80'ine devamı zorunludur. Devam
durumu, Dekanlık tarafından belirlenen usullere uygun olarak öğretim elemanları
tarafından yapılan yoklamalarla belirlenir. Devamsızlık, yapılmış olan
yoklamalara ve her imza bir ders saati kabul edilerek dersin o akademik yıldaki
toplam saatine göre hesaplanır.
(2)
Teorik derslerin %30’undan; uygulamalı dersler, klinik uygulamalar ve laboratuvarların %20’sinden daha fazlasına
katılmayan öğrenciler devamsız
sayılır. Bu durumdaki öğrenciler o dersin yarıyıl/yıl sonu sınavlarına
ve klinik uygulama sonu sınavına alınmaz.
(3)
Ortak zorunlu dersler ve seçmeli dersler dışındaki tekrarlanan derslerde önceki
yıl devam şartı yerine getirilmiş olsa da devam şartı aranır.
(4)
Haklı ve geçerli mazereti olan öğrencilerin mazeretle ilgili resmi belgelerin
sunulması durumunda öğrencinin devam durumuna Fakülte Yönetim Kurulu karar
verir.
Sınavlar
MADDE 20 – (1) Sınavlar; ara sınav, final sınavı,
klinik sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı ve tek ders sınavlarıdır. Bu
sınavlar teorik (yazılı ve/veya sözlü) veya pratik (uygulamalı) olarak
yapılabilir. Sınavların yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılacağına ve
uygulama ve benzeri klinik çalışmaların nasıl değerlendirileceğine ilgili
dersten sorumlu anabilim dalı ya da anabilim dallarının önerisi ile Fakülte
Yönetim Kurulu karar verir.
(2)
Sınav tarihleri en az iki hafta önce Dekanlık tarafından ilan edilir.
Öğrenciler, sınava ilan edilen gün, saat ve yerde girmek ve öğrenci
kimliklerini yanlarında bulundurmak zorundadır. Resmi ve dini bayramlar dışında
gerekli görülen hallerde cumartesi ve pazar günleri veya hafta içi öğlen
tatillerinde de sınav yapılabilir.
(3)
Öğrenciler ilan edilen sınav tarihlerini değiştirmek istediğinde değişiklik
isteği sınava girecek tüm öğrencilerin imzalarını içeren belge ile birlikte,
sınav tarihine en geç üç iş günü kalana kadar ilgili öğretim üyesine sunulur.
Öğretim üyesi uygun gördüğü takdirde mevcut belgelerle birlikte sınavın
yapılacağı yeni tarihi akademik takvimde belirtilen sınav takvimine uymak
koşulu ile yazılı olarak Dekanlık onayına sunar. Dekanlığın onayı ile
değişiklik geçerli olur.
(4)
Sınavlara ilişkin esaslar aşağıda belirtilmiştir:
a)
Ara sınav: Ara sınav; ilgili eğitim-öğretim programında öngörülen derslerin
yarıyıl/yıl içinde yapıldığı sınavdır. Her ders için her yarıyılda en az bir
ara sınav yapılır. Bu sınav dışında, başarı notuna esas olmak üzere, kısa
süreli sınavlar, öğrencinin becerilerine dayanan uygulamalar, ödevler,
projeler, seminerler, sunumlar ve benzeri dönem içi çalışmalar yapılabilir. Bu
çalışmaların başarı notuna katkı oranları, ilgili anabilim dalı kurulu kararı
ile belirlenir. Programda yer alan derslerden bir günde en çok üç dersin ara
sınavı yapılır. Ancak; Fakülte Yönetim Kurulu sınav sayısında değişiklik yapma
yetkisine sahiptir. Dersin yarıyıl/yıl içinde yapılan ara sınav/sınavlarına
katılmak zorunludur.
b)
Final sınavı: Öğrencinin yarıyıl/yıl sonunda gireceği
sınavdır. Bir dersin final sınavına girebilmek için derse devam zorunluluğunu
yerine getirmek, teorik, pratik/klinik uygulaması olan derslerde istenen
çalışmaları başarılı olarak tamamlamış olmak ve yarıyıl içinde açılacak yazılı
ara sınava katılmak gerekir. Preklinik derslerin
final sınavlarında, pratik uygulamaların başarı notuna katkı oranları ilgili
anabilim dalı tarafından belirlenir ve teorik sınava girebilmek için pratik
sınavdan en az 60 puan almak gerekir.
c)
Klinik sınavı: Klinik çalışmalarını eksiksiz tamamlayan, ilgili derse devam
zorunluluğunu yerine getiren dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin uygulama
sonunda girdikleri teorik ve/veya pratik olan sınavdır. Klinik sınav ile ilgili
esaslar anabilim dalları tarafından belirlenir ve klinik uygulama sırasında
ilan edilir. Beşinci sınıflar için, bu sınavdan geçer not alamayan öğrenci,
ilgili anabilim dalının bir sene sonraki ilk klinik çalışmalarına katılıp
puanını tamamlamak ve klinik uygulama sonu sınavına girmek zorundadır.
ç)
Bütünleme sınavı: Final sınavına girme hakkına sahip olup da sınava girmeyen,
final sınavına girdiği halde yeterli başarıyı sağlayamayan veya ilgili anabilim
dalı tarafından akademik yılın başında ilan edilen kriterlere göre
telafi süresinde pratik uygulamalarına katılıp başarılı olan; ancak final
sınavına girmeyen öğrenciler katılma hakkına sahip olduğu sınavdır. Bütünleme
sınav sonuçları final sınavı yerine geçer.
d)
Mazeret sınavı: Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen haklı ve geçerli
bir sebeple ara sınav/ara sınavlara katılamayan öğrenciler için yapılan
sınavdır. Mazeret sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
1)
Hastalık nedeniyle sınavlara giremeyen öğrencilerin bu durumlarını üniversite
hastaneleri veya diğer resmî yataklı tedavi kurumlarından alınan sağlık raporu
ile belgelendirmeleri gerekir. Üçüncü dereceye kadar yakınlarının ölümü, doğal
afet ve benzeri durumlarda mazeretlerini belgeleyen öğrenciler de mazeret sınavı
hakkından faydalanır.
2)
Sağlık mazereti Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilen öğrenci, raporlu
bulunduğu süre içinde derslere devam edemez ve herhangi bir dersin sınavına
giremez. Öğrencinin raporlu bulunduğu sürede sınavına giremediği derslerin ara
sınavları varsa kendisine mazeret sınavı hakkı verilir.
3)
Mazeretlerle ilgili müracaat, mazeretin bitiminden itibaren en geç 5 iş günü
içinde Dekanlığa yapılır. Bu süre geçtikten sonra yapılan müracaatlar, geç
sunulan raporlar, usulüne uygun alınmayan raporlar işleme konulmaz.
4)
Üniversiteler arası spor karşılaşmalarında veya kültürel etkinliklerde
Üniversite yönetimi tarafından görevlendirilen öğrencilerin bu etkinliklere
katılmak zorunda olmaları nedeniyle bu süreler içerisinde, ara sınavlara
katılamamaları halinde ilgili öğretim elemanlarının önceden tespit ve ilan
ettiği yer ve zamanda ara sınavlara alınırlar.
5)
Uluslararası seviyede yapılan milli takımların müsabakalarında görevlendirilen
öğrencilerin bu etkinliklere ve bunların hazırlık çalışmalarına katılmak
zorunda olmaları nedeniyle öğrenime devam edemedikleri süreler, devam süresinin
hesabında dikkate alınmaz; bu süreler içerisinde giremedikleri ara sınav ve
yarıyıl sonu sınavları, ilgili birimce belirlenecek tarihlerde yapılır.
e)
Tek ders sınavı: Bütünleme sınav sonuçlarına göre bulunduğu sınıfta bir dersten
kalan öğrenciye tek ders sınav hakkı verilir. Tek ders sınavına dersi hiç
almamış veya devamsızlıktan kalan öğrenciler alınmazlar. Klinik/pratik
uygulamaları eksik veya başarısız olan öğrenci tek ders sınavına alınmaz. Tek
ders sınav hakkını kullanmak isteyen öğrenciler, bütünleme sınav sonuçlarının
ilanından sonra en geç beş iş günü içerisinde yazılı dilekçelerini vererek bu
haktan yararlanırlar. Bu süreler sonunda verilecek dilekçelere herhangi bir
işlem yapılamaz. Öğrencinin yapılan bu sınavdan başarılı olabilmesi için geçer
not (60 puan) alması gerekir. Tek ders sınavında alınan not o dersin başarı
notudur. Bu sınavlar Fakülte Yönetim Kurulunun belirlediği tarihte yapılır. Tek
ders sınavları bir yılda her ders için birer kez açılır ve bu sınavlar için
ayrıca mazeret sınavı yapılmaz.
Başarı notunun hesaplanması
MADDE 21 – (1) Sınavlar 100 tam puan üzerinden
değerlendirilir.
(2)
Başarı puanı; ara sınav puan ortalamasının %40’ı ile final sınav puanının
%60’ının toplanması sonucunda elde edilen puandır.
(3)
Başarı puanının en az 60 olması zorunludur. Öğrencilerin ayrıca final veya
bütünleme sınavından en az 60 alması gerekmektedir. Preklinik derslerinin
final sınavında, önce pratik sonra teorik sınav yapılır. Bu pratik sınavdan en
az 60 puan alan öğrenciler teorik sınava alınırlar. Başarı notları ve
katsayılar aşağıda belirtilmiştir:
Puanlar Başarı
Notu Katsayı Başarı
Derecesi
90-100 AA 4.00 Başarılı
(pekiyi)
80-89 BA 3.50 Başarılı
(iyi-pekiyi)
70-79 BB 3.00 Başarılı
(iyi)
65-69 CB 2.50 Başarılı
(orta-iyi)
60-64 CC 2.00 Başarılı
(orta)
00-59 F1 0.00 Başarısız
00-00 F2 0.00 Başarısız
00-00 F3 0.00 Başarısız
00-00 F4 0.00 Başarısız
(4)
Geçer notlar şunlardır: AA, BA, BB, CB, CC, G notlarıdır. Bu notlardan birini
almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır.
a)
G: Mezuniyet projesini başarı ile tamamlayan öğrencilere verilir.
(5)
Geçmez notlar şunlardır: F1, F2, F3, F4, K notlarıdır.
a) F1: Final veya bütünleme sınavına katılan, dersten
başarısız öğrencilere verilir.
b) F2: Final veya bütünleme sınavına katılmayan, dersten
başarısız öğrencilere verilir.
c) F3: Devamsızlık veya klinik/pratik derslerde dersin
verildiği öğretim döneminde belirlenen sürede asgari oranın tamamlanamaması
nedeniyle final, bütünleme ve tek ders sınavına girme hakkı yok olmayan,
başarısız öğrencilere verilir.
ç) F4: Klinik/pratik uygulamaları eksik olduğu için final
sınavına girememiş ancak; asgari oranları tamamlamış öğrencilere, bütünleme ve
tek ders sınavına kadar olan telafi süresince verilir. Telafi süreci sonunda
eksiklikleri gideremeyen öğrenci; bütünleme ve tek ders sınavına alınmaz ve
notu bu şekilde gösterilmeye devam edilir.
d)
K: Mezuniyet projesini belirtilen süre içinde başarı ile tamamlamayan
öğrencilere verilir; tamamlayana kadar K harfiyle gösterilmeye devam edilir.
Sınav sonuçlarının ilanı ve sınav notuna itiraz
MADDE 22 – (1) Her sınavın sonuç ve belgeleri,
ilgili sınav tarihinden itibaren en geç on beş gün içinde Dekanlığa teslim
edilir. Sınav sonuçları Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden ilan edilir.
(2)
Öğrenciler teorik ders sınav sorularına ve sonuçlarına itirazlarını, sonuçların
ilan tarihinden itibaren üç iş günü içinde yazılı olarak Dekanlığa yaparlar.
Sonuçlara yapılan itirazlar, maddi hata bakımından yapılır. İtiraz bölüm
başkanlığı tarafından maddi hata bakımından incelenmek üzere sorumlu öğretim
üyesine sevk edilir. Eğer sınav sonucunda değişme olursa bu sonuç, Fakülte
Yönetim Kurulu tarafından görüşülür. Fakülte Yönetim Kurulu, sonucu on beş iş
günü içinde Rektörlüğe bildirir.
(3)
Maddi hata gerekçesi dışında hiçbir gerekçe ile notlar değiştirilmez.
Sınav evrakının saklanması
MADDE 23 – (1) Her türlü sınav evrakı
Fakülte öğrenci işleri biriminde ilgili mevzuatına göre saklanır.
Not ortalamaları ve başarı durumu
MADDE 24 – (1) Öğrencilerin başarı
durumları, AGNO ile belirlenir. Mezuniyet derecesi, öğrencinin tamamladığı
öğretim programındaki AGNO esas alınarak belirlenir.
(2)
Fakültede, mutlak değerlendirme sistemi uygulanır. Öğrencinin bir dersten
başarılı sayılabilmesi için, yarıyıl sonu sınavında o dersten en az 60 alması
kaydıyla, ara sınav notunun %40’ı ile yarıyıl sonu sınav notunun %60’ının
toplamının en az 60 olması gerekir.
Sınıf geçme
MADDE 25 – (1) Her öğretim yılında uygulanan
teorik ve pratik dersler ile klinik uygulamalar bir önceki yılın tamamlayıcısı
ve bir sonraki yılın ön şartlı dersleridir. Bu nedenle Fakültede eğitim-öğretim
sınıf geçme esasına göre yapılır. Öğrenci, kayıt
yaptıracağı sınıfın eğitim-öğretim programında yer alan bütün dersleri alır ve
kayıt olduğu yıla ait derslerin birinden dahi başarısız olursa, 2547 sayılı
Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendindeki ortak zorunlu
dersler ile seçmeli dersler hariç, ertesi yılda bir üst sınıftan hiçbir ders
alamaz ve sadece bulunduğu sınıfta başarısız olduğu dersi/dersleri veya klinik
uygulama/uygulamaları tekrarlar ve bunları başardıktan sonra üst sınıfa geçer.
(2) AGNO’su en az 2.00 olan öğrenci herhangi bir
dersinin F1, F2, F3, F4 olmaması koşulu
ile başarılı sayılır. Öğrenciler daha önce aldığı ve başarılı olduğu dersleri
not yükseltmek için tekrar alamaz.
(3)
Ortak zorunlu dersler ve seçmeli derslerden kalanlar mezun oluncaya kadar bu
dersleri vermek zorundadır.
(4)
Fakültede başarı notu değerlendirilmesinde mutlak değerlendirme sistemi
uygulanır.
Kayıt dondurma
MADDE 26 – (1) Öğrencilere; Fakülte Yönetim
Kurulunun uygun göreceği haklı ve geçerli nedenlerle bir defada en az bir, en
çok iki yarıyıl izin verilebilir. İzinli olunan dönem öğretim süresinden
sayılmaz. Bu şekilde izin alan öğrenci eğitim-öğretime devam edemez, öğrenci
kimliği alamaz ve izinli olduğu yarıyıl sonundaki sınavlara giremez. Öğrenciye
verilen izinlerin toplamı, normal öğrenim süresinin yarısını aşamaz. Ağır
hastalık, kaza, yakınının vefatı, doğal afetler ve bunun gibi
belgelendirilebilen olağanüstü durumlar dışında izin başvurusu en geç akademik
takvimde belirtilen ders kayıt ve kayıt yenileme süresi içinde Fakülteye
yapılır ve Fakülte Yönetim Kurulu tarafından akademik takvimde belirtilen
mazeretli kayıt yenileme haftası içerisinde sonuçlandırılarak ilan edilir. İzin
başvurusu birimince uygun görülen öğrenci izinli sayıldığı yarıyıl/yılın katkı
payı/öğrenim ücretini ödemez. İzin başvurusu birimince uygun görülmeyen
öğrenci, ekle-sil süresi içerisinde katkı payı/öğrenim ücretini yatırarak ders
kayıt ve kayıt yenileme işlemlerini tamamlar. Eğitim-öğretim süresi içinde
tutuklanan veya hüküm giyen öğrenciler ya da ceza infaz kurumundayken Fakülteye
kayıt hakkı kazanan ve kaydını yaptıran hükümlü veya tutuklu öğrencilerin talep
etmeleri halinde kaydının bulunduğu Fakülte üst kurullarının kabul etmesi
koşuluyla kayıt dondurma işlemi yaptırılabilir.
(2)
Kayıt dondurma isteğinde haklı ve geçerli mazeretler şunlardır:
a)
Sağlık raporu ile belgelenmiş sağlık ile ilgili mazeretinin olması.
b)
2547 sayılı Kanunun 7 nci maddesinin
birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi uyarınca öğretimin
aksaması sonucunu doğuracak olaylar dolayısı ile öğrenime Yükseköğretim Kurulu
kararı ile ara verilmesi.
c)
Mahallin en büyük mülki amirince verilecek bir belge ile belgelenmiş olması
şartı ile doğal afetler nedeni ile öğrencinin eğitimine ara vermek zorunda
kalması.
ç)
Birinci derecede kan bağı bulunan akrabaların ağır hastalığı halinde, bakacak
başka kimsenin bulunmaması nedeni ile öğrencinin eğitimine ara vermek zorunda
kaldığını belgelemesi ve Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilmesi.
d)
Ekonomik nedenlerle öğrencinin öğrenimine devam edememesi.
e) 18/8/2012 tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri
çerçevesinde öğrencinin, öğrencilik sıfatını kaldırmayan veya ihracını
gerektirmeyen haller.
f)
Öğrencinin hangi sınıfta bulunursa bulunsun tecil hakkını kaybetmesi veya
tecilin kaldırılması suretiyle askere alınması.
g)
Öğrencinin tutukluluk hali.
ğ)
Fakülte Yönetim Kurulunun mazeret olarak kabul edeceği ve Üniversite Yönetim
Kurulu tarafından onaylanacak diğer durumlar.
(3)
Öğrenci kayıt dondurma başvurusunu, nedenleri ve belgeleri ile birlikte,
akademik takvimde belirtilen kayıt yenileme tarihlerinin bitiminden itibaren en
geç on beş gün içinde Dekanlığa yapmak zorundadır. Süresi içerisinde yapılmayan
başvurular, geç sunulan raporlar işleme konulmaz. Sağlık mazereti kabul edilen
öğrenci, rapor süresince derslere devam edemez ve sınavlara giremez.
(4)
Hastalık, doğal afetler, tutukluluk, mahkûmiyet ve askerlik tecilinin
kaldırılması gibi önceden öngörülmeyen ve bilinmeyen nedenlerle yarıyıl süresi
içinde de kayıt dondurulabilir. Bu durumda, olayın meydana gelişinden itibaren
on beş günlük süre içinde başvurmak zorunludur. Belirtilen sebeplerin sınav
döneminde ortaya çıkması halinde, aynı yolla işlem yapılır. Öğrenci kayıt
dondurduğu dönemin başından itibaren öğrenimine devam eder.
(5)
Öğrenci, kayıt dondurma süresinin bitiminde, normal kayıt döneminde kaydını
yaptırmak suretiyle, kaydını dondurduğu öğretim durumundan başlayarak
öğrenciliğe devam eder. Kayıtları iki yarıyıl süre ile dondurulmuş
öğrencilerden birinci yarıyıl sonunda öğrenimlerine devam etmek isteyenlerin,
bir dilekçe ile Dekanlığa başvurmaları gerekir. Başvuru, Fakülte Yönetim Kurulu
tarafından karara bağlanır.
(6)
Haklı ve geçerli mazereti kabul edilen öğrencilerin öğrenim süreleri,
öğrencilerin talebi üzerine, Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile dondurulur.
Öğrenciler haklı ve geçerli mazeretleri nedeniyle, mazeretlerini belgelemek
şartıyla veya öğrenim ve eğitimlerine katkıda bulunacak yurt dışı burs, staj ve
araştırma imkânlarının doğması halinde, Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla
eğitim-öğretim süresince en çok iki kez ve en fazla bir yıl kayıt dondurabilir.
Askerlik sebebiyle kayıt donduran öğrencinin, terhis olduğu yıla kadar kaydı
dondurulur.
İlişik kesme
MADDE 27 – (1) Öğrencilerin, Yükseköğretim
Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre yükseköğretim
kurumundan çıkarma cezası almış olmaları halinde Üniversite ile ilişikleri
kesilir.
(2)
İlişiği kesilme durumunda olan öğrencilerin kayıt silme işlemi, Fakülte Yönetim
Kurulunun kararıyla yapılır.
(3)
Kaydının silinmesini isteyen öğrencilerin, bir dilekçe ile Fakülteye şahsen
başvurması zorunludur ve ilişik kesme belgesi işlemlerini tamamlaması gerekir.
(4)
İlişiği kesilen öğrenciye lise diplomasının aslı, fotokopisi alınmak suretiyle
verilir. Bu yolla ayrılan öğrencinin yeniden kaydı yapılmaz.
(5)
Üniversiteden yatay geçiş yolu ile ayrılanların dosya muhteviyatı, geçiş
yaptığı kurumun/birimin yazısı üzerine gönderilir. Gönderilen belgelerin
fotokopisi öğrencinin dosyasında saklanır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Mezuniyet Koşulları, Mezuniyet Başarısının Derecelendirilmesi ve
Diplomalar
Mezuniyet koşulları
MADDE 28 – (1) Öğrencinin öğrenimini
tamamlamış ve mezun durumda kabul edilmesi için aşağıdaki koşulları sağlaması
zorunludur:
a)
Diş hekimliği eğitim-öğretim programının öngördüğü bütün dersleri bu Yönetmelik
hükümlerine göre başarı ile tamamlamak ve varsa diğer mezuniyet koşullarını
yerine getirmiş olmak.
b)
Beş yıllık diş hekimliği eğitim-öğretim programının belirlediği 300 AKTS’lik toplam kredi miktarını tamamlamış olmak.
c)
En az 2,00 AGNO sağlamak ve Üniversite ile ilişiği kesilmemiş olmak.
ç)
Öğrencinin sene başında sınıf koordinatörleri kontrolünde anabilim dalı ile
birlikte seçecekleri mezuniyet projesini, ilgili anabilim dalı öğretim
üyesine/üyelerine sözlü olarak sunup, Dekanlık tarafından verilen tarihe kadar,
basılı bir şekilde teslim etmiş olmak.
Mezuniyet başarısının derecelendirilmesi
MADDE 29 – (1) Diş hekimliği fakültesi
eğitim-öğretim programının öngördüğü bütün teorik, klinik ve pratik dersleri bu
Yönetmelik hükümlerine göre başarı ile tamamlayıp AGNO’su 4,00
üzerinden 3,00-3,49 arasında olan öğrencilere başarı belgesi, AGNO’su 3,50 ve üzerinde olanlara üstün başarı belgesi
verilir. Bu durum öğrencinin diploma ekinde belirtilir.
Diplomalar
MADDE 30 – (1) Fakültede aşağıdaki
diplomalar verilir:
a)
Temel diş hekimliği bilimleri ön lisans diploması: Beş yıllık diş hekimliği
eğitim programını başarı ile tamamlamayan veya tamamlayamayan
öğrencilere; 18/3/1989 tarihli ve 20112
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Lisans Öğrenimlerini Tamamlamayan veya
Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya Meslek Yüksekokullarına
İntibakları Hakkında Yönetmelikte belirtilen şartları taşıyanlara Temel Diş
Hekimliği Bilimleri Ön Lisans Diploması verilir. Ön lisans diploması alan
öğrenciler, mezun öğrenci kabul edilirler ve lisans öğrenimine devam edemezler.
b)
Diş hekimliği diploması: Beş yıllık diş hekimliği eğitimi programını başarı ile
tamamlayanlara Diş Hekimliği Diploması ve Diş Hekimi unvanı verilir. Diploma
bir defaya mahsus olmak üzere verilir. Diplomanın kaybedilmesi ya da mahkeme
kararına dayalı yapılan nüfus kimlik bilgilerindeki değişiklik Burdur Mehmet
Akif Ersoy Üniversitesi Mezun Öğrencilere Verilecek Belgelerin Düzenlenmesine
İlişkin Yönerge doğrultusunda belirlenir.
(2)
Mezun olmaya hak kazanmış ancak diploması henüz düzenlenmemiş mezunlar,
https://www.turkiye.gov.tr adresi üzerinden Mezun Belgesi alabilir. Bu belge
üzerinde doğrulama kodu (karekod) bulunur.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Öğrencilerin genel görünüş ve giyinişi
MADDE 31 – (1) Öğrencilerin genel görünüşü
ve giyinişinin, Fakültenin ve diş hekimliği mesleğinin preklinik ve
klinik şartları ile ilgili mevzuat hükümlerine uygun olması gerekir.
Alet ve malzemelerin korunması
MADDE 32 − (1) Öğrenciler Fakülte tarafından
kendilerine verilen ve sağlanan her türlü laboratuvar ve
diş hekimliği cihazlarının bakım, temizlik ve korunmasından sorumludur. Hatalı
kullanımdan doğan hasarlar ve kayıplar tespit edildiği takdirde ilgili öğrenci
ya da öğrencilerden tazmin edilir.
Tebligat
MADDE 33 – (1) Her türlü tebligat;
öğrencinin Üniversiteye kaydı sırasında bildirdiği adrese yapılmak veya
öğrencinin bağlı olduğu birimde duyurulmak suretiyle tamamlanmış sayılır.
(2)
Kayıt yaptırırken bildirdikleri adresi değiştirdikleri hâlde bunu bağlı
oldukları birimlere bildirmemiş olanlar veya yanlış ya da eksik adres vermiş
olan öğrencilerin var olan adreslerine bildirimin gönderilmesi durumunda, 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu
hükümlerine göre kendilerine tebliğ edilmiş sayılır.
Disiplin
MADDE 34 – (1) Öğrencilerin disiplin iş ve
işlemlerinde; Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri
uygulanır.
(2)
Üniversiteden süreli olarak uzaklaştırma cezası alan öğrencilerin ceza süreleri
öğrenim sürelerinden sayılır.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 35 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde Fakülte Kurulu ve Senato kararları ile diğer ilgili mevzuat
hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 36 – (1) Bu Yönetmelik 2021-2022
eğitim-öğretim yılı başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 37 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Rektörü yürütür.